آموزش ماساژ صورت

برای داشتن پوستی زیبا و بدون چین و چروک باید ماساژ صورت را در برنامه های روزانه خود قرار دهید. البته خواص و فواید بی شمار دیگری نیز برای ماساژ صورت و بدن وجود دارد. بعد از گذشت مدت زمانی از ماساژ روزانه متوجه تغییرات صورت و پوست خواهید شد. به همین دلیل در این مقاله از ورزش بلاگ بهترین روش ماساژ صورت و آموزش ماساژ صورت را قرار داده ایم.

ماساژ صورت گردش خون در بافت صورت را افزایش داده و در نتیجه با رساندن مواد مغذی به سلول های پوست باعث شفافیت و جوانی پوست، لیفت صورت و کاهش چین و چروک می شود. با انجام ماساژ صورت، حس آرامش و رفع خستگی در فرد ایجاد می شود. به علاوه، ماساژ صورت به کاهش استرس نیز کمک می کند. بهتر است صورت خود را روزی یکبار صبح یا شب قبل از خواب ماساژ دهید.

برای جلوگیری از افتادگی پلک می توانید ماساژ های موجود در مقاله روبرو را انجام دهید : ورزش صورت برای جلوگیری و رفع افتادگی پلک

آموزش ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی

صورت، صدها نقطه فشار دارد که هر کدام از آن ها با قسمت خاصی از بدن در ارتباط هستند. ماساژ صورت بدن را در حالت تعادل قرار داده و می تواند بیماری ها را از بدن دور کند. برای انجام ماساژ صورت در خانه، تنها چیزی که نیاز دارید یک روغن خالص و طبیعی یا سرم روغنی است. قبل از انجام ماساژ صورت باید نکاتی راجع به نحوه ماساژ را یاد بگیرید. در زیر به این نکات مهم اشاره کرده ایم :

  • نکته مهم در ماساژ صورت این است که دست ها یا روغن مصرفی را حتما گرم کنید.
  • فشار دست ها و انگشتان در ماساژ باید ملایم باشد.
  • تماس انگشتان با صورت باید مداوم، نرم و روان باشند. نباید هرگز انگشت ها را روی پوست را بکشید. ماساژ صورت را با عشق و ملایمت انجام دهید.
  • قبل از شروع ماساژ حتما دست ها و صورت را با شوینده مخصوص پوست خود یا پن کاملا تمیز کنید. همچنین آرایش صورت خود را کاملا پاک کنید
  • اگر مشکل پوستی خاصی مثل جوش دارید قبل از شروع ماساژ حتما آن را هم در نظر بگیرید.
  • اگر پوست صورت شما دچار آکنه و یا زخم است از ماساژ دادن صورت جدا خودداری کنید. ماساژ صورت در این شرایط باعث بدتر شدن اوضاع بیماری شما می شود.
  • حرکت انگشتان دست در تمام حرکات ماساژ باید به سمت بالا باشد تا از افتادگی پوست جلوگیری کند.
  • در نقاطی از صورت که احساس گرفتگی عضلات دارید، فشار بیشتری اعمال کنید.

برای یادگیری نحوه ماساژ شکم، مقاله روبرو را بخوانید : فواید ماساژ شکم و تکنیک های آن

آموزش تصویری ماساژ صورت در خانه برای زیبایی و جوانی

خواص ماساژ صورت

خواص و فواید ماساژ صورت بسیار زیاد است. اما چند نمونه از فواید مهم آن را در زیر آورده ایم :

  • کاهش چین و چروک ریز و کم عمق پوست صورت
  • افزایش گردش خون در زیر پوست و رسیدن مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز به پوست
  • کاهش استرس و تنش
  • بهبود حالت عضلات صورت و جلوگیری از افتادگی پوست
  • نرم شدن و سفت شدن پوست
  • برطرف شدن خستگی عضلات صورت و چشم ها
  • کاهش تیرگی و پف زیر چشم
  • تسکین سر درد، میگرن و دردهای ناحیه صورت
آموزش ماساژ دادن صورت

آموزش ماساژ صورت برای پاکسازی

پیش از شروع هر نوع ماساژ صورت با روغن، باید ابتدا صورت و دست ها را بشویید. سپس، چند قطره از روغن را با سر انگشتان خود روی پوست بمالید. روغن ها باعث حرکت راحت تر انگشتان در حین ماساژ روی صورت می شود. تا مانع از ایجاد چین و چروک روی صورت شود.

می توانید از روغن های ترکیبی مناسب پوست خودتان استفاده کرده و یا فقط از یک نوع روغن که با پوست صورتتان سازگار است، ماساژ را انجام بدهید. بهترین روغن برای ماساژ صورت، روغن هسته انگور و روغن بنفشه با پایه زیتون هستند. برای پوست های خشک بهتر است از روغن بادام یا روغن نارگیل، برای پوست های معمولی از روغن جوجوبا یا روغن بادام و برای پوست های چرب جوجوبا استفاده نمایید.

نحوه درست ماساژ صورت در خانه

ماساژ پیشانی

این نوع از ماساژ پیشانی برای افرادی که هنگام صحبت کردن زیاد از عضلات پیشانی خود استفاده می‌ کنند و به همین دلیل، چین‌ های افقی و عمودی زیادی روی پیشانی آن ها به وجود آمده، بسیار مناسب است. معمولا تنش و گرفتگی در ناحیه پیشانی باعث بروز سردرد می شود. در نتیجه زمان بیشتری را برای ماساژ پیشانی و گیجگاه اختصاص بدهید.

برای شروع ماساژ بهتر است روبروی یک آیینه بنشینید و با آغشته کردن انگشتان به روغن، ماساژ را از پیشانی خود شروع کنید. انگشتان را روی خط عمودی وسط دو ابرو روی پیشانی قرار دهید و به آرامی سر انگشتان هر دو دست را به سمت بیرون پیشانی و شقیقه‌ ها بکشید. قسمت پیشانی را دو تا سه دقیقه ماساژ دهید

می توانید با انجام ورزش صورت غبغب را کوچک کنید. برای مطالعه بیشتر مقاله روبرو را بخوانید : از بين بردن غبغب با ورزش

ماساژ زیر گوش ها و امتداد فک

معمولا در این نواحی از صورت تنش وجود دارد. با ماساژ این نقاط، انقباض عضلات این ناحیه نیز کاهش می یابد. برای انجام ماساژ زیر گوش ها، ابتدا با نوک انگشت، به صورت دورانی این نقاط را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. سپس از زیر گوش به سمت گلو و در امتداد فک ماساژ را به صورت دورانی ادامه دهید.

آموزش ماساژ صورت به شکل تصویری

ماساژ دو طرف صورت

با ماساژ دو طرف صورت، به ماهیچه های فک، گوشه های لب، سوراخ بینی و روی گونه فشار اعمال کنید. بهتر است در حین ماساژ، چشم های خود را ببندید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

ماساژ دور چشم


برای ماساژ ناحیه دور چشم، ابتدا انگشتان خود را روی تاج ابرو گذاشته و به آرامی به گوشه چشم و پایین آن حرکت دهید. سپس در گوشه داخلی چشم این حرکت را به پایان برسانید. برای 1 دقیقه این ماساژ را انجام دهید.

ماساژ این نقطه باعث آرامش و رفع تیرگی دور چشم می شود. برای ماساژ دور چشم همیشه مقدار روغن بیشتری استفاده کنید تا پوست نازک دور چشم دچار آسیب و چین و چروک نشود..

می توانید با ورزش سلولیت های بدن را درمان کنید. برای مطالعه بیشتر مقاله روبرو را بخوانید : درمان سلولیت با ورزش

آموزش کامل تصویری ماساژ صورت با روغن

ماساژ بینی

برای رفع سینوس می توانید ماساژ بینی را انجام دهید. ابتدا، روی تیغه بینی را از بالا به پایین به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. سپس یک بار دیگر هم این ماساژ را تکرار کنید تا آرامش بعد از آن را حس کنید.

آموزش ماساژ صورت برای آرامش


در این قسمت می خواهیم نحوه ماساژ برای جلوگیری از بروز چین و چروک دور چشم و ایجاد آرامش را به شما آموزش بدهیم.

  1. در ابتدا گوشه داخلی چشم را با فشار متقارن و همزمان از هر دو طرف ماساژ دهید.
  2. سپس ماساژ لبه بیرونی، وسط و تاج ابرو را با اعمال فشار متقارن به طور همزمان انجام دهید.
  3. با نوک انگشتان خود بین ابروها را با اعمال فشار ماساژ دهید.
  4. در انتها، با فاصله ی نیم سانتی متر پایین تر از چشم را با نوک انگشتان خود به سمت بالا ماساژ دهید.

برای درمان کم خونی بهتر است مقاله روبرو را بخوانید : رژیم غذایی برای درمان کم خونی

مراحل ماساژ صورت در منزل برای جلوگیری از افتادگی پوست

ماساژ برای داشتن پوست سالم و درخشان

  • از طریق ماساژ صورت، گردش خون افزایش یافته و با تحریک بافت صورت، موجب اثرگذاری بیشتر سرم ها و کرم های درمانی صورت می شود.
  • ابتدا انگشتان خود را بالای پیشانی گذاشته و کف سر خود را فشار دهید. این حرکت را 5 بار انجام دهید.
  • سپس ابروها را بین دو انگشت شست و سبابه خود فشار دهید. این ماساژ را نیز 5 بار تکرار کنید. این ماساژ برای جلوگیری از سردرد نیز مفید است.
  • انگشت اشاره و میانی خود را روی شقیقه ها بگذارید. چند ثانیه در این نقطه فشار وارد کنید
  • در حرکت بعدی انگشتان خود را از سمت شقیقه به زیر چشم ببرید و سپس به بالای ابرو ها بکشید. دوباره به سمت شقیقه ها بروید و این ماساژ را 5 بار تکرار کنید.
  • بعد از اتمام ماساژ انگشتان را از شقیقه ها به سمت گردن ببرید تا ماساژ لنفاوی انجام بشود. این روش برای رفع پف زیر چشم موثر است.
ساده ترین آموزش ماساژ صورت برای زیبایی و پاکسازی جوش ها

ماساژ حرفه ای صورت برای جوانسازی

  • در مرحله ی بعدی انگشتان را زیر گوش قرار بدهید و با انجام حرکات دایره ای به سمت چانه بروید. این ماساژ را حداقل 5 بار تکرار کنید.
  • در این مرحله از ماساژ باید انگشت اشاره را بالای لب بالا و انگشت میانی را زیر لب پایین قرار داده و همزمانن آن ها را به سمت گوش بکشید. این ماساژ را با دست دیگر نیز برای طرف مخالف صورت انجام دهید. حداقل 5 بار تکرار کنید.
  • پس از آن کف دست خود را روی سینه قرار داده و به آرامی روی سینه و گردن و به طرف چانه بکشید. دست خود را عوض کنید و حداقل 5 بار این ماساژ را تکرار کنید.
  • در انتها باید پوست سر خود را ماساژ بدهید. تا گردش خون در قسمت موها و سر زیاد شود. این ماساژ برای جلوگیری از ریزش مو نیز موثر است. اما از اعمال .فشار زیاد در حین ماساژ خودداری کنید

بعد از پایان ماساژ در پوست صورت و سرتان احساس سبکی و آرامش خواهید کرد. حال می توانید دستان خود را به آرامی روی صورت قرار دهید و چند نفس عمیق بکشید. تا سموم بدن از این طریق سریع تر دفع بشود و انرژی بدن بالا برود.

کلید واژه های مرتبط : عکس مراحل ماساژ صورت و کتاب آموزش ماساژ صورت و آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری

منبع : سایت هلت لاین

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش ماساژ صورت»

دیدگاهتان را بنویسید