چه ورزشی سریعتر لاغر میکند ؟

ورزش کردن یکی از راه‌های فعال بودن و حفظ تناسب اندام است. تمرینات باشگاهی همیشه تنها راه برای ورزش کردن نیستند.مهم است که به یاد داشته باشید برخی ورزش‌ها در زمینه‌ی کاهش وزن و لاغری بهتر عمل می‌کنند. ما به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چه ورزشی سریعتر لاغر میکند ؟ در ادامه به بررسی 10 تا از بهترین ورزش‌هایی که بیشترین کالری را می‌سوزانند می‌پردازیم :

چه ورزشی سریعتر لاغر میکند ؟

1- دویدن

لاغری-سریع-با-ورزش-در-خانه

در پاسخ به این سوال که چه ورزشی سریعتر لاغر میکند میتوان دویدن را پیشنهاد داد. دویدن و پیاده روزی از بهترین ورزش‌ها برای چربی سوزی هستند. مهم نیست که فقط برای تفریح در محله می‌دوید یا می خواهید برای یک مسابقه ی دو تمرین کنید.
بسته به وزن و سطح مهارت‌تان ، با این ورزش هوازی می توانید تا 800 کالری در ساعت بسوزانید.
یکی از ویژگی های خوب دویدن نسبت به سایر ورزش‌ها این است که برای انجام آن نیاز به وسیله یا فضای خاصی ندارید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک جفت کفش است.

2- شنا

ورزش-برای-لاغری-کل-بدن-شنا

زمانی که بحث ورزش و لاغری سریع درمیان است، شنا در کنار دویدن قرار می‌گیرد. شما می توانید تا 900 کالری در ساعت با شنا کردن بسوزانید. شنا یک جایگزین خوب برای دویدن و سایر ورزش‌های با شدت بالا است. این ورزش مخصوصا برای کسانی که از مشکلات مفاصل رنج می‌برند بسیار مناسب است. البته، برای انجام این ورزش شما باید به استخر دسترسی داشته باشید. بسیاری از استخر‌های عمومی با هزینه‌ای کم وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اگر قصد یادگیری شنا را دارید، آموزش شنا کرال، پروانه و قورباغه برای شما است.
در خرید مایو نیاز به کمک دارید ؟ راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه را از دست ندهید

3- راگبی (فوتبال آمریکایی)

ورزش-های-ساده-برای-لاغری-راگبی

این ورزش برای کسانی که می خواهند خوش بگذرانند و همزمان کالری زیادی نیز بسوزانند بسیار مناسب است.
فوتبال می تواند تا 700 کالری در ساعت بسوزاند. برخلاف شنا و دویدن، که می‌توانند به تنهایی انجام شوند، فوتبال این موقعیت را به شما می دهد که عضوی از تیم باشید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

4- تنیس

کدام-ورزش-باعث-لاغری-میشود-؟-تنیس

تنیس یکی دیگر از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن سریع است که به شما اجازه می‌دهد روابط اجتماعی خود را نیز گسترش دهید و بین 600 تا 900 کالری نیز در ساعت بسوزانید. برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید، تنیس تک نفره از تنیس دو نفره بهتر عمل می کند چرا که شما باید بیشتر بدوید و مقدار بیشتری از زمین بازی را پوشش دهید. در ذهن داشته باشید که به دلیل دویدن زیاد و سریع در جهت های مختلف که در تنیس مورد نیاز است، این ورزش برای کسانی که از هیچ مشکل مفاصل رنج نمی برند مناسب است.

5- ورزش های رزمی

ورزش-و-لاغری-سریع-ورزش-های-رزمی

همه نوع ورزش رزمی، از کاراته گرفته تا جودو و تکواندو، برای کالری سوزی مناسب هستند. آنها به شما کمک می کنند قدرت بدنی کلی و قابلیت تحرک خود را بالا ببرید. برخی از مردم از ورزش های رزمی خجالت می کشند چرا که به مبارزه علاقه ای ندارند. به یاد داشته باشید که شما می توانید این تمرین ها را بدون مبارزه با شخص دیگری نیز انجام دهید و همچنان میزان بالایی کالری سوزی را تجربه کنید.

6- صخره نوردی

بهترین-ورزش-ها-برای-کاهش-وزن-سریع-صخره-نوردی

اگر می خواهید همزمان با کالری سوزی قدرت بدنی خود را نیز افزایش دهید، صخره نوردی ورزش مناسب شما است. با صخره نوردی می توانید تا 700 کالری در ساعت بسوزانید، چه در کوه آن را انجام دهید یا در باشگاه صخره نوردی. باشگاه‌های صخره نوردی معمولا مکان مناسب تری برای شروع این ورزش هستند. شما به همه ی ابزارها به صورت اجاره‌ای دسترسی دارید و از افراد حرفه‌ای یاد خواهید گرفت که چطور در عین داشتن امنیت پیشرفت کنید.

7- بسکتبال

ورزشی-که-چربی-سوزی-و-لاغری-را-سه-برابر-سریعتر-میکند-بسکتبال

به دلیل دویدن و پریدن زیاد ، بسکتبال یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری کل بدن است. شما می توانید تا نزدیک به 700 کالری در ساعت با بستکتبال بازی کردن بسوزانید. پرتاب توپ به سمت حلقه تاثیر کمتری دارد اما همچنان می توانید تا 350 کالری در ساعت بسوزانید. یادگیری بسکتبال هم آسان است. اکثر شهرها زمین های عمومی‌ای دارند که بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. در بیشتر جاها شما می توانید با پرداخت هزینه ای اندک به یک لیگ محلی نیز بپیوندید.

8- فوتبال

برنامه-ورزشی-لاغری-سریع-فوتبال

فوتبال یکی دیگر از ورزش‌هایی است که شما را در حرکت نگه می‌دارد و کالری بسیاری زیادی می‌سوزاند. در حقیقت، شما می‌توانید بین 900 تا 1400 کالری در ساعت حین یک بازی معمولی بسوزانید. فوتبال علاوه بر کالری سوزی به شما اجازه می‌دهد روی قابلیت تحرک و انعطاف پذیری خود نیز کار کنید، همچنین برای توانایی کلی شما نیز مفید است.

9- اسکی و اسنوبورد

بهترین-برنامه-ورزشی-برای-لاغری-سریع-اسکی-و-اسنوبورد

آیا فکر می‌کنید نمی‌توان در زمستان وزن خود را کاهش دهید ؟ پس باید دوباره فکر کنید. اسکی و اسنوبرد دو تا از ورزش های محبوب زمستانی هستند که به شما اجازه می‌دهند کالری بسیار زیادی بسوزانید. اسکی و اسنوبرد می‌توانند تا 1260 کالری در ساعت بسوزانند.

10- بوکس

لاغری-با-ورزش-بوکس

اگر می خواهید روی سرعت، انعطاف پذیری و قدرت بدنی خود کار کنید و همزمان چربی سوزی گرده و وزن خود را کاهش دهید، بوکس ورزشی است که باید آن را امتحان کنید. بیشتر افراد با انجام این ورزش بین 500 تا 800 کالری در ساعت می‌سوزانند. اگر این ورزش را در برنامه‌ی روتین خود قرار دهید، به سرعت وزن خود را کاهش داده و به تناسب اندام دلخواه می‌رسید. پس از اینکه فهمیدید چه ورزشی سریعتر لاغر میکند وقت آن است که با رعایت برخی نکات عمومی یک یا چندتا از آن‌ها را انتخاب کنید و با پیگیری در انجامشان به اهداف تناسب اندام خود برسید.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه ورزش را در خانه شروع کنید ، این مقاله را بخوانید.
در صورتی که ورزش کردن در خانه را انتخاب کرده‌اید ما وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

نکاتی برای کاهش وزن سریع

  • آب زیادی بنوشید. با توجه به نظر متخصصان، این کار به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری چربی های شکم خود را آب کنید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل غذاهای کامل و فرآوری نشده است. می‌توانید از بهترین دارو های گیاهی برای لاغری شکم و پهلو نیز در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا روند کاهش وزن خود را تسریع کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی پروتئین مصرف می‌کنید. این کار کالری سوزی پایه‌ی شما را افزایش داده و به دلیل پر نگه داشتن معده‌تان از پرخوری جلوگیری می‌کند.
  • کالری‌های مصرفی خود را محاسبه کنید تا بیشتر از مقداری که کالری می‌سوزانید مصرف نکنید.
    مقاله پیشنهادی : چگونه کالری مصرفی را محاسبه کنید
  • اطمینان حاصل کنید خواب کافی دارید تا بدن شما بتواند خود را از ورزش های شدیدی که انجام دادید بازیابی کند.

3 دیدگاه دربارهٔ «چه ورزشی سریعتر لاغر میکند ؟»

دیدگاهتان را بنویسید