آب کردن شکم در یک ماه

کوچک-کردن-راحت-شکم-در-یک-ماه

30 روز ممکن است زمان زیادی به نظر نرسد اما اتفاقات زیادی می تواند در یک ماه بیوفتد. می توانید خود را قوی تر کنید، چربی شکم و پهلوی خود را کم کنید و به تناسب اندام دلخواه تان برسید. در این مقاله نکاتی را برای آب کردن شکم در یک ماه به شما یاد می دهیم که با انجام آنها می توانید در مدتی کم به اهداف لاغری و کاهش وزن خود دست بیابید.

اگرچه نمی توانید در یک ماه بدن خود را به طور کلی تغییر دهید، اما می توانید چند کیلو کاهش وزن داشته باشید و در مسیر رسیدن به تناسب اندام دلخواه خود قدم های اول را بردارید. به این نکته توجه داشته باشید که با اینکه در یک ماه کاهش وزن خواهید داشت اما آب کردن شکم در یک ماه به تنهایی امکان پذیر نیست. چرا که نمی توانید فقط شکم خود را هدف قرار دهید. چیزی به نام چربی سوزی موضعی وجود ندارد. چرا که بدن شما تصمیم می گیرد که از چربی های کجا استفاده کند. این موضوع همان نقش ژنتیک افراد است.

چقدر کاهش وزن در یک ماه امکان پذیر است ؟

متخصصان باور دارند کاهش وزن مناسب و سالم به اندازه ی نیم تا یک کیلو در هفته است. در یک ماه این عدد 4 کیلو می شود. از آنجایی که برای کاهش نیم کیلو از چربی بدن نیاز دارید 3500 کالری بیشتری بسوزانید، برای اینکه در هر هفته نیم کیلو کم کنید، می توانید روزانه 500 کالری بیشتر بسوزانید. این موضوع توسط داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن به صورت مرتب تحقق پذیر است و می توانید با این کار کالری اضافی را بسوزانید.

می توانید از ورزش های چربی سوز شکم و پهلو در خانه استفاده کنید یا به کمک بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه براي ایفون و اندرويد یک روتین ورزشی مناسب برای خود داشته باشید.

عوامل دیگری نیز در لاغری و کاهش وزن شما تاثیر گذار هستند. برای مثال داشتن خواب کافی اطمینان حاصل می کند که بدن شما به خوبی خود را بازیابی کرده و برای جلسات تمرینی روز بعد آماده می شود. همچنین استرس زیاد هورمون استرس یعنی کورتیزول را در بدن افزایش می هد، که به معنای افزایش اشتها برای غذاهای فرآوری شده و سریع است. این موضوع می تواند جلوی روند کاهش وزن شما را بگیرد، مخصوصا در ناحیه شکم. اطمینان حاصل کنید که کالری مصرفی روزانه ی شما از کالری ای که در طول روز میسوزانید کمتر است برای این کار می توانید کالری مصرفی خود را محاسبه کنید. حداقل 7 ساعت خواب شبانه دارید. همچنین استرس خود را با روش هایی مانند حرکات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب کاهش دهید.

آب کردن شکم در یک ماه

برای اینکه بتوانید نتایج خوبی را در طول یک ماه بگیرید باید چندین کار را با هم انجام دهید. برای مثال 3 تا 5 روز هفته را به تمرینات هوازی اختصاص دهید. هدف سوزاندن 500 کالری بیشتر در طول روز است. این موضوع می تواند از طریق تمرینات هوازی و بدنسازی، رعایت رژیم غذایی و فعالیت روزانه ی بیشتر محقق شود. همچنین تمرینات قدرتی برای 2 تا 4 روز در هفته به شما کمک می کنند عضله سازی کنید و شاخص پایه ی متابولیسم خود را بالا ببرید. این موضوع باعث می شود در طول روز نیز کالری بیشتری بسوزانید.

تمرینات بازه ای با شدت بالا یا همان هیت نیز در چربی سوزی و کوچک کردن شکم در یک ماه تاثیر زیادی دارند. می توانید از این تمرینات در روز های تمرینات هوازی خود استفاده کنید برای مثال به جای دویدن روی تردمیل 20 دقیقه تمرینات هیت بدون وسیله و تنها با وزن بدن انجام دهید. همچنین می توانید با تهیه برخی وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه سطح تمرینات خود را بالا ببرید و به صورت حرفه ای عضله سازی کنید.

مقاله پیشنهادی : یک ساعت بدنسازی چقدر کالری میسوزاند ؟
مقاله پیشنهادی : بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم و پهلو

همانطور که قبل تر هم به آن اشاره کردیم، خوردن کالری کمتر نسبت به مقداری که میسوزانید کلید کاهش وزن و لاعری است. مقدار کالری ای که در طول روز میسوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال سن، قد، جنسیت و مقدار فعالیت روزانه در آن نقش دارند. کالری مصرفی خود را محاسبه کنید و با توجه به مقدار کالری مورد نیاز بدن خود مقدار 500 کالری کمتر را تنظیم کنید.

مقاله پیشنهادی : کالری نقصان چیست ؟

نکته ی دیگری که به آب کردن شکم در یک ماه کمک می کند تغییر عادات غذایی است. برای مثال شام دیروقت یا خوردن تنقلات بعد از شام. همچنین باید میزان نوشیدنی هایی با کالری بالا مانند نوشانه، نوشیدنی های انرژی زا و الکل را کاهش دهید.

اگرچه هر کس با دیگری متفاوت است و برای برخی افراد روند کاهش وزن طولانی تر می شود، اما با رعایت نکات گفته شده می توان آب کردن شکم در یک ماه را عملی کرد و سرعت رسیدن به تناسب اندام دلخواه را افزایش داد. به یاد داشته باشید که ورزش، رژیم غذایی و عوامل دیگری که مورد بحث قرار گرفتند، در این روند تاثیرگذار هستند و با در نظر داشتن یک سبک زندگی سالم و متعادل می توانید به سرعت به سایز و وزن دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید