با رژیم آب درمانی چند کیلو کم میکنیم

رژیم-آب-درمانی-چگونه-به-کاهش-وزن-کمک-می-کند

با اینکه رژیم آب درمانی سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیاری از افراد از فواید رژیم آب درمانی به منظور کاهش وزن آگاه نیستند. افزایش وزن معمولا به دلایلی مانند استرس، عادات بد غذایی و نداشتن روتین ورزشی است. در این مقاله رژیم آب درمانی را معرفی کرده و به این پرسش پاسخ می‌دهیم که با رژیم آب درمانی چند کیلو کم میکنیم ؟

رژیم آب درمانی چیست ?

در دنیای پزشکی امروزه، آب درمانی به عنوان درمان جایگزین برای هر نوع وضعیت پزشکی استفاده می‌شود. همچنین برای فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی هم بر پایه‌ی این باور که آب سرد و گرم نتایج کاهش وزن دلخواه را به همراه خواهد داشت استفاده می‌شود. به همین دلیل است که ورزشکاران و پزشکان از هر دوی شنا کردن و استخرهای آب گرم استفاده می‌کنند. تغییرات دمای آب به تقویت بدن و تحریک عملکرد آن در زمانی که با دماهای پایین مواجه می‌شود کمک می‌کند. دماهای بالاتر التهاب عضلات و مفاصل را برطرف کرده و آنها را آرام می‌کند.

در رژیم آب درمانی استفاده از آب بخش مهمی از درمان را تشکیل می‌دهد، به همین دلیل است که استخرهای آب درمانی، سونا‌ها، حمام‌های آب گرم و اتاق‌های بخار معولا در باشگاه‌های تمرینات ورزشی و پزشکی پیدا می‌شوند. زمانی که در استخرهای آب سرد ورزش می‌کنید، از هر دوی فواید تمرینات هوازی بدنسازی و افزایش گردش خون استفاده می‌کنید. استفاده از آب گرم و ورودی‌های آب در استخرهای آب گرم مانند یک ماساژ برای کل بدن عمل کرده و استرس را از شما دور می‌کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، این تکنیک روتین تمرینات شما را تغییر خواهد داد.

برای آب کردن چربی‌های شکم، پیشنهاد ما به شما بهترین ورزش ها برای چربی سوزی شکم و پهلو است.

آیا رژیم آب درمانی مفید است ؟

رژیم آب درمانی فواید بسیاری برای سلامتی دارد و روند لاغری و کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.
در ادامه به معرفی برخی از این فواید می‌پردازیم :

  1. برای بیمارانی که درگیر چاقی زیاد هستند، تمرکز روی سیستم عضله‌ای استخوانی است. روی زمین، بدن کل وزن فرد را تحمل می‌کند اما در آب این عدد تنها 20% است که باعث می‌شود انجام فعالیت‌های ورزشی برای افراد چاق راحت‌تر انجام شود. آب درمانی استرس را کاهش می‌دهد و ورزش کردن را برای شما تاثیرگذار‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

    یکی دیگر از راه‌های کاهش استرس، انجام حرکات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب است.

  2. مقاومت آب یک راه عالی برای افزایش دامنه‌ی حرکتی و تقویت عضلات است. همچنین انعطاف‌پذیری فرد را افزایش می‌دهد که به سلامت و کاهش وزن او کمک می‌کند.
  3. در طول زمان، عضله‌ها، مفاصل، و بافت‌های بدن به این تغییرات واکنش نشان می‌دهند و به اقراد چاق این زمان را می‌دهد که به این رژیم درمانی پاسخ داده و تحرک و استقامت آنها را افزایش می‌دهد.
  4. کسانی که در معرض آسیب دیدگی هستند، رژیم آب درمانی به آنها اجازه‌ی فعالیت‌هایی با شدت کم را می‌دهد که تعادل و قدرت بدن آنها را افزایش می‌دهد.
  5. رژیم آب درمانی برای کسانی که بیماری‌،درد یا التهاب مزمن دارند فعالیتی ایده‌آل است.
  6. رژیم آب درمانی بدن را از سموم تصفیه می‌کند. همزمان با اینکه در اتاق بخار در حال آرام شدن هستید، بدن شما شروع به عرق ریختن می‌کند که اولین راه برای از بین بردن و دفع سموم و ناخالصی‌های خطرناک از بدن است. همچنین به پاکیزه شدن بدن شما نیز کمک می‌کند که منجر به یک ذهن و بدن سالم‌تر خواهد شد.
  7. رژیم آب درمانی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این اتفاق به دلیل پاسخ بدن به رژیم آب درمانی با افزایش گردش خون در بدن است. برای هر کسی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برد، این روشی برای افزایش سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌های مختلف است.

اگر می‌خواهید در کنار استفاده از فواید رژیم آب درمانی، از مزایای ورزش شنا نیز استفاده کنید، آموزش شنا کرال، پروانه و قورباغه برای شما است.

رژیم آب درمانی چقدر تاثیرگذار است ؟

مطالعات نشان داده‌اند افرادی که در آب به انجام فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند در هر دقیقه دو برابر زمانی که روی خشکی ورزش می‌کنند کالری می‌سوزانند. همچنین رژیم آب درمانی خواص کاهش دردی دارد که که طبق تحقیقات انجام شده بدون هیچ داروی خاصی روی تمام بدن تاثیر می‌گذارد.

با رژیم آب درمانی چند کیلو کم میکنیم ؟

تحقیقات انجام گرفته روی رژیم آب درمانی نشان دادند که افرادی که در هفته 3 تا 6 بار از استخر آب گرم و جکوزی استفاده کردند، به طور میانگین در هر هفته نیم کیلو کاهش وزن داشتند و به سرعت به اهداف لاغری و تناسب اندامشان رسیدند. در یک مطالعه‌ی جدید نشان داده شد که رژیم آب درمانی با افزایش گردش خون و کاهش فشار خون منجر به کاهش وزن می‌شود.


آیا فشار خون بالا دارید؟ اگر درگیر این بیماری هستید باید از ورزش های مضر برای فشار خون بالا دوری کنید. این مقاله را از دست ندهید.


علاوه بر این، استفاده‌ی مرتب از استخر آب گرم در کاهش سلولیت بدن نقش به سزایی بازی می‌کند.
بیشتر خانم‌های بالای 30 سال – بدون توجه به اینکه چه وزنی داشتند- کاهش چربی در ران، باسن و کمر را تجربه کردند. سلولیت بی‌ضرر است، اما می‌تواند تناسب اندام شما را به هم بریزد. با استفاده‌ی مرتب از استخر آب گرم، شما متوجه خواهید شد که چربی‌‌های ذخیره شده در نواحی مختلف بدن شما به مرور زمان کاهش پیدا می‌کنند چرا که نواحی‌ای که در آنها سلولیت ذخیره می‌شود گردش خون بیشتر و بهتری را تجربه خواهند کرد.

1 دیدگاه دربارهٔ «با رژیم آب درمانی چند کیلو کم میکنیم»

  1. این چه وضعشه،میای بخونی انقدر چرت پرت میگین و دل آدمو خالی میکنین آدم یادش میره واسچی اومده تو سایت،از نظر شماها حتی نفس کشیدن هم ضرر داره،مث بچع آدم بگین ابن رژیم چقد کم میکنه و چی باید بخوریم و نخوریم دیگ اه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید