بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی

بیشتر ورزشکاران به دنبال مکملی برای عضله سازی و افزایش انرژی خود هستند. اکثر کسانی که به طور مرتب ورزش می کنند و توقع بازده بیشتری از ورزش خود دارید. پس مکمل های ورزشی برای عضله سازی و چربی سوزی شما مناسب هستند. مصرف این نوع از مکمل ها ضروری نیستند اما با مصرف مکمل ها می توانید به میزان کافی و دلخواه به چربی سوزی و عضله سازی خود کمک بیشتری کنید. افزایش حجم عضله خشک و به صورت کلی قوی کردن عضلات بدن، یکی از مهم ترین مواردی است که بدنسازان به آن توجه می کنند. در ادامه این مقاله از ورزش بلاگ قصد داریم به معرفی بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی بپردازیم.

مکمل چربی‌ سوز و عضله ‌ساز

مکمل های چربی سوز و عضله ساز

با در نظر گرفتن این که مکمل های بدنسازی اهمیت بسیار زیادی در ورزش دارند و تاثیر بسیار زیادی در دوره ورزش شما دارند باید از بهترین آن ها استفاده کنید. انتخاب و خرید مکمل های غذایی و پودرهای بدنسازی با توجه به یک سری موارد می تواند نقش مهمی در طول دوره تمرین و ورزش شما داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با وسایل بدنسازی خانگی و باشگاهی مقاله روبرو را مطالعه کنید : وسایل بدنسازی خانگی و باشگاهی

1. پروتئین

مهمترین ماده غذایی برای بهبود عملکرد ورزشی شما پروتئین است. اگر به طور مرتب ورزش می کنید باید حتما پروتئین بیشتری مصرف کنید. معمولا بدنسازان و ورزشکاران در طول دوره تمرین و ورزش خود از انواع پروتئین ها برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود استفاده می کنند. البته شما می توانید با مصرف تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ و سویا نیز پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

پروتئین سفیده تخم مرغ

بهترین مکمل برای چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی

این مکمل دارای بیش از ۴۰ پروتئین و بیشتر آلبومن است.. زرده تخم مرغ هم حاوی پروتئین است که هر دو دارای تمام آمینو اسیدهای ضروری است. سرعت جذب این مکمل متوسط تا سریع است. و هضم آن بین 45 تا 60 دقیقه طول می کشد. بنابراین می توانید 45 دقیقه قبل تمرین و یا بعد از تمرین 10 تا 30 گرم از آن را مصرف کنید. پروتئین سفیده تخم مرغ اکثر فواید پروتئین وی را دارد و می تواند گزینه ی خوبی برای عضله سازی کسانی که به لاکتوز و پروتئین شیر یا سویا حساسیت دارند، باشد.

برای آگاهی بیشتر از فواید ورزش صبحگاهی برای چربی سوزی، پیشنهاد می کنیم که مقاله روبرو را مطالعه کنید : ورزش صبحگاهی در خانه

پروتئین وی

این مکمل حاوی 20 درصد از پروتئین شیر است. این پروتئین غنی از آمینواسیدهای ضروری و لوسینرال سیستئین است. سرعت جذب این پروتئین بالاست. می توانید 30 دقیقه قبل از تمرین 10 تا 30 گرم از آن را مصرف کنید. این مکمل باعث افزایش حجم توده عضلانی خالص و عضله سازی میشود. برای افرادی که در دوره رژیم هستند، این مکمل مناسب است. و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن می شود.

پروتئین سویا

این پروتئین حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری می باشد. سرعت جذب آن متوسط است. می توانید حداقل 45 دقیه قبل از تمرین یا بعد از تمرین از آن استفاده کنید. سویا برای گیاه خواران با کیفیت ترین منبع گیاهی پروتئین است. همچنین طی تحقیقات انجام شده، سویا اثرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق و استخوان ها دارد. استفاده از این نوع پروتئین برای کسانی که به پروتئین شیر و تخم مرغ حساسیت دارند، مناسب است.

معرفی بهترین پک مکمل برای دوره کات و چربی سوزی

پروتئین کازئین

این پروتئین در شیر گاو وجود دارد و حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری به خصوص تیروزین و پرولین است. سرعت جذب این مکمل پایین است. پس بهتر است یک ساعت بعد از تمرین حدود 10 تا 30 گرم از آن استفاده کنید. مصرف این پروتئین قبل از خواب به دلیل آزاد شدن آمینواسید بسیار مفید است. کازئین پروتئینی با مصرف طولانی مدت و حتی جایگزین وعده های غذایی است.

برای انتخاب کفش ورزشی مناسب باشگاه مطالعه مقاله روبرو کمک زیادی می کند : راهنمای خرید کفش ورزشی

2. آمینو اسیدها

این مکمل ها برای بدنسازان و کسانی ‌که تمرینات قدرتی و عضله سازی انجام می ‌دهند اهمیت فراوانی دارد. زیرا از سنتز پروتئین و عضله‌ سازی در بدن حمایت می ‌کنند. فرم‌ های آمینواسید آزادِ زیادی وجود دارد که می ‌توانند به ‌تنهایی یا به همراه آمینواسیدهای دیگر استفاده شوند.

مکمل چربی سوز و افزایش حجم عضلات

مکمل BCAA

BCAA هم به عنوان آمینواسیدها محبوبیت بسیار زیادی دارد که از طریق لبنیات، گوشت و مرغ تامین می شود. آمینو اسیدهای شاخه ‌دار بی سی اي اي، لوسین، ایزولوسین و والین آمینواسیدهای بی ‌همتایی هستند، زیرا مستقیما بعنوان انرژی در زمان تمرین توسط عضله مصرف می شوند. بنابر این به سرعت تخلیه شده و لوسین، عملکردی بیشتر مشابه هورمون خواهد داشت. زیرا مستقیما سنتز پروتئین عضلات را فعال می کند.

در مقاله روبرو انواع ورزش های مناسب برای چربی سوزی بیشتر را آورده ایم، حتما آن را مطالعه کنید : بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم و پهلو

3. بتا آلانین

مکمل بتا آلانین بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک، چربی ‌‌سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست‌ ها می ‌تواند استفاده شود. اگر سخت تر و پر شدت تر ورزش کنید با افزایش شدت تمرین ها روند عضله سازی نیز بیشتر می شود. همچنین این مساله باعث کالری سوزی بیشتر و کاهش وزن می شود. بهترین زمان مصرف این مکمل 30 دقیقه قبل از مصرف است. بتا آلانین بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو نیز می باشد که باعث تقویت چربی‌‌ سوزی به ‌طور غیرمستقیم می شود. این مکمل ذر برخی افراد باعث ایجاد خارش در صورت می شود.

بهترین مکمل های غذایی برای کاهش وزن و چربی سوزی

4. کراتین

این مکمل در حال حاضر کارآمدترین مکمل مجاز و بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی برای رسیدن به بدنی عضلانی و افزایش ظرفیت تمرین است. مصرف کراتین باعث بهبود کیفیت کلی‌ تمرینات و افزایش قدرت و عملکرد بیشتر شما می .شود. می توانید از مکمل کراتین در هفته اول روزانه 20 گرم و در هفته دوم روزانه 10 گرم استفاده کنید. بهترین زمان مصرف کراتین از نظر کارشناسان ورزشی حدود یک ساعت و نیم مانده به تمرین ترکیبی با کراتین، کربوهیدرات و ترجیحاً آب میوه یا اسموتی و پروتئین تهیه کرده و میل کنید. بعد از اتمام تمرین نیز مجدداً همین ترکیب را نوش جان کنید. اگر تمرین تان را بین مصرف دو وعده کراتین قرار دهید باعث ایجاد حالت آنابولیک شده و جلوی تجزیه عضلات را خواهید گرفت. یعنی در زمان هایی که بیشترین میزان دریافت را دارید، کراتین و کربوهیدرات به بدن‌ تان خواهد رسید.

همانطور که می دانید گرم کردن بدن قبل از ورزش خیلی اهمیت دارد. در مقاله روبرو بیشتر در این مورد بخوانید : گرم کردن بدن قبل از ورزش های مختلف

اگر نمی توانید قبل و بعد از تمرین از مکمل کراتین استفاده کنید پس فقط ۵ گرم کراتین بعد از تمرین بخورید تا به هدف عضله سازی خود برسید.

کراتین یکی از بهترین مکمل برای حجم بازو است که به صورت طبیعی در بدن شما تولید می شود. شما می توانید با مصرف کراتین قبل و بعد از تمرین و ورزش انرژی و نیروی مورد نیاز خود را به دست آورید و عضلات خود را قوی تر کنید. تاثیر گذاری کراتین اغلب روی سلول های عضلانی است و با گذشت زمان منجر به افزایش حجم عضلات شما خواهد شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این مکمل می تواند به بدن شما آسیب بزند.

آشنایی با بهترین مکمل‌ها

بهترین عضله ساز های طبیعی

اگر به مکمل ها حساسیت دارید و یا به هر دلیلی نمی توانید از آن ها استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که با مواد غذایی داخل خانه، بهترین مکمل ها و ویتامین ها آماده کنید. چند نمونه از این مواد غذایی را در زیر برای شما نام برده ایم :

  • مرغ بالزامیک و سیر
  • میگو
  • سالاد کلم
  • کره بادام زمینی
  • مرغ طعم دار
  • کباب بوقلمون

انواع رژیم که در سایت قرار دادیم برای دریافت پروتئین گیاهی مناسب هستند. پس خواندن مقاله روبرو را فراموش نکنید : رژیم مدیترانه‌ای

لیست مکمل های ورزشی عضله ساز ، چربی سوز و افزایش وزن

نکات ورزش برای عضله سازی

شما می توانید با یک برنامه مناسب غذایی و زیر نظر مربی بدنسازی خود به وزن ایده آل برسید. علاوه بر این مصرف مکمل ها به همراه ورزش اثرات زیادی روی عضلات بدن شما دارند. به عنوان بهترین مکمل چربی سوز بانوان، می توان از پروتئین وی، کراتین و عضله ساز های طبیعی استفاده کرد. فراموش نکنید که مکمل ‌های عضله‌ ساز، اگر بدون برنامه ورزشی اصولی و برنامه غذایی مصرف شود، بی‌ فایده است. حتما قبل از مصرف هرگونه مکمل از اصلی بودن آن اطمینان حاصل کنید. و حتما زیر نظر پزشک متخصص و یا مربی ورزشی فدارسیون استفاده نمایید.

مقاله روبرو، برنامه ی بدنسازی مخصوص بانوان را به شما آموزش می دهد پس حتما آن را مطالعه کنید : برنامه بدنسازی برای شروع بانوان

زمان و دوز مصرفی مکمل بدنسازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر قصد حجم گرفتن یا استفاده حداکثری از بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی را دارید باید با توجه به عوامل مختلفی مانند سن، جنس، میزان فعالیت و تغذیه باید مکمل ها را مصرف کنید. در آخر باید گفت راز دستیابی به تناسب اندام، در انجام منظم ورزش، انتخاب برنامه ورزشی مناسب، پیروی از برنامه رژیمیِ متعادل و اصولی و پرهیز از بی ‌تحرکی نهفته است.

کلید واژه های مرتبط : بهترین مکمل برای شکم و بهترین مکمل برای حجم و کات و مکمل تبدیل چربی به عضله و پکیج مکمل چربی سوزی

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی»

دیدگاهتان را بنویسید