حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ

شاید از زمانی که 10 ساله بودید دیگر به حلقه‌ی هولاهوپ دست نزده باشید. اما برخلاف باور عمومی که این حلقه فقط برای بازی و سرگرمی قابل استفاده است، حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ روی عضلات ران، باسن و شکم شما تاثیرات بسیاری داشته و علاوه بر این یکی از بهترین ورزش ها برای چربی سوزی است.

حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ ضربان قلب شما را بالا می برد و اثر شدیدی روی اعضای بدن مانند مفاصل ندارد. از این رو ورزشی است که برای تمام گروه های سنی مناسب بوده و همه می توانند از فواید کار با این ابزار استفاده کنند.

در این مقاله به بهترین و ساده ترین حرکاتی که می توانید با حلقه هولاهوپ انجام داده و همزمان با تقویت عضلات بدن خود به چربی سوزی نیز بپردازید را به شما معرفی می کنیم.

1- گرم کردن : کشش کمر با هولاهوپ

این حرکت برای تقویت عضلات کمر و افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات است. بنابراین زمانی که شما با حلقه‌ی هولاهوپ کار می‌کنید کمر خود را به عقب و جلو پرتاب نخواهید کرد.

2- گرم کردن : کشش به طرفین با هولاهوپ

این کشش عضلات طرفین بدن شما را باز کرده و شما را برای آب کردن چربی های شکم و پهلو آماده می کند .

3- هولاهوپ روی کمر : ایستادن رو به جلو

این حرکت بین 400 تا 600 کالری در یک ساعت می سوزاند. بنابراین یکی از بهترین حرکات برای چربی سوزی مخصوصا آب کردن چربی های شکم و پهلو می باشد .

4- هولاهوپ روی کمر : ایستادن به بغل

این حرکت برای شکل دادن به بدن شما به منظور داشتن بدنی به شکل ساعت شنی است.

5- هولاهوپ روی کمر همراه با حرکت پیله

حرکت پیله ضربان قلب شما را به مقدار بیشتری بالا می برد و عضلات داخلی ران پا را تقویت خواهد کرد.

اگر در کار با حلقه هولاهوپ مبتدی هستید ممکن است هنگام اجرای این حرکت هولاهوپ از کمر شما جدا شود. با تمرین بیشتر می توانید این حرکت را نیز به راحتی انجام دهید.

6- گردش نینجا

با حرکت و چرخش به طرفین این حرکت روی عضلات مورب شما کار می کند. می توانید این حرکت را نیز همراه با حرکت پیله انجام دهید تا عضلات داخلی ران پا نیز دخیل شده و تقویت شوند.

7- گردش معمولی

گرداندن حلقه به به داشتن بالاتنه‌ای صاف و بدون چربی کمک می کند. در ابتدا ممکن است این حرکت به ظاهر ساده به نظر برسد اما با 20 بار انجام دادن آن اثر آن را حس خواهید کرد .

8- هالو

با انجام این حرکت اثر آن را علاوه بر شانه ها و بالاتنه تا بازوی خود حس خواهید کرد. همچنین ممکن است با انجام چندباره‌ی آن شاهد اثرش روی سرتان هم بشوید.

9- لانژ همراه با چرخاندن هولاهوپ

حرکت لانژ عضلات باسن را تقویت می کند و زمانی که حلقه هولاهوپ را در دستانتان می چرخانید به صورت همزمان روی بازوها، شانه و سینه نیز کار می کنید. این گروه های عضلانی همان هایی هستند که هنگام کار با دمبل روی آنها کار می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید