بهترین زمان ورزش

خیلی از افراد به این علت که بهترین زمان ورزش را نمی دانند، در انجام تمرینات ورزشی تنبلی می کنند. ورزش تأثیری مستقیم در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، عروقی ، سرطان، افسردگی و دیابت دارد. برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن و با بازده بالا به اندام ایده آل خود برسید. یا به سرعت چربی سوزی کنید، لازم است بهترین زمان برای ورزش را بدانید. در این مقاله از ورزش بلاگ می خواهیم در مورد بهترین زمان برای ورزش با شما صحبت کنیم.

مطالعات زیادی برای تشخیص بهترین زمان ورزش انجام شده است. اما این مورد تنها عامل مهم در ورزش نیست. عوامل دیگری مثل شدت و مدت زمان ورزش نیز بر روی بازده ورزش و چربی سوزی اثر گذارند. در واقع بهترین زمان در طول روز برای ورزش کردن به طور زیادی به فرد، هدفش از تمرینات ورزشی و نوع تمریناتی که انجام می دهد، بستگی دارد.

چه هنگام از روز برای ورزش کردن مناسب ‌تر است

در مقاله روبرو ورزش هایی که به چربی سوزی بدن کمک می کنند را برای شما آماده کرده ایم : بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم و پهلو

بهترین زمان برای ورزش و چربی سوزی

طبق تحقیقات انجام شده بهترین زمان برای ورزش صبح است. در صبح بدن به 2 دلیل تمایل بیشتری به چربی سوزی بیشتری دارد:

  1. به علت پایین بودن قند خون در صبح، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از منابع چربی تغذیه می کند.
  2. هنگام صبح، میزان هورمون هایی که سرعت چربی سوزی را بالا می برند. ( کورتیزول) بیشتر از بقیه ساعت های روز است.

برای تقویت ریه های خود ما به شما انجام ورزش های موجود در مقاله روبرو را پیشنهاد می کنیم : ورزش مناسب برای تقویت ریه

بهترین زمان برای ورزش

به دلیل موارد ذکر شده ورزش در صبح یا ورزش صبحگاهی برای چربی سوزی بسیار توصیه می شود. یکی از مزایای ورزش صبحگاهی نظم و پایبندی بیشتر افراد در انجام تمرینات ورزشی است. زیرا سطح انرژی بیشتر افراد صبح ها بیشتر است. و معمولا بعد از ظهرها خسته هستند. از فواید دیگر ورزش صبحگاهی، کاهش فشار خون و بهبود خواب شبانه است. پس اگر به کاهش فشار خون احتیاج دارید یا می ‌خواهید کیفیت خواب‌ خود را بهبود ببخشید. احتمالا 7 صبح زمان مناسب ‌تری برای ورزش کردن شما می باشد. اگر در معرض بیماری‌ های قلبی یا مبتلا به فشار خون بالا هستید. یا از اختلالات خواب رنج می ‌برید، بهتر است به ورزش صبحگاهی منظم عادت کنید. با تمرین در صبح، می توانید خلق و خو خود را نیز به طور قابل توجهی برای بقیه روز بهبود ببخشید.

در صورت ابتلا به فشار خون بالا، پیشنهاد می کنیم برای درمان آن مقاله روبرو را بخوانید : ورزش چگونه باعث کاهش فشار خون میشود

چه هنگام از روز برای ورزش کردن مناسب ‌تر است ؟

ورزش صبحگاهی ممکن است برای خیلی از افراد مشکل و سخت باشد. در مواردی هم ورزش صبحگاهی ممکن است به جای چربی سوزی باعث از دست دادن عضلات بدن یا عضله سوزی شود. اگر با معده خالی، تمرینات شدید و سنگین ورزشی را انجام دهید، ممکن است بدن به جای چربی سوزی و کاهش وزن از بافت عضلات برای تامین انرژی استفاده کند.

بهترین زمان برای دویدن در طول روز

به همین علت توصیه می شود کسانی که با ورزش صبحگاهی دچار تحلیل و ضعف عضلات می شوند، برای افزایش عملکرد، ورزش را در بعد از ظهر انجام دهند. طبق مطالعاتی که انجام شد، افرادی که بعد از ظهر ورزش می کنند، از نظر عملکرد ورزشی، استقامت و قدرت نتایج بهتری دارند. همچنین از فواید دیگر ورزش در بعد از ظهر تا بعد از ساعت کاری، رسیدن به تناسب اندام بهتر است. ورزشکاران در عصر دارای خطر کمتری برای آسیب دیدگی هستند. و همچنین انعطاف پذیری بیشتری دارند. با ورزش کردن در عصر، شما به بدن خود اجازه می دهید تا در طی روز به طور طبیعی گرم شود.

برای آشنایی با انواع مکمل های چربی سوزی و عضله سازی خواندن مقاله روبرو به شما کمک می کند. : بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی

بهترین زمان ورزش صبح یا عصر

برای تشخیص بهترین زمان ورزش تنها خودتان می توانید با توجه به عواملی مثل سن و میزان انرژی در ساعت های مختلف روز تصمیم بگیرید. برای تصمیم گیری در انتخاب بهترین زمان انجام ورزش بهتر است به نکات زیر هم توجه کنید :

  • بهتر است صبح ها تمرینات سبک و هوازی مثل انجام 10 دقیقه پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید. بعد از مدتی اگر نسبت به آن حس خوبی داشتید می توانید زمان آن را طولانی تر کنید.
  • اگر انجام ورزش با معده خالی برایتان سخت بود، بهتر است قبل از ورزش صبحانه ی سبکی میل کنید تا قند خون پایین نیاید.
  • فورا بعد از خوردن غذا ورزش نکنید. خون باید در هنگام ورزش به ماهیچه ها برود. در حالی که خون بعد از صرف غذا برای هضم آن در دستگاه گوارش است. پس 90 دقیقه بعد از هر وعده سنگین غذایی به بدن فرصت دهید.
بهترین زمان ورزش کردن در ماه رمضان
  • می توانید هم صبح ها و هم بعد از ظهر تمرینات ورزشی خود را انجام دهید. برای مثال صبح ها 10 تا 20 دقیقه تمرینات هوازی مثل پیاده روی داشته باشید. و بعد از ظهرها هم تمرینات سنگین یا حرکات اصلاحی بدن را به مدت 20 دقیقه انجام دهید. این روش به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید. در عین حال که به بافت های عضلانی نیز آسیب وارد نمی شود.
  • قبل از انتخاب مناسب ترین زمان برای ورزش خود بهتر است ابندا هدف خود از ورزش کردن را مشخص کنید. اگر می خواهید خواب بهتری در شب داشته باشید. یا سلامت قلب خود را تضمین کنید، بهتر است ورزش صبحگاهی انجام دهید. اما اگر به دنبال تناسب اندام بهتر و دوری از بیماری‌ های مرتبط با گلوکز بالا مثل دیابت هستید، پیشنهاد می‌ کنیم به ورزش بعد از ساعات کاری یا در هنگام غروب فکر کنید.

نکات دیگر برای انتخاب زمان مناسب ورزش کردن

  • نکته ی مهم دیگر این است که هرگز با معده خالی ورزش های سنگین را انجام ندهید. زیرا ممکن است بافت های عضلانی بدن تحلیل و از دست بروند.
  • بهتر است فاصله ی بین زمان خواب تا ورزش سنگین حداقل 4 ساعت باشد تا روی خواب شما اثرات منفی نگذارد.
  • وقتی بهترین زمان ورزش تان را پیدا کردید، همیشه در همان زمان تمرین کنید. بدن شما ساعت درونی ‌اش را با همان زمان تطبیق خواهد داد. و هر چه از این زمان فاصله بگیرید، عملکرد شما افت خواهد کرد.
بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی کدام است؟
  • اگر در فضای باز ورزش می کنید، حتما به آلودگی هوا توجه کنید. در صورتی که هوا آلوده باشد، می توانید تمرینات ورزشی در منزل را انجام دهید.
  • یکی از مشکلات تمرینات صبحگاهی، محدودیت زمانی آنهاست. اگر به دلیل محدودیت زمانی به طور مداوم تمرینات خود را کم می کنید، این مسئله باعث استرس شما خواهد شد. و برای رسیدن به اهداف تناسب اندام شما مضر است. پس اگر در این مورد مضطرب هستید، بهتر است بعد از کارتان به باشگاه بروید. تا بدون نیاز به نگاه کردن و مراقب ساعت و زمان بودن، از تمرین خود لذت ببرید.
  • به طور کلی مطالعات نشان می دهند که باید در هفته 150 دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط یا 75 دقیقه با شدت بالا انجام دهید. پس در اولین فرصت مناسب ترین زمان برای ورزش را برای خودتان انتخاب کرده و شروع به ورزش کنید.

مقاله روبرو در مورد ورزش های هوازی اطلاعات بیشتری به شما می دهد. حتما آن را مطالعه کنید : تمرینات هوازی بدنسازی

بهترین زمان برای ورزش کردن چه ساعتی است؟

در آخر باید گفت که ورزش کردن چه صبح و چه بعد از ظهر برای سلامتی و کاهش وزن اضافی بسیار مفید است. بهترین زمان ورزش برای افراد متفاوت است. زیرا برخی صبح ها انرژی بیشتری برای تمرین دارند و با انجام ورزش صبحگاهی، در طول روز پرانرژی تر می شوند. اما برخی دیگر از افراد این طور نیستند. باید با توجه به روحیات، تغییرات هورمونی، تغییرات فشار خون، درجه حرارت بدن، نوسانات جسمی، روانی و رفتاری خود بررسی کنید. و بهترین زمان ورزش و فعالیت بدنی را برای خود انتخاب کنید.

بهترین زمان برای تمرینات تناسب اندام

برای داشتن خواب بهتر می توانید قبل از خواب مدیتیشن انجام دهید : آموزش مدیتیشن قبل از خواب

1. بهترین زمان ورزش در زمستان چه زمانی است ؟

بهترین زمان ورزش در فصل بهار نزدیك ظهر و در تابستان اول روز و در زمستان آخر روز است.

2. بهترین زمان ورزش برای عضله سازی چه زمانی است ؟

از آنجایی که تستوسترون در حدود 8 صبح به اوج تولید خودش می رسد و در طول روز کاهش می یابد، بهترین زمان برای ساخت عضلات، تمرین در صبح است. زیرا تستوسترون باعث تقویت و ترمی بافت های عضلانی می شود. پس از ورزش صبحگاهی غافل نشوید.

3. آیا بهترین زمان ورزش قبل غذا یا بعد غذا است ؟

افرادی که به طور شیفتی کار می‌ کنند، قبل از شروع کار، بهترین عملکرد ورزشی را دارند و زمان نهار هم در اولویت بعدی قرار دارد.

4. بهترین زمان ورزش برای چاقی چه زمانی است ؟

برای اضافه کردن وزن، زمان مشخصی به عنوان بهترین زمان ورزش برای افزایش وزن وجود ندارد. شما در طول روز می توانید در کنار رژیم غذایی افزایش وزن به انجام ورزش هایی که به تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن کمک می کنند بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید