میکرودرم ابریژن خانگی، میکرودرم برای جای جوش، دستگاه تخلیه جوش صورت

میکرودرم خانگی روش جدید برای زیبایی پوست واقعا شگفت انگیز است که سطح پوست و ساختار و بافت پوست را بازسازی می کند. برای داشتن یک پوست سالم و جوان و از بین بردن لکه های ناشی از نور خورشید و چین و چروک و خطوط ریز پنجه کلاغی و محو شدن جای جوش ولکه های ملاسما، در زنان و مردان می توانید از این روش درمانی استفاده کنید. با خرید دستگاه میکرودرم خانگی می توانید به راحتی و در خانه شادابی و طراوت را به پوست خود هدیه دهید. در ادامه قصد داریم نکاتی کلیدی برای شناخت بهترین مارک دستگاه میکرودرم خانگی را برای شما ارائه دهیم. ما در این مقاله از ورزش بلاگ به فواید و معایب میکرودرم خواهیم پرداخت و به نکاتی که قبل از خرید دستگاه میکرودرم باید بدانید اشاره میکنیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن

میکرودرم خانگی خوبه؟

میکرودرم دستگاهی لایه بردار مخصوص پوست صورت و بدن شماست. این دستگاه دارای یک دیسک چرخان است که شامل کریستال های از جنس اکسید آلومینیوم است و روی پوست می چرخد. همزمان با چرخیدن دیسک روی پوست صورت لایه های اضافی پوست شما جدا می شود و در نهایت با مکش از روی پوستتان، این لایه های اضافی از پوست جمع می شود. این کار باعث افزایش گردش خون در پوست شما شده که در نتیجه باعث شفافیت و ترمیم در پوست شما و جلوگیری از چین و چروک و ایجاد جوش های سطحی و زیر پستی در شما خواهد شد.

اگر دچار مشکل ریزش مو هستید مقاله روبرو را حتما مطالعه کنید: برای جلوگیری از ریزش مو چه غذاهایی بخوریم؟

دستگاه میکرودرم ابریژن یکی از دستگاه های پر کاربرد برای زیبایی پوست است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. عملکرد دستگاه میکرودرم در واقع ایجاد مکش و وکیوم است. که باعث می گردد لایه های شاخی و مرده پوست جدا شده و پوست لطیف و شفاف ایجاد گردد. از این دستگاه می توان برای جدا کردن دانه های سر سیاه و یا سر سفید نیز استفاده نمود. برای بهبود ظاهر چروک های صورت نیز کاربرد دارد. میکرودرم بدون درد می باشد. و نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی حس کننده‌ های موضعی ندارد و در مدت 10 تا 15 دقیقه انجام می‌ شود.

دستگاه میکرودرم خراش های ریزی را روی پوست شما ایجاد می کند که این عمل لایه ی پوست های مرده روی صورت را برداشته و در آخر چیزی که به شما تحویل می دهد، پوستی بدون چین و چروک، جای جوش و آکنه می باشد. این دستگاه روشی ایمن برای همه نوع پوست و رنگ پوست است. بهترین نتیجه استفاده از این دستگاه برای افرادی با سن ۳۵ تا ۵۰ سال حاصل می شود. از میکرودرم می توان برای مشکلات نام برده در نواحی صورت، گردن، ناحیه دکلته، قفسه سینه، پشت، بازوها و ران‌ها استفاده کرد. در واقع دستگاه میکرودرم عمل لایه برداری غیر تهاجمی را انجام می دهد. و میکرودرم سریع ترین روش برای داشتن پوست شفاف و پاکسازی پوست است.

در صورت تمایل به افزایش وزن خود پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله روبرو می باشد: برای افزایش وزن چه بخوریم؟

معایب استفاده از دستگاه میکرودرم

کاربرد دستگاه میکرودرم

انجام میکرودرم بیشتر به اشخاصی که مشکلات زیر را دارند، توصیه می شود:

  • خطوط ریز و چین و چروک سطحی پوست

معمولا چندین جلسه درمان برای از بین بردن چروک های سطحی لازم است. میکرودرم قادر به از بین بردن چروک‌ های خیلی عمیق پوستی نمی‌ باشد. اما خاصیت ارتجاعی کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف ‌تر و محکم‌ تر می ‌شود.

  • هایپرپیگمنتاسیون، لکه های قهوه ای و لکه های پیری یا کراتوز سبورئیک

لکه ها عموما بر اثر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش بوجود می آیند. این نوع از لکه ها معمولا با میکرودرم و لیزر کاهش می یابند. اما استفاده از ضد آفتاب و پرهیز از نور خورشید نیز کمک کننده است.

از بین بردن جوش و جای جوش با میکرودرم
  • منافذ باز و جوش سرسیاه

یکی از مشکلات رایج پوست مخصوصا در بانوان، وجود جوش های سرسیاه در سطح پوست است. این جوش ها به علت تجمع سبوم درمجاری غدد سباسه و اکسید شدن آن ها بوجود می آیند. معمولا با انجام یک تا دو جلسه میکرودرم این جوش های سرسیاه از بین می روند.

  • آکنه و جای جوش

معمولاً جای جوش به شکل قرمزی یا تغییر رنگ یا برجستگی مختصر یا فرورفتگی می باشد. که با چندین جلسه انجام میکرودرم بهبود نسبی می یابد. در برخی موارد ممکن است نیاز به استفاده از انواع لیزر نیز باشد. در موارد خفیف با چندین جلسه میکرودرم ضایعات بهبود می یابد.

  • استرچ مارک
  • یکنواخت نبودن بافت و رنگ پوست
  • ملاسما
  • آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی

نتایج استفاده از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم همانند بسیاری از درمان های غیر تهاجمی پوست، در جلسات درمانی متعدد ظاهر می شوند. بطور مثال، برای لایه برداری پوست حداقل ۳ جلسه و برای درمان لک ها و ضایعات قهوه ای پوست ۶ الی ۱۵ جلسه درمانی لازم است. عمق اثر دستگاه میکرودرم بستگی به شدت دست و فشار اعمالی توسط اپراتور آن می باشد. و به تشخیص پزشک در برخی از نواحی که مشکلات پوستی بیشتر است فشار و مدت زمان اعمال دستگاه بیشتر می شود.

مراقبت های پس از میکرودرم:

کاربرد دستگاه میکرودرم

معمولا پس از انجام میکرودرم باید صورت را با آب ملایم شست. و سپس از زینک اکساید بر روی پوست استفاده کرد. بعد از انجام میکرودرم تا حدود دو هفته باید از کرم های ترمیم کننده و ضد آفتاب با حداقل SPF 30 به طور منظم استفاده کنید . همچنین باید از حمام آفتاب و سولاریوم نیز پرهیز کنید. قبل از هر بار بیرون آمدن از خانه باید از ضد آفتاب استفاده کنید (حتی هوا ابری باشد). این مهم است زیرا میکرودرم ابریژن باعث افزایش حساسیت به نور می شود.

بعد از انجام میکرودرم به صورت موقت از استفاده انواع کرم های دیگر لایه بردار و شفاف کننده بپرهیزید. و قبل از استفاده از هر نوع کرمی با پزشک خود مشورت کنید.

در مقاله روبرو ورزش هایی برای جلوگیری از افتادگی پلک ارائه کرده ایم، پیشنهاد می شود حتما آن را مطالعه کنید: ورزش صورت برای جلوگیری و رفع افتادگی پلک

مضرات استفاده از دستگاه میکرودرم:

  • کبود شدن پوست
  • ایجاد حساسیت
  • تنگی و سفت شدن پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • خراشیده شدن پوست
  • احتمال پارگی رگ های نازک خونی در زیر پوست وجود دارد
  • خونریزی جز جدا نشدنی اعمال زیبایی می باشد
  • ایجاد تبخال در نزدیکی دهان و لب ها
  • در صورت استفاده از داروهایی مانند آسپرین یا رقیق کننده های خون، پوست چشم کبود می شود.
تخلیه جوش صورت در منزل

بروز تبخال بسیار کم اتفاق می افتد اما در صورتی که شما سابقه تبخال دارید بهتر است از میکرودرم در اطراف لب ها استفاده نکنید و این مورد را قبل از استفاده از میکرودرم به پزشک خود بگویید. دستگاه پاکسازی جوش صورت یا میکرودرم ابریژن به صورتی برقی می باشد و مکش قوی ای روی پوست ایجاد می کند. این دستگاه علاوه بر یک دست کردن پوست صورت می تواند از افتادگی و پیری پوست جلوگیری می کند. دستگاه میکرودرم خانگی به دو اصل متکی هستند. اول مکش یا ساکشن و دوم کریستال های ریزی که لایه برداری پوست را انجام می‌ دهند. کارکرد اول این دستگاه ها عملکرد ساکشن آن ها می باشد. همانطور که می دانید اگر چربی های به دام افتاده در زیر پوست خارج نشوند موجب بروز جوش‌های سرسیاه خواهند شد.

برای درمان پف چشم مقاله روبرو را برای شما آماده کرده ایم: علت پف چشم در دوران قاعدگی

نکات مهم قبل از خرید دستگاه میکرودرم خانگی:

منبع تغذیه دستگاه: معمولا دستگاه های میکرودرم در کلینیک های زیبایی با برق مستقیم کار می کنند. نوع خانگی این دستگاه ها نیز از تعدادی باتری قابل شارژ و یا حتی با قابلیت ایجاد اتصالی مستقیم برخوردار هستند که با توجه به محیط مصرفی مد نظر شما، باید به این نکته در هنگام خرید یک دستگاه میکرودرم مناسب نیز توجه داشته باشید!

قابلیت تنظیم سرعت: یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه میکرودرم خانگی باید به آن توجه داشته باشید، برخورداری از قابلیت تنظیم سرعت دستگاه مورد نظرتان است. امکان تنظیم سرعت باعث می شود که شما بتوانید از محصول زیبایی مورد نظرتان برای تمامی قسمت های حساس و غیر حساس بدن و صورتتان استفاده کنید. و بتوانید با ظرافت بیشتر به انجام فرآیند زیباسازی پوست خود بپردازید.

خرید دستگاه میکرودرم خانگی

قیمت دستگاه میکرودرم خانگی: مهمترین عاملی که روی قیمت میکرودرم ها اثر می گذارد، نام برند و کمپانی تولید کننده این نوع از دستگاه های زیبایی و آرایشی می باشد.

که البته با چشم پوشی بر روی مدل های بزرگ و مجهزی که از آن ها در داخل کلینیک های زیبایی استفاده می شود. باید گفت که خیلی اختلاف قیمت زیادی بین دستگاه های خانگی میکرودرم وجود ندارد. و شما می توانید با توجه به میزان بودجه خود، اقدام به خرید یکی از این محصولات آرایشی و بهداشتی نمایید.

فیلترهای دستگاه: هر دستگاه میکرودرم دارای یک فیلتر مخصوص جهت نگهداری لایه های مُرده و یا پوست های کنده شده از سطح پوست صورت و بدن شما می باشد. که با توجه به قدرت مکش خود در داخل محفظه دستگاه انباشته شده و قطعا در گذر زمان سبب کاهش قدرت دستگاه شما خواهد شد. به همین خاطر بهتر است در هنگام خرید این نوع از محصولات زیبایی حتما از فروشنده محصول در مورد داشتن فیلترهایی با قابلیت تعویض در داخل دستگاه مورد نظرتان، پرس و جو نمایید.

سَری های قابل تعویض: بهتر است به فکر تهیه و خرید میکرودرمی باشید که دارای تعدادی سَری جهت استفاده بر روی همه نوع پوستی می باشد. با داشتن چنین دستگاه هایی شما می توانید از سری های نرم برای لایه برداری پوست های نازک و از سری های زبر برای لایه برداری از روی پوست های ضخیم استفاده نمایید.

منابع: سایت هلث لاین

دیدگاهتان را بنویسید