هر هزار تا طناب زدن چقدر کالری میسوزونه ؟

تمرین-طناب-زدن-چقدر-کالری-میسوزاند

طناب زدن از بهترین تمرینات هوازی است که ورزشکاران حرفه ای در سطح جهان از بوکسور ها تا بازیکنان فوتبال به فواید آن اعتراف می کنند. طناب زدن مزایای زیادی از جمله تقویت عضلات مرکزی بدن (شکم، پهلو و کمر) و عضلات ساق پا، افزایش ظرفیت ریه ها و استقامت بدنی را برای شما به همراه دارد. همچنین طناب زدن از بهترین ورزش ها برای چربی سوزی شکم و پهلو به حساب می آید. در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ بدهیم که هر هزار تا طناب زدن چقدر کالری میسوزاند ؟

طناب زدن یک تمرین بدنسازی برای همه ی عضلات بدن است، به همین دلیل در زمانی کوتاه کالری زیادی میسوزاند. برای مثال یک فرد با اندازه ی متوسط می تواند تا 10 کالری در هر دقیقه بسوزاند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که طناب زدن به تنهایی به روند لاغری و کاهش وزن شما کمک نمی کند. این تمرین هوازی بدنسازی می تواند بخشی از رژیم غذایی و روتین تمرینی شما باشد که متابولیسم را افزایش داده و به تسریع روند لاغری شما کمک می کند.

مقاله پیشنهادی : پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند ؟

چندین نکته در مورد طناب زدن وجود دارد که باید قبل از انجام آن بدانید. در ادامه بیشتر به تاثیر طناب زدن در لاغری و کاهش وزن و اینکه تمرین طناب زدن چقدر کالری میسوزاند می پردازیم.

طناب زدن و لاغری

کلید استفاده از طناب زدن برای لاغری با فهمیدن اینکه چطور کاهش وزن پیدا می کنید شروع می شود. اولین قانون کاهش وزن این است که کالری ای که در طول روز مصرف می کنید از کالری ای که می خورید بیشتر باشد. با محاسبه کالری مواد غذایی و کالری سوزی بیشتر در طول روز می توانید این موضوع را محقق کنید. برای اینکه در هر هفته نیم کیلو کم کنید، نیاز دارید هر روز 500 تا 1000 کالری بیشتر از مقداری که می خورید بسوزانید. این مقدار در یک هفته برابر 3500 کالری می شود.

تعداد کالری ای که با طناب زدن میسوزانید بسته به این موضوع دارد که وزن شما چقدر است. کالری واحد اندازه گیری انرژی است و وزن واحد اندازه گیری جاذبه. زمانی که وزن بیشتری داشته باشید، انرژی بیشتری برای مقابله با جاذبه زمین نیاز خواهید داشت. به همین دلیل است که افراد سنگین تر با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری میسوزانند.

مقاله پیشنهادی : هر گرم چند کالری است ؟

طناب زدن چه میزان کالری میسوزاند ؟

نتایج حاصل از تمرینات طناب زدن به عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی، اهداف لاغری و مقدار فعالیت شما دارد. همچنین باید عواملی مانند سن و متابولیسم خود را نیز در نظر داشته باشید. این موضوع در اینکه با چه سرعتی لاغر می شوید تاثیر زیادی دارد.

به عنوان مثال ما یک خانم 75 کیلویی را مد نظر می گیریم. با رعایت رژیم غذایی، این فرد می تواند 3500 کالری هفتگی کمتری استفاده کند – کاهش وزن نیم کیلویی در یک هفته. اگر او 5 روز در هفته 20 دقیقه تمرین طناب زدن را به روتین خودش اضافه کند، 200 کالری بیشتر در روز می سوزاند. این عدد به معنای 1000 کالری در هر هفته است. این موضوع روند کاهش وزن او را تسریع می کند و تا 1 کیلو در هفته لاغر خواهد شد.

متخصصان کاهش وزنی بیشتر از 750 گرم در هفته را توصیه نمی کنند. از این رو فرد مثالی ما 3 کیلو در یک ماه کاهش وزن را تجربه خواهد کرد. اگر این روتین را پیگیری کند، 6 کیلو در 2 ماه کم خواهد کرد. با کاهش وزنش، او باید زمان بیشتری را طناب بزند یا کالری کمتری مصرف کند تا همین نتایج را در آینده هم مشاهده کند.

مقاله پیشنهادی : چه ورزشی سریعتر لاغر میکند ؟

عوامل موثر دیگر در کالری سوزی با تمرین طناب زدن

عوامل دیگری نیز وجود دارند که زمانی که برای کاهش وزن از تمرین طناب زدن استفاده می کنید باید در نظر بگیرید. برای مثال انجام یک تمرین تکراری برای مدت زمان طولانی نتایج آن را به مرور زمان کمرنگ می کند. ترکیب کردن تمرینات مختلف مانند تمرینات هوازی ، کار با وزنه، دویدن یا ورزش های رزمی کالری سوزی را چند برابر می کند و زمانی که روتین شما دیگر نتیجه نمی دهد روند کاهش وزن شما را تسریع می کند.

مقاله پیشنهادی : بهترین ورزش‌ ها برای لاغری شکم و پهلو

رعایت رژیم غذایی نیز از نکات مهمی است که باید در کنار تمرین طناب زدن انجام دهید. برای این کار باید از پروتئین بیشتری استفاده کنید تا علاوه بر عضله سازی و ترمیم بافت های عضله ی آسیب دیده در طول تمرین مدت بیشتری سیر بمانید. همچنین داشتن عضله ی بیشتر باعث می شود نرخ پایه ی متابولیسم شما نیز افزایش یابد و در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. شکر و کربوهیدرات را کاهش دهید و با این کار کالری ای که در طول روز می خورید را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

هر هزار تا طناب زدن چقدر کالری میسوزاند ؟

همانطور که گفته شد کالری سوزانده شده حین تمرین طناب زدن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور عمومی بیشتر افراد بین 140 تا 190 کالری به ازای هر هزار تا طناب زدن کالری میسوزانند. این میزان کالری سوزی مربوط به تمرین طناب زدن با شدت و سرعت متوسط است. بنابراین با افزایش سرعت می توانید این مقدار را بیشتر نیز بکنید.

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، اینکه با طناب زدن چقدر کالری میسوزانیم به وزن ما نیز بستگی دارد. همچنین به شدت و زمان انحام تمرین طناب زدن نیز وابسته است. برای مثال یک فرد 70 کیلویی با انجام تمرین طناب زدن با سرعت آهسته به مدت 10 دقیقه می تواند 105 کالری بسوزاند. یک فرد 90 کیلویی با سرعت زیاد و همین مدت زمان می تواند تا 196 کالری نیز بسوزاند.

اگر می خواهید بدانید با تمرین طناب زدن چقدر کالری میسوزانید می توانید از ماشین حساب های مخصوص این کار هم استفاده کنید. با دانستن این نکته که چه مقدار کالری در تمرین طناب زدن مصرف می شود می توانید کالری مصرفی خود را محاسبه کرده و با توجه به اهداف لاغری و تناسب اندام خود ، میزان کالری مصرفی و کالری ای که با ورزش میسوزانید را در نظر بگیرید و به سرعت به کاهش وزن دلخواه برسید.

2 دیدگاه دربارهٔ «هر هزار تا طناب زدن چقدر کالری میسوزونه ؟»

دیدگاهتان را بنویسید