انواع ورزش های رزمی برای بانوان

انواع ورزش های رزمی برای بانوان ضروری است. همه خانم ها باید به خوبی آموزش ببینند تا بتوانند از خود در برابر مزاحمت ها محافظت کنند. جرم و جنایت علیه بانوان در سال های اخیر زیاد شده است. بنابراین بانوان باید از نظر فیزیکی و ذهنی قوی باشند. زیرا اثرات ناشی از این خشونت ها تا مدت ها بر زندگی آن ها اثر می گذارد.

فواید ورزش رزمی برای بانوان

فواید ورزش های رزمی برای بانوان یکی از الزامات زندگی امروزی است. چون خشونت علیه بانوان آن ها را به سمت یادگیری ورزش های رزمی می کشاند. بانوان باید از خود محافظت کنند تا به محافظت دیگر اشخاص محتاج نباشیم. پیشنهاد می شود که از سنین کودکی دختران را از خشونت های موجود در محیط اطراف اگاه کنیم اما این کافی نیست، آن ها باید توانایی محافظت از خود را در موقعیت های مختلف داشته باشند.

بنابراین بهتر است که به کودکان هم ورزش های رزمی آموزش داده شود. تا از جان خود و دیگران در شرایط سخت محافظت کند.

در مقاله روبرو می توانید ورزش های مناسب کودکان را ببینید: بهترین ورزش ها برای کودکان

فواید هنرهای رزمی

در این مقاله، ما بهترین ورزش های رزمی دخترانه و بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی بانوان را توضیح می دهیم.

ورزش های رزمی برای بانوان

ورزش های رزمی ترکیبی از تکنیک های مختلف مثل لگد زدن، مشت زدن و گلاویز شدن است. هرکدام از ورزش های رزمی از کشورهای مختلفی نشات گرفته اند بنابراین اسامی مختلفی دارند و در طول زمان اصلاح شده اند. مقایسه ورزش های رزمی با یکدیگر کار درستی نیست چون هرکدام از آن ها فواید خاصی دارند. مهم ترین چیزی که باید از آموزش هنر های رزمی بانوان یاد بگیریم هشیار بودن است چون هرلحظه ممکن است به شما حمله کنند و این حمله ناگهانی نباید باعث شود که شما تمرکز خود را از دست بدهید. بنابراین باید بسیار تمرین کنید تا به این مهارت در ورزش های رزمی برسید.

چرا یادگیری ورزش های رزمی ضروری است؟

فواید بسیاری در ورزش های رزمی برای بانوان وجود دارد :

1. محافظت از بانوان علیه خشونت های جنسیتی

2. خیلی از بانوان در سال های اخیر مورد حمله اسیدی قرار گرفته اند پس باید نسبت به محیط اطراف خود هشیار تر باشند.

3. باعث بهبود روحیه در خانم ها می شود. و توانایی مقابله در برابر خواسته های نا به جای دیگران را می دهد.

4.از اطرافیان و خود در مواقع ضروری مراقبت می کنند.

5. ورزش های رزمی به ما مهارت تمرکز و کنترل خشم را می دهد.

6. آموزش مهارت های رزمی برای سلامت بدن بسیار خوب است.

در این مقاله ورزش هایی که برای بانوان مناسب است را به اختصار توضیح می دهیم:

اگر به بدن سازی علاقه مند هستید به لینک مقابل مراجعه کنید: برنامه بدنسازی برای شروع بانوان

ورزش رزمی بانوان

انواع ورزش های برای بانوان

1. کاراته

کاراته یکی از بهترین انواع ورزش های رزمی برای بانوان است. که از کشور ژاپن نشات گرفته است. یادگیری این مهارت های رزمی زیاد سخت نیست. ورزش رزمی کاراته شامل تکنیک های لگد زدن و به زمین انداختن حریف می شود. کاراته دارای حرکات سریعی است و از دیگر ورزش های رزمی معروف از است.

کاراته در سه سبک کنترلی، غیرکنترلی و رینگی دسته بندی می شود. این ورزش رزمی به معنای روش مبارزه و دفاع با دست خالی (بدون سلاح) است که شامل ضربات سریع دست و پا می شود. بخشی از فواید و رزش کاراته برای بانوان:

  • کاراته برای تقویت روحی دفاع شخصی و به عنوان یک ورزش اموخته می شود.
  • هدف اصلی این رشته اموزش تواضع و فروتنی است.
  • کاراته ذهن ما را تقو یت می کند.
  • و به ما تمر کز می دهد.
  • از پوکی استخوان جلوگیری میکند.
  • باعت تمرکز اعصاب بویژه در کودکان میشود.

برای شناخت ورزش های مناسب کودکان به مقاله روبرو مراجعه کنید: بهترین ورزش ها برای کودکان

2. جوجیتسو

این ورزش رزمی از چین و ژاپن نشات گرفته و در این ورزش به صورت رو در رو و نزدیک به رقیب حمله می شود. و توسط قفل کردن دست و پا مانع حرکات بیشتر رقیب می شوید و سپس رقیب را زمین می اندازیم. این ورزش در هند نیز پرطرفدار است.

3.جودو

جودو از ژاپن آمده است و جوجیتسو به جودو بسیار شبیه است. ورزش رزمی جودو شامل حرکاتی مثل گلاویز شدن با حریف است.، اولین ورزش رزمی وارد شده در مسابقات المپیک بود. جودو از دو بخش ( جو: به معنای آرام و دو: به معنای راه و روش ) گرفته شده است. جودو یک روش آرام جهت تربیت ذهن و جسم انسان می باشد و حرکات خشن و مشت و لگد زدن به حریف ندارد. در این رشته ورزشی رعایت ادب و احترام متقابل تو حریف بسیار مهم بوده و مسایل اخلاقی در آن لحاظ شده است.

فنون جودو در سه بخش اجرا می شود: ( فنون پرتابی– فنون خاک– فنون ضربه ای). لباس جودوکاران، جودوگی نام دارد و سفید یا آبی می باشد. رنگ کمربندها که نشان دهنده درجه هر ورزشکار می باشد به ترتیب: سفید- زرد- سبز- بنفش- قهوه ای (۳ درجه) و سیاه (۱۰ دان). مدت بازی معمولا ۳ دقیقه است.

انواع ورزش های رزمی برای بانوان

4. کونگ فو

کونگ فو باعث انعطاف پذیری بیشتر بدن می شود. و حرکاتی مثل پرش و ضربه را هم دارد. واژه کونگ فو اشاره به هر مهارت پیچیده انسانی دارد که حتی می تواند فقط یک هنر رزمی نباشد یعنی کلیه تمرینات بدنی و ذهنی و تکامل مهارت ها. کونگ فو تکنیک حمله ای آزاد به حساب می آید.

کونگ فو

5. کیک بوکس

کیک بوکسینگ برای بانوان ضروری است تا از خود بهتر مراقبت کنند. این ورزش شامل تکنیک های جذاب لگد زدن است.

6. تکواندو

تکواندو ورزش رزمی کره ای است. استایل حمله در ان شامل لگد و مشت زدن است.این ورزش رزمی برای بانوان یکی از مشهورترین آموزش هنر های رزمی بانوان است. تکواندو، روش مناسب استفاده از دست و پا می باشد. ورزش رزمی تکواندو در سه دوره ۲ دقیقه ای اجرا می شود و لباس اصلی آن سفید بوده و درجه ورزشکار با رنگ کمربند آن مشخص می شود که به ترتیب (سفید: دانه کاشته شده ، زرد: دانه بارور شده ، سبز: جوانه از خاک روییده ، آبی: گیاه در حال رشد ، قرمز: گل شکفته شده و سیاه: میوه گل که شامل ده دان یا همان دانه های میوه می باشد).

تکواندو شامل چهار بخش ( ۱. کیورگی: مبارزه- ۲. پومسه یا فرم: حرکات نمایشی- ۳. هامبادانگ:حرکات رکوردی و نمایشی- ۴. دفاع شخصی ) می باشد. لباس ورزش کاران تکواندو، توبوک نام دارد و در سطح حرفه ای می تواند رنگ سیاه داشته باشد.

انواع ورزش های رزمی برای بانوان

7. تائیچی

این ورزش رزمی چینی شامل حرکات حمله ای بسیار آرامی است. که بعضی حرکات ان مانند رقصیدن است.انجام برخی حرکات در تائیچی همراه با شمشیر است.

8. ورزش های رزمی ترکیبی

یکی از فرم های آزاد ورزش رزمی است که از ترکیب چندین ورزش رزمی ساخته می شود.

دیگر ورزش هایی که برای بانوان مناسب است:

9. شمشیر بازی

شمشیربازی در واقع یک ورزش رزمی نیست اما چون به صورت مبارزه است آن را جز ورزش های رزمی حساب می کنند.در شمشیربازی از شمشیرهای بلند تک سویه استفاده می کنند. هدف اصلی این ورزش خلع سلاح کردن حریف است و در ان از لباس های محافظت کننده بدن استفاده می شود.

10. بوکس

بوکس ورزشی مردانه به حساب می آید اما امروزه خیلی از بانوان در این ورزش بهتر از مردان عمل می کنند.

ورزش رزمی بوکس

برای اطلاع بیشتر در مورد خرید کیسه بوکس مناسب به لینک مقابل مراجعه کنید: چه کیسه بوکسی بخریم ؟

11. کشتی

بانوان بسیاری در این رشته کار می کنند . برای کشتی باید توانایی ماهیچه ای خود را بالا ببرید تا در زمین کشتی برنده شوند.

12.آیکیدو

این ورزش رزمی مدرن توسط موریهه اوشیبا، استاد بزرگ ژاپنی در قرن بیستم بنیانگذاری شد. هدف از خلق این هنر رزمی، دفاع بدون آسیب زدن به حریف بود (صلح و آشتی جهانی). آیکیدو تاکید بر حرکات و جنبش های داینامیک داشته و با استفاده از انرژی حریف و تشخیص بموقع ضربات حریف، کنترل او را بدست آورده و با بازگرداندن نیروی حریف، مفصل های او را قفل می کند. آی (به معنای بهم پیوستن و متحد شدن)، کی (به معنای انرژی و نیروی درون)، دو ( به معنای شیوه، راه و روش). آیکیدو یعنی هماهنگی بین روح، ذهن و انرژی درونی، که در این رشته قویترین سبک دفاع شخصی و منحصر بفرد مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ورزش های رزمی برای بانوان

در تمام ورزش های رزمی که ذکر شد رعایت اخلاق ورزشی ضروری است یعنی نباید فکر کنید که شخصی از شما ضعیف تر است. و نباید به کسی حین مسابقات صدمه ای وارد کنید.

منبع:

وینوستور

دیدگاهتان را بنویسید