پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند ؟

تاثیر-پیاده-روی-در-لاغری-شکم-و-پهلو

آیا شما هم جزو کسانی هستید که می‌پرسند پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند ؟ زمانی که بحث پیاده ‌روی مطرح می‌شود، همه فکر می‌کنند که تنها عضلات پایینی بدن استفاده می‌شوند. با اینکه آنها عضلاتی هستند که هنگام پیاده ‌روی بیشترین درگیری را دارند، سایر گروه‌های عضلانی نیز به کار گرفته می‌شوند. این عضلات شامل عضلات شکمی، بازوها، کمر و البته قلب هستند.

بنابراین منصفانه است در جواب این پرسش که پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند، بگوییم پیاده روی یک ورزش کامل است که تعداد زیادی از عضله‌ها را به کار گرفته و موجب تناسب اندام در همه‌ی نواحی بدن می‌شود.

سوزاندن چربی شکم با پیاده روی

مانند همه‌ی ورزش‌های هوازی، تاثیر پیاده روی در لاغری شکم و پهلو نیز بر کسی پوشیده نیست. اثرات پیاده روی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند وزن خود را کم کرده و به تناسب اندام دلخواه‌تان برسید. راه رفتن سریع حدود 4 کالری در هر دقیقه می‌سوزاند، بنابراین نیم ‌ساعت راه رفتن در پنج روز هفته معادل سوزاندن 600 کالری است.

برای کاهش چربی بدن، علاوه بر پیاده‌ روی باید کالری مصرفی خود را نیز کاهش دهید. چرا که اگر کالری مصرفی شما از کالری‌ای که با ورزش می‌سوزانید بیشتر باشد، شما در امر کاهش وزن خود چندان موفق نخواهید بود.

در پاسخ به این سوال که چگونه کالری مصرفی را محاسبه کنیم ، این مقاله را برای شما تهیه کرده‌ایم

عضله‌سازی با پیاده‌ روی

هنگام پیاده‌ روی چندین گروه عضلانی درگیر می‌شوند از این رو پیاده‌ روی به تقویت عضلات کمک کرده و استقامت شما را نیز بالا می‌برد.

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند ؟

ران و پاها در خط مقدم هستند

عضلات پایینی بدن شما بیشترین تاثیر را از پیاده ‌روی می‌گیرند. این عضلات شامل ران، باسن و ساق پا هستند. عضلات چهارسر ران شما بزرگترین عضلات بدن هستند و برای بلند کردن پا و حرکت رو به جلو استفاده می‌شوند. در پشت پا عضلات همسترینگ وظیفه‌ی حرکت رو به عقب پای شما را بر عهده دارند. هنگام پیاده ‌روی هر زمانی که پای خود را خم می‌کنید، این عضلات درگیر می‌شوند.

عضلات باسن از قوی‌ترین عضلات بدن هستند. آنها وظیفه‌ی پایداری بدن را به عهده دارند و به شما اجازه می‌دهند بایستید. زمانی که پیاده‌ روی می‌کنید، مخصوصا اگر با سرعت زیادی این کار را کنید، این عضلات هم به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. اگر روی شیب پیاده ‌روی کنید، عضلات باسن به شدت کار می‌کنند و به مرور زمان تقویت می‌شوند. عضلات ساق پا هم به کشیده شدن مچ پای شما کمک می‌کنند و نقش مهمی در حرکت رو به جلوی شما بازی می‌کنند. اما بر خلاف باور عمومی پیاده روی تنها روی عضلات پا و ران شما تاثیر نمی‌گذارند!

پیاده روی برای لاغری شکم

اول از همه، زمانی که شما با سرعت پیاده ‌روی می‌کنید، قلب شما سریع‌تر می‌زند و تندتر نفس می‌کشید.
این کار به صورت طبیعی به تقویت عضلات شکم شما می‌انجامد. علاوه بر آن، عضلات شکم شما به عنوان تثبیت کننده بدن عمل می‌کنند و به صورت مداوم زمانی که مشغول پیاده ‌روی هستید تعادل بدن شما را حفظ می‌کنند.

قلب

فعالیت قلب شما متناسب با سرعت پیاده‌ روی است. پیاده ‌روی باعث می‌شود قلب شما به مقدار بیشتری نسبت به حالت معمول فعالیت کند و همانطور که به سایر عضلات شما کمک می‌کند، قلب شما را نیز تقویت خواهد کرد.

عضلات بالایی بدن شما هم در پیاده‌ روی نقش دارند

بالا بردن سرعت پیاده ‌روی (100 تا 120 قدم بر دقیقه) منجر به حرکت کردن بازو‌های شما خواهد شد. این حرکت طبیعی منجر به تقویت عضلات بالایی و کمر شما می‌شود. زمانی که پیاده‌ روی را به صورت متداوم انجام دهید، در مقابل درد کمر در امان خواهید بود.

برای آشنایی با بهترین ورزش‌های دیسک کمر و سیاتیک که می‌توانید در خانه انجام دهید این مقاله را مطالعه کنید.

چطور از پیاده روی برای لاغری شکم و پهلو و کاهش وزن بهره ببریم ؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از پیاده ‌روی بگیرید، باید این کار را به صورت متداوم و با شدت و بازه‌ی زمانی مشخصی انجام دهید. متخصصان پیشنهاد می‌کنند هر فعالیت هوازی، از جمله پیاده‌ روی را برای 150 دقیقه در هفته و با شدت متوسطی انجام دهید.

انجام پیاده‌ روی با سرعت متوسط باعث بالا رفتن ضربان قلب شما بدون ایجاد نفس‌تنگی می‌شود. با بالاتر رفتن سطح تناسب اندامتان، شما می‌توانید مدت طولانی‌تر و با سرعت بیشتری به پیاده ‌روی بپردازید. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش شدت پیاده ‎‌روی، انجام آن در مناطق شیب ‌دار یا انجام تمرینات بازه‎‌ ای است.

اثرات پیاده روی در کاهش وزن

زمانی که شروع به پیاده ‌روی می‌کنید، می‌خواهید به سرعت نتیجه بگیرید. اما پاداش تلاش سخت شما به شرایط بدنی از جمله وزن و تناسب چربی و عضله‌ی شما بستگی دارد. اگر نیاز دارید چربی بیشتری از دست بدهید، زمان بیشتری هم طول خواهد کشید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید.

بهترین ورزش‌ها برای لاغری شکم و پهلو را از دست ندهید !

به یاد داشته باشید که نه تنها پیاده روی برای لاغری شکم، پهلو و کاهش وزن شما تاثیرات زیادی دارد ، بدن شما را از داخل نیز سالم‌تر می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی، دیابت، سرطان و غیره را نیز کاهش می‌دهد.

3 دیدگاه دربارهٔ «پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند ؟»

  1. پیاده روی بالا تنه رو لاغر نمیکنه فقط پاها باسن و لاغر میکنه کساییکه پاها و باسن لاغری دارن باید از پیاده روی زیاد خود داری کنن

    پاسخ
    • خیلی مفیده من حدوده ۲سال هست هر روز تقریبا پیاده روی میکنم روزی ۱ ساعت و پاهام و باسن و پهلوهام و شکمم کاملا تغییر کرده

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید