از بين بردن غبغب با ورزش

غبغب یا به انگلیسی double chin، همان قسمت چربی یا پوست اضافه و آویزان زیر گردن را می گویند. غبغب باعث می شود که پوست از حالت طبیعی و منسجم خود خارج شود. به بیان ساده تر، غبغب یک لایه چربی اضافه را برای همیشه زیر گردنتان به وجود می آورد. در این مقاله از ورزش بلاگ، می خواهیم در مورد راه های درمان و از بين بردن غبغب با ورزش بیشتر توضیح بدهیم.

این عارضه باعث ایجاد ظاهری نازیبا در صورت و زیر گلو می شود که می توان با انجام لیفت و دیگر جراحی ها آن را برطرف کرد. اما بدون عارضه ترین روش، از بین بردن غبغب با ورزش است. تمرینات روزانه غبغب، عضلات موجود در این ناحیه را سفت تر می کند. بعد از انجام این تمرینات به صورت منظم، این عضلات سفت تر می شود. بنابراین، از بین بردن غبغب با ورزش از راهکار های مناسب برای درمان افتادگی یا برآمدگی غبغب است. البته راهکار های درمانی زیادی برای از خلاص شدن از شر برآمدگی زیر گلو وجود دارد که سریع تر به از بین رفتن غبغب کمک می کند.

در مورد عمل اسلیو معده و لاغری، مقاله روبرو را حتما مطالعه کنید : عوارض و راهنمای جراحی اسلیو معده

راه های رفع و از بین بردن غبغب بدون جراحی

دلایل ایجاد غبغب

غبغب یا چربی زیر گلو، یک مشکل شایع در میان بسیاری از افراد دنیا محسوب می شود. وقتی که چربی های اشباع شده، زیر چانه تجمع می کنند، غبغب ایجاد می شود. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم :

  • افزایش سن، احتمال بروز غبغب یا تشدید آن را زیاد می کند. با بالا رفتن سن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود.
  • تاریخچه خانوادگی یا ژنتیک تاثیر زیادی در بروز غبغب دارد. گاهی اوقات فرد لاغری به علت اینکه به صورت ژنتیکی بستگانش دارای غبغب بوده اند، دچار این عارضه می شود.
  • همچنین بی تحرکی عضلات به طور مرتب، باعث شل شدن آن ها می شوند. عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد نیز از جمله این عضلات است.
  • اضافه وزن نیز تاثیر مستقیمی روی بروز و بیشتر جلوه کردن غبغب دارد. بالا رفتن بیش از حد وزن و داشتن سبک زندگی بدون تحرک از عمده دلایل ایجاد غبغب است.
  • کم کردن میزان قابل توجهی وزن هم موجب شل شدن پوست اطراف ناحیه گردن می شوند.

در مقاله روبرو انواع ورزش های صبحگاهی برای کاهش وزن را معرفی کرده ایم : ورزش صبحگاهی در خانه

روش از بین بردن غبغب با ورزش

حرکات ورزشی برای از بین بردن غبغب

همانطور که می دانید اغلب روش های درمان غبغب گران قیمت هستند و همچنین عوارضی را به همراه دارند. متداول‌ ترین عمل برای از بین بردن غبغب ، لیپوساکشن است. لیپوساکشن زیر چانه برای برداشتن چربی اضافه این ناحیه و زیباتر کردن فک پایین است. اما یکی از مشکلات لیپوساکشن، ایجاد جای زخم در زیر چانه است که مخصوصا با بالا بردن سر، بیشتر به چشم می‌آید. اما ورزش کردن به مرور، هم باعث قوی شدن عضلات زیر گلو و هم از بین بردن غبغب می شود. به همین دلیل، راحت ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به گردن بدون چربی و برآمدگی، ورزش و استفاده از درمان های خانگی هستید.

در زیر برخی از تمرینات ماساژ صورت برای رفع غبغب به همراه آموزش تصویری از بین بردن غبغب را برای شما آماده کرده ایم :

  • جویدن آدامس

یکی دیگر از راه کارهای سریع و فوری برای کم شدن غبغب زیر گلو، آدامس جویدن است. با جویدن آدامس می توانید عضلات چانه و گردن خود را تقویت کرده و تا حد زیادی از غبغب را از بین ببرید.

درمورد یوگای صورت در مقاله روبرو بیشتر بخوانید : ورزش صورت برای جلوگیری و رفع افتادگی پلک

ورزش های مناسب برای کوچک و لاغر کردن غبغب

چرخاندن آب یا روغن در دهان برای کمک به رفع غبغب

یکی از تمرینات برای گرم کردن عضلات صورت، چرخاندن روغن در دهان است. این روش به سم زدایی و سلامت دهان و دندان نیز کمک می کند. به علاوه، برای چرخاندن روغن در دهان باید از عضلات چانه استفاده شود. بنابراین، به از بین بردن غبغب کمک خواهد کرد.

فشار زبان برای از بین بردن غبغب

برای انجام این ورزش ساده صورت، کافی است زبان خود را بالا آورده و به سقف دهان بچسبانید. سپس زبان را جلو و عقب ببرید و در همین حالت، با جمع کردن بیشتر زبان، سعی کنید تا میزان کشش در زبان را بیشتر از قبل کنید. می توانید این حرکت را در 3 ست، 10 تا 15 تایی انجام دهید.

سریعترین راه رفع غبغب
  • اخم کردن

انجام این تمرین در هر دو حالت ایستاده و نشسته ممکن است. در ابتدا، لب پایینی را تا جای ممکن از دهانتان بیرون بیاورید، درست مثل نوزادان هنگامی که میخواهند شروع به گریه کنند و سپس اخم کنید در حالی که عضلات گردن را صاف نگه داشته اید. بعد از آن در همین حالت سر را طوری خم کنید که چانه با قفسه ی سینه برخورد کند. در هنگام یوگا صورت همیشه کمر و شانه هایتان را در حالت کشیده و صاف قرار دهید. بعد از برخورد چانه با قفسه ی سینه، به حالت اولیه برگردید و استراحت کنید. این حرکت را حداقل 15 بار در روز تکرار کنید.

درمورد درمان آسم در مقاله روبرو بیشتر بخوانید : بهترین ورزش ها برای بیماری آسم

سریعترین راه رفع غبغب با ورزش

  • تلفظ برخی از حروف انگلیسی

این حرکت ورزشی نیز بسیار آسان است. تنها کافی است چندین بار حروف انگلیسی X و O را تلفظ کرده و سعی کنید عضلات صورت را بیشتر درگیر کنید. با لب ها شکل حرف” O” درست کنید، به مدت 20 تا 25 ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت اول برگردید. این تمرین را نیز در 3 ست 10 تا 15 تایی انجام دهید.

این ورزش را در هر زمان میتوانید انجام دهید.برای نجام این حرکت، صاف بایستید و حروف صدادار انگلیسی O –A-E-U-I را با دهان باز تلفظ کنید و این کار را تا جای ممکن انجام دهید.

در صورت ابتلا به اگزمای صورت یا بدن خواندن مقاله روبرو به شما پیشنهاد می شود : رژیم غذایی مناسب درمان اگزما

رفع غبغب و رفع چین و چروک
  • حرکت کششی سر به پهلو

از دیگر حرکات مربوط به سر و گردن که بسیار مفید خواهد بود. تمرینات کششی سر به سمت چپ و راست است. چون با انجام این حرکت، عضلات گردن تقویت شده و خیلی زود برای از بین بردن غبغب نتیجه خواهید گرفت. این تمرین را می توانید در 3 ست 10 تایی تکرار کنید.

حرکت چانه برای کاهش غبغب

برای انجام این حرکت باید سر را کاملا به سمت عقب ببرید و سعی کنید تا با بالا آوردن و کشیدن چانه به سمت سقف و بالا، لب ها را به حالت بوسیدن جمع کنید. این تمرین را در 3 ست 5 تایی تکرار کنید.

درمان و آب کردن غبغب با ورزش ساده
  • بالا کشیدن لب ها

حرکت بعدی روی عضلاتی که از فک پایین تا گردن امتداد دارد، کار می کند. برای انجام این تمرین، ابتدا صاف ایستاده و گردن را صاف نگه دارید. حال با بالا کشیدن لب ها به روی دندان ها و پایین بردن گوشه های خارجی لب، تاندون های فک را منقبض کنید. 10 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس شل کنید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

در مورد حرکات اصلاحی برای درمان آرتروز گردن در مقاله روبرو بیشتر بخوانید : درمان آرتروز گردن در منزل با ورزش

درمان غبغب با ورزش ساده

  • بیرون آوردن زبان و از بین بردن غبغب زیر گلو

یکی دیگر از تمرینات بسیار ساده برای رفع غبغب و افتادگی زیر گردن، بیرون آوردن زبان است. دهان را تا جایی که ممکن است باز کنید و زبان را نیز تا جایی که می توانید بیرون بیاورید، و به سمت بالا ببرید. انگار که می خواهید زبان را به نوک بینی خود بزنید. 10 ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت اول برگردید. هرچقدر بیشتر بتوانید زبان را از دهان بیرون بیاورید عضلات بیشتری درگیر می شوند و سریع تر نتیجه خواهید گرفت. این حرکت را در 3 ست 12 تایی تکرار کنید.

به راحتی با انجام روش های شرح داده شده در مقاله روبرو سلولیت پوستی را برطرف کنید : درمان سلولیت با ورزش

تمرینات ورزشی برای رفع چربی های گردن
  • چرخاندن چانه به سمت شانه ها

این حرکت را می توانید در هر دو حالت نشسته یا ایستاده انجام دهید. نکته قابل توجه این است که باید کمر تا حد ممکن صاف باشد. سپس چانه را با یک حرکت نیم دایره ای به یکی از شانه ها بزنید و این کار را دوباره با شانه ی دیگر تکرار کنید. باید هنگام انجام این تمرین شانه ها پایین باشند. این حرکت را 10 بار انجام دهید.

در صورت گرفتگی عضلات پس از ورزش، خواندن مقاله روبرو به درمان شما کمک می کند : درمان گرفتگی عضلات بعد از ورزش

تمرین توپ برای از بین بردن غبغب

یکی دیگر از تمرینات ورزشی یوگا برای از بین بردن غبغب با ورزش، استفاده از یک توپ به اندازه 250 میلی متر است. برای انجام این تمرین، توپ را زیر چانه قرار دهید. سپس به اندازه ای که دردی احساس نکنید آن را فشار دهید. به آرامی توپ را از زیر گلو بردارید و سر را در حالت عادی قرار دهید. این تمرین را 5 بار در روز انجام دهید.

نحوه خلاص شدن از شر غبغب زیر گلو با ورزش
  • چرخش گردن

برای انجام این تمرین باید سر را به اطراف بچرخانید و از تمام عضلات صورت خود کمک بگیرید. همین کار ساده به جمع شدن عضلات گردن و فک کمک زیادی می کند. این تمرین را نیز در 3 ست 10 تایی انجام دهید.

آموزش آب کردن غبغب

  • از بین بردن غبغب با ورزش فک

با تکان دادن فک به سمت جلو و عقب، عضلات زیر گردن را بیشتر بکشید و باعث جمع شدن پوست می شوید. برای انجام این حرکت باید سر را صاف نگه دارید. سپس بدون کشیده شدن دندان ها روی هم، فک خود را به سمت جلو حرکت بدهید. با جمع کردن لب ها و هدایت فک به سمت جلو و بازگرداندن آن به سمت عقب موجب کشش عضلات شده و باعث آب شدن غبغب می شوید. این تمرین را 10 بار می توانید تکرار کنید.

رفع غبغب با تمرینات ورزشی
  • حرکت دورانی زبان

در یک مکان بنشینید و کمر را صاف کنید. دهان خود را بسته نگه دارید. سپس زبان را اطراف سقف دهان بچرخانید. سعی کنید این حرکت را 3 بار در روز تکرار کنید. در حالی که شانه ها پایین هستند سر را به طور کامل به عقب ببرید. تا جایی که به سقف نگاه کنید. سپس زبان را به سقف دهان فشار دهید و درحالیکه این حرکات را انجام میدهید باید سر را از بالا به پایین آورده و به قفسه ی سینه بزنید و فشار آوردن به سقف دهان را متوقف نکنید. این کار را حداقل 20 بار در روز تکرار کنید.

اگر به مشکلات ریوی دچار هستید. حتما مقاله روبرو را مطالعه کنید : ورزش مناسب برای تقویت ریه

کشش گردن و از بین بردن افتادگی غبغب

از روش های دیگر از بین بردن غبغب با ورزش و جلوگیری از ایجاد غبغب، حرکات کششی گردن است. برای انجام این تمرین، ابتدا آرام سر و گردن را به عقب خم کرده و به سقف خیره می شوید. به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان نباید به گردن فشار وارد کنید. سپس زبان را به سقف دهان می چسبانید. تا کشش زیر چانه های خود را احساس کنید. این تمرین را برای 10 ثانیه انجام دهید.

آموزش تصویری ورزش برای اب کردن غبغب

نکاتی برای آب کردن غبغب

  • سعی کنید فرم بدنی مناسب را در حین انجام حرکات خفظ کنید.
  • هر روز و بدون وقفه حرکات را تکرار کنید.
  • کالری مصرفی روزانه در رژیم غذایی خود را کمتر کنید.
  • از غذاهای چربی سوز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  • در حین انجام ماساژ و تمرینات ورزشی صورت بهتر است از روغن جوانه گندم به مقدار لازم، استفاده کنید. این روغن داراری مقادیر زیادی ویتامین ای است که به جمع کردن پوست کمک زیادی می کند. ویتامین E، یکی از ویتامین‌ های ضروری برای سلامت و زیبایی پوست است. این ویتامین حاوی آنتی اکسیدان، با افزایش خاصیت کشسانی پوست به جلوگیری از ایجاد غبغب و پیری پوست کمک می‌ کند.
  • غذاهای سالم (مانند میوه‌ ها و سبزیجات تازه، گوشت، تخم مرغ و ماهی، غلات کامل و سبوس دار و لبنیات کم چرب) را جایگزین خوراکی‌ های مضر (غذاهای سرخ شده، غلات ساده، کلوچه و شیرینی و گوشت قرمز) کنید.
رفع غبغب در یک جلسه

آب کردن غبغب با روش های آسان

داشتن غبغب بسیار ناخوشایند است و منجر به بد جلوه دادن چهره ی شما خواهد شد. ساخت چربی در این قسمت بدن میتواند حاکی از این باشد که شما مستعد ابتلا به بیماری های قلبی می باشید؛ نه تنها فقط افراد چاق غبغب دارند، بلکه اگر ماهیچه های قسمت فک شل شده باشند نشان دهنده ی علائم اولیه ایجاد غبغب است. و در نهایت منجر به از ضعیف شدن عضلات صورت و از دست رفتن شکل طبیعی ماهیچه ها خواهد شد.

بروز غبغب معمولا بعد از یک سن خاصی اتفاق می افتد. اما بهتر است همیشه محتاط بوده و از بروز این عوامل پیشگیری کرد. تنها با صرف چند دقیقه در هر روز، میتوانید عضلات گردن و فک را تقویت و شاهد کاهش غبغب باشید تمرینات ورزشی ذکر شده در بالا نسبتا آسان هستند و در نتیجه شما می توانید آن ها را در هر زمان و در خانه یا محل کار انجام دهید

در مقاله روبرو، روش های درمان کم کاری تیروئید را به طور مفصل شرح داده ایم : درمان کم کاری تیروئید با ورزش

رفع غبغب با مزوتراپی

درمان غبغب با ورزش ساده

از بین بردن غبغب با ورزش یکی از روش های ساده و مطمئن است که عوارضی ندارد. اگر با صبوری و منظم آن را انجام دهید، می توانید از شر آن ها خلاص شوید. این ورزش ها به طوری طراحی شده که عضلات زیر گلو و پوست شل شده را درگیر می کند و به نوعی مانند لیفت عمل می کند. نکته ی قابل توجه در اینجا این است که برای از بین بردن غبغب زیر گلو با ورزش باید حتما صبور باشید، اما بدون شک نتیجه ی آن عالی و بدون بازگشت خواهد بود. فقط کافیست زمانی از روز را برای انجام این تمرینات یوگا صورت اختصاص دهید.

1. چند روز طول می کشد تا با ورزش غبغب را از بین ببریم؟

اگر تمرینات ذکر شده در این مقاله از ورش بلاگ و درمان های خانگی را به طور منظم انجام دهید، بعد از 3 هفته شاهد شروع تغییرات خواهید بود.

2. استفاده از چه کرمی می تواند به رفع غبغب کمک کند؟

کرم های متنوعی در بازار وجود دارد، مثلا کرم های جمع کننده، فرم دهنده و ضد چین و چروک که همگی می توانند به رفع سریع تر غبغب کمک کنند. اما اگر به دنبال راه حل طبیعی هستید، بهتر است از درمان های خانگی به همراه ماساژ و یوگا صورت استفاده کنید.

3. کدام ماسک برای از بین بردن غبغب مناسب است ؟

2عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی ناحیه گردن و زیر چانه خود قرار دهید تا به طور کامل خشک شود و بعد آن را بشویید.

منبع: سایت وری ول هلث

کلید واژه های مرتبط : فیلم ورزش غبغب و رفع غبغب در یک جلسه و رفع غبغب با مزوتراپی و از بین بردن غبغب در عکس

دیدگاهتان را بنویسید