راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه ؛ چگونه مایو بخریم ؟

جامع-ترین-راهنمای-انتخاب-مایو-زنانه-و-مردانه-شنا

انتخاب و خرید یک مایو مناسب می‌تواند کاری خسته کننده باشد، چرا که گزینه‌های زیادی وجود دارند و هر سال طرح‌های جدیدی مد می‌شوند. اما بهترین مایو برای شما مایویی است که در آن راحت باشید و به نظرتان جذاب باشد. همچنین باید کیفیت، اندازه، رنگ و مدل آن را نیز در نظر بگیرید. در ادامه یک راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه را برای شما تهیه کرده‌ایم که با استفاده از نکات موجود در آن می‌توانید مناسب‌ترین مایو را انتخاب کنید و بدون نگرانی از ظاهرتان آن را بپوشید.

راهنمای خرید مایو برای زنان

کلید انتخاب مناسب‌ترین مایو برای شما دانستن این نکته است که چه طرح و رنگی شکل بدن شما را متعادل خواهد کرد. آیا باسن‌تان از کمرتان بزرگتر است یا برعکس ؟ آیا سینه‌های بزرگی دارید؟ جای هیچ نگرانی نیست. برای انتخاب بهترین مایو متناسب با شکل بدن‌تان ابتدا باید انواع شکل‌های بدن را بشناسید و متناسب با آن مایوی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید.

1- مثلث وارونه

در این شکل بدن عرض شانه‌ها یا سینه بیشتر از پایین‌تنه است. بهترین استراتژی برای این نوع افراد دور کردن توجه از بالاتنه به سمت پایین تنه است. نکته‌ی دیگر در انتخاب طرح مایو حجم دادن به پایین‌تنه است. برای مثال می‌توانید این کار را با انتخال مایو‌هایی با طرح‌های راه‌راه عرضی در پایین تنه یا مایوهایی که شکل یا طرح چاپ شده دارند انجام دهید.

2- چهارگوش

در این شکل بدن، بالاتنه و پایین‌تنه متعادل هستند. برای این شکل بدن شما نیاز به تعریف و مشخص کردن خط کمر دارید و باید این کار را با منحنی‌ها انجام دهید. برای ایجاد خط کمر می‌توانید از مایوهایی استفاده کنید که در ناحیه کمر چین یا حالتی کمربند مانند داشته باشند. همچنین برای جدا کردن قسمت پایین‌تنه و بالا‌تنه از پوشیدن مایوهای تک رنگ اجتناب کنید.

3- مثلث

در این افراد باسن بزرگتر از شانه‌ها و سینه است. بهترین انتخاب برای این افراد مایوهایی است که توجه را از پایین‌تنه برداشته و روی بالاتنه قرار می‌دهند. برای این کار باید طرح‌هایی را انتخاب کنید که پایین‌‌‌تنه را لاغرتر نشان داده و توجه را به سمت بالاتنه جلب می‌کنند. مثلا می‌توانید از مایوهایی استفاده کنید که پشت باز دارند یا در قسمت سینه‌ها کمی باز هستند. به منظوربرداشتن توجه از پایین‌تنه می‌توانید از رنگ‌های تیره نیز استفاده کنید.

4- دایره

در این افراد عرض کمر از سینه و باسن بیشتر است. بهترین انتخاب برای این افراد مایوهایی است که به نحوی ناحیه کمر را واضح‌تر می‌کنند. استفاده از طرح‌های شلوغ هم باعث می‌شود عرض کمر شما به نسبت بالا و پایین‌تنه کمتر مشخص باشد. همچنین برای جمع نگه داشتن شکم می‌توانید مایوهایی بپوشید که در ناحیه‌ی شکم از یک کاپ برخورداند. یکی دیگر از انتخاب‌هایی که برای این افراد وجود دارد مایوهایی هستند که طرح‌های راه‌راه عمودی دارند. این طرح‌ها باعث متعادل نشان‌ دادن تمام بدن می‌شوند.

در ادامه‌ی راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه به بررسی مدل‌های مختلف مایو زنانه می‌پردازیم و می‌گوییم که بسته به انتخاب شما چه مایویی بهترین انتخاب است .

اگر می‌خواهید تمام بدن را بپوشانید از مایو یک تکه استفاده کنید

راهنمای-خرید-سایز-مایو-زنانه

یک مایوی یک تکه تمام بدن شما را خواهد پوشاند، بنابراین اگر دوست ندارید شکم و میان‌تنه‌ی شما مشخص باشد این نوع مایو بهترین انتخاب برای شما است. مایوهای یک تکه برای ورزش کردن نیز مناسب‌ترین گزینه هستند.
بنابراین اگر می‌خواهید در استخرهای ورزشی فعالیت کنید می‌توانید از این مایوها استفاده کنید.

برای جذاب‌تر کردن ظاهرتان می‌توانید از مایوهای یک تکه‌ای استفاده کنید که در ناحیه سینه V شکل هستند، پشت یا پهلوی باز دارند. اگر در قسمت کمر و پهلو چربی‌های اضافه دارید از مایوهای یک تکه‌ای استفاده کنید که پشت آنها کاملا پوشیده است.

اگر می‌خواهید چربی‌های شکم خود را آب کنید، پیشنهاد ما به شما بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم و پهلو است.

در صورتی که می‌خواهید باسن و ران شما کاملا پوشیده باشید می‌توانید لباس‌های شنا را انتخاب کنید.

اگر با لخت گذاشتن قسمت میانی بدن راحتید یک بیکینی انتخاب کنید

راهنمای-سایز-مایو

بیکینی‌ها کمترین پوشش را در بین مایو‌ها دارند و تنها قسمت سینه و ناحیه شرمگاهی را می‌پوشانند. این موضوع به این معناست که ناحیه‌ی کمر و شکم شما باز است. اگر با نشان دادن این نواحی راحت هستید این مایوها بهترین انتخاب شما هستند.

می‌توانید بیکینی را به صورت ست یا جدا از هم بگیرید. مثلا مایوهایی که در ناحیه‌ی پایین‌تنه یک دامن کوچک یا کمی بلند دارند یا در ناحیه‌ی سینه توری‌ مانند هستند. یکی دیگر از دلایلی که خرید جداگانه‌ی تکه‌ی بالا و پایین بیکینی را منطقی می‌کند اندازه‌ی متفاوت بالا و پایین‌تنه‌ی شما است. بنابراین اگر اندازه‌ی بالا‌تنه‌ی شما با پایین‌تنه‌ یکسان نیست انتخاب جداگانه تکه‌ها بهترین تصمیم است.

اگر می‌خواهید قسمتی از بدن خود را خالی بگذارید از تنکینی استفاده کنید

مایو-برای-استخر

تنکینی‌ها قسمت‌های مختلف بدن را می‌پوشانند. برای مثال می‌توانید مایوهایی را پیدا کنید که تمام یا بخشی از کمر شما را می‌پوشانند. تنکینی این انتخاب را به شما می‌دهد که هر مقدار از بدن‌تان را که دوست دارید باز بگذارید. همچنین اگر حامله هستید این مایوها بهترین انتخاب برای شما هستند چرا که می‌توانید شکم خود را با یک تنکینی که در قسمت بالاتنه گشاد است بپوشانید.

مقاله پیشنهادی : تغذیه ماه اول بارداری برای دختر یا پسر دار شدن
مقاله پیشنهادی :
ورزش‌های ماه آخر بارداری برای زایمان طبیعی

انتخاب مایوی با کیفیت

یکی از نکات مهم در انتخاب مایوی مناسب، اندازه‌ی آن است. اندازه‌ی مناسب مایو باید کمی جذب باشد اما نه آنقدر که در بدن شما احساس تنگی ایجاد کند. قبل از نهایی کردن خرید مایو کمی با آن راه بروید. چند بار بنشینید، بایستید و خم شوید. با انجام حرکت‌های مختلف اطمینان حاصل کنید که مایو از تن شما درنخواهد آمد. برای مثال اگر پس از زمان کوتاهی قسمت پایین تنه مایو جمع می‌شود، آن مایو انتخاب مناسبی برای شما نیست.

راهنما-انتخاب-سایز-مایو-شنا

ضخامت مایو را قبل از خرید آن چک کنید تا از ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید. اگر حس می‌کنید جنس مایو بی‌ کیفیت و نازک است پس احتمالا مدت زیادی روی تن شما دوام نخواهد آورد. بنابراین مایوهایی را انتخاب کنید که ضخیم و با دوام باشند.

راهنمای-خرید-مایو-انتخاب-مایو-با-کیفیت

اگر به تازگی تصمیم به یادگیری شنا کرده‌اید، مقاله‌ی آموزش شنا کرال، پروانه و قورباغه را از دست ندهید

راهنمای انتخاب مایو برای مردان

برای انتخاب یک مایو مناسب باید نگاهی واقع گرایانه به بدن خود بیاندازید و تصمیم بگیرید که چه نوع مایویی برای بدن شما مناسب است. همچنین مشخص کنید که برای چه استفاده‌ای مایو می‌خواهید. برای مثال اگر برای شنای حرفه‌ای مایو می‌خواهید پس انتخاب شما باید نسبت به زمانی که می‌خواهید برای تفریح شنا کنید متفاوت باشد.

همچنین بسته به اینکه می‌خواهید چقدر آزادی حرکت داشته باشید نیز باید از مایویی با جنس متناسب استفاده کنید. در ادامه‌ی راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه به این موضوع می‌پردازیم که بسته به شکل بدن چه نوع مایویی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اگر لاغر و بلند هستید، یک شورتک بلند انتخاب کنید

راهنمای-سایز-مایو-مردانه

اگر قد شما بلندتر از 182 سانتیمتر است و لاغر هستید، از شورتک‌های بلند استفاده کنید. قد شورتک نباید از 20 سانتیتر بلندتر باشد. افرادی که لاغر و قد بلند هستند نباید از مایوهای کوتاه استفاده کنند. همچنین از مایوهایی با طرح‌های راه‌راه عمودی دوری کنید. خط راه‌راه قد شما را برجسته می‌کند. اگر می‌خواهید از مایوی طرح دار استفاده کنید، مایویی را انتخاب کنید که طرح‌ راه‌ راه افقی یا ترکیبی داشته باشد.

اگر چاق و قد بلند هستید هم از شورتک‌های بلند استفاده کنید

راهنما-انتخاب-سایز-مایو-شنا-مردانه

شورتک‌های بلند و با رنگ تیره بهترین انتخاب شما هستند. شورتک‌هایی که تا بالای زانو هستند نیز می‌توانند گزینه مناسبی باشند. رنگ‌های تیره مانند مشکی را انتخاب کنید. می‌توانید از سبز تیره یا آبی نیز استفاده کنید. این رنگ‌ها شما را لاغرتر نشان خواهند داد. از مایوهای کشی یا مایوهایی که طرح‌های چاپ شده دارند اجتناب کنید.

پیشنهاد : بهترین ورزش‌ ها برای لاغری شکم و پهلو

اگر کوتاه و پهن هستید مایوهای کوتاه انتخاب مناسبی هستند.

راهنمای-خرید-مایو-برای-مردان

در صورتی که قد کوتاهی دارید و بدن‌تان مخروطی شکل است، باید مایوهایی را انتخاب کنید که کوتاه‌ هستند.

اگر لاغر و کوتاه هستید از مایوهای کوتاه جذب یا آزاد استفاده کنید.

راهنمای-خرید-سایز-مایو-مردانه

یک مایوی کوتاه از پنهان کردن پاهای شما جلوگیری می‌کند. طرحی را انتخاب کنید که دارای راه‌راه تیره و افقی باشد تا عرض بدن شما را بیشتر نشان دهد. از طرح‌های واضح اجتناب کنید. از طرح‌های ریز یا راه راهی که خیلی به چشم نمی‌آیند استفاده کنید.

اگر بلند قد و عضلانی هستید هرچه دوست دارید بپوشید

اگر قد شما بلندتر از 182 سانتیمتر است و بدنی عضلانی دارید، همه چیز در بدن شما خوب به نظر خواهد آمد. از این رو می‌توانید هر طرح، رنگ و مدلی که دوست دارید را انتخاب کنید. در بخش بعدی راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه جنس‌های مختلف پارچه مایو را معرفی خواهیم کرد تا بسته به جنسی که دوست دارید و در آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید مایوی مناسب خود را انتخاب کنید.

جنس لیکرا یا اسپندکس

این جنس مایو قابلیت کشسانی زیادی دارد و بهترین انتخاب برای مسابقات شنا است. یکی از نقاط ضعف این جنس شل شدن سریع آنها است در مقایسه با سایر جنس‌های مایو است.

جنس پلی استر

مایوهای از جنس پلی استر معمولا بلند هستند و از دوام بالایی برخوردارند. یکی دیگر از ویژگی‌های این جنس مقاومت در برابر کلر است. همچنین به سرعت خشک می‌شوند وشستشوی انها راحت است. در بدن احساس راحتی و نرمی دارند و از قابلیت تنفس خوبی برخوردارند.

جنس ترکیبی پلی استر

پارچه این مایوها از الیاف پلی استر در ترکیب با سایر الیاف‌ها ساخته شده‌ است. معمول ترین‌ آن‌‌ها پلی استر PBT است که جنسی شبیه به لیکرا دارند. این مایوها معمولا سبک هستند، به سرعت خشک می‌شوند، دوام بالایی دارند، ضد کلر بوده و شکل خوبی در بدن می‌گیرند.

جنس نایلون

مایوهای نایلونی به نرم بودن و خوش فرم بودن در بدن معروف هستند. همچنین به راحتی شسته می‌شوند و ضد سایش هستند و آب کمی را به خود جذب می‌کنند. از نقاط ضعف این جنس مایوها می‌توان به این نکته اشاره کرد که ضد کلر نیستند و دوامی به اندازه‌ی مایوهای پلی استر ندارند.

در انتها، با استفاده از نکات گفته شده در راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه می‎‌ توانید مناسب‌ترین مایو برای بدن و کاربرد مورد نظر خود را انتخاب کنید و از پوشیدن آن در استخر یا ساحل لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید