وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه

شما برای ورزش کردن و رسیدن به اهداف تناسب اندام خود نیازی به ثبت نام در باشگاه های گران قیمت و یا داشتن یک مربی شخصی ندارید. ورزش کردن در خانه هم کار سختی نیست. ولی پیدا کردن وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه می‌تواند کاری گیج کننده باشد چرا که می‌توان تمرینات زیادی را در خانه انجام داد و انتخاب وسایل مورد نیاز می‌تواند کاری دشوار به نظر برسد.

ولی برخی ابزار‌ها و وسایل ورزشی مورد نیاز برای ورزش در خانه از بقیه بسیار مهم‌ و ضروری‌تر هستند.
بنابراین چه به تازگی و یا در یک فضای کوچک شروع به ورزش کرده‌اید به این وسایل نیاز خواهید داشت.
داشتن یک راهنما برای اینکه بدانید برای داشتن یک باشگاه خانگی باید چه وسایلی بخرید می‌تواند کمک کننده باشد. ما در این مقاله تمام ابزارهای مورد نیاز برای بدنسازی در خانه را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا با استفاده از آنها کالری سوزی کنید، ضربان قلب خود را بالا ببرید، عضله سازی کنید و سلامت بمانید.

1- برای تمرینات با وزن بدن : طناب‌های تی آر ایکس  

وسایل-ورزشی-خانگی-ارزان-تی-آر-ایکس

سیستم تمرینات تعلیقی تی آر ایکس به شما اجازه می‌دهد روی هردوی بالا و پایین‌ تنه‌ی خود کار کنید و به استقامت عضلات مرکزی بدن خود اضافه کنید. اگر به یک مربی که به شما حرکات این ورزش را آموزش دهد می‌توانید از ویدئو‌های موجود در اینترنت استفاده کنید.

شاید در وهله‌ی اول طناب‌های تی آر ایکس از سایر وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه گران‌تر به نظر برسد، اما اگر به درستی استفاده شود، سیستم تی آر ایکس می‌تواند تنها وسیله‌ی مورد نیاز شما باشد. تنظیم آن راحت است و می‌تواند آن را از درب یا حتی درخت آویزان کرد.

اگر شما هم نمی‌دانید تی آر ایکس را انتخاب کنید یا بدنسازی، مقاله‌ی تی آر ایکس بهتر است یا بدنسازی را از دست ندهید.

2- برای تمرینات با وزن بدن : مت یوگا

وسایل-بدنسازی-خانگی-مت-یوگا

یک مت یوگا تنها برای ورزش یوگا و پیلاتس استفاده نمی‌شود. بلکه تمرینات با وزن بدن مانند کشش‌ها و کار روی عضلات مرکزی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. بیشتر مت های یوگا از قیمت پایینی برخورداند و کار شما را راه می‌اندازند.

3- برای تمرینات با وزن بدن : میله‌ی بارفیکس

وسایل-مورد-نیاز-برای-تمرین-بدنسازی-در-خانه-میله-بارفیکس

میله‌ی بارقیکس وسیله‌ای است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به هیچ وزنه‌ی اضافی روی عضلات بالاتنه‌ی خود کار کنید. می‌توانید با پایین آوردن میله‌ی بارفیکس از آن برای زدن شنا استفاده کنید و روی عضلات کمر، شانه‌ها، سینه و بازوها کار کنید و به راحتی گروه‌های عضلانی مختلف را با تغییر دادن موقعیت دست خود روی میله مورد هدف قرار دهید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از طناب‌های مقاومت در کنار میله‌ی بارفیکس تمرینات بسیار متوعی را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی : تمرین با کش بدنسازی برای تقویت عضلات بازو ، شکم و سرشانه
مقاله پیشنهادی : تمرین با کش بدنسازی برای تقویت عضلات پا

4- برای تمرینات با وزن بدن : لغزنده‌ها

وسایل-فیتنس-در-خانه-لغزنده

لغزنده‌ها یا دیسک‌های سرخوردن، تمریناتی مانند پلانک و ورزش‌های شکم را به سطح جدیدی خواهند برد.
این دیسک‌ها ، که مانند فریزبی به نظر می‌آیند، قابل استفاده روی سطوحی مانند فرش، سطوح چوبی، سرامیکی و غیره هستند و به شما کمک می‌کنند در طول انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا بدن خود را ثابت نگه دارید و دست‌ها و پاهای شما روی زمین سر نخورند.

شما می‌توانید از آنها برای تقویت گروه‌های مختلف عضلانی مانند داخل و بیرون ران، باسن، پاها و غیره استفاده کنید. لعزنده‌ها می‌توانند برای افزایش شدت بسیاری از تمرینات ورزشی بدون هیچ کار اضافه‌ای استفاده شوند.
برخی حرکاتی که می‌توانید با استفاده از این دیسک‌ها آنها را به سطح جدیدی ببرید پلانک با پرش، لانژ به طرفین، حرکت کوهنوردان و انواع شنا می‌باشد.

5- برای تمرینات با وزن بدن : چرخ قدرت

بهترین-وسیله-بدنسازی-در-منزل-چرخ-قدرت

این ابزار کاربردی نه تنها فقط برای کار روی عضلات شکمی، بلیکه برای تقویت عضلات همسترینگ شما نیز قابل استفاده است.

6- برای تمرینات مقاومتی : وزنه‌های مچی

برای-داشتن-یک-باشگاه-خانگی-باید-چه-وسایلی-بخریم-؟-وزنه-های-مچی

وزنه‌هایی که روی مچ پای شما بسته می‌شوند به متنوع کردن تمرینات ورزشی شما در خانه کمک زیادی می‌کنند. استفاده از وزنه‌های مچی به حرکات پایین ‌تنه مقاومت بیشتری اضافه می‌کند و این گزینه را به شما می‌دهد که فشار بیشتری به عضلات خود بیاورید و شدت تمرینات خود را زیاد کنید.

7- برای تمرینات مقاومتی : طناب‌های مقاومت

وسایل-ورزش-در-خانه-طناب-های-مقاومت

این ابزار یکی از بهترین وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه یا حتی در سفر است. این طناب‌ها به راحتی قابل حمل هستند، در اندازه ‎‌ها و مقاومت‌های مختلف وجود دارند و برای هر سطحی از ورزش قابل استفاده هستند. طناب‌های مقاومتی برای انواع تمرینات قابل استفاده هستند و با استفاده از آنها می‌توانید روی عضلات مختلف بدن مانند بازو‌ها، عضلات مرکزی و پاها بدون نیاز به تغییر آنها کار کنید.

8- برای تمرینات مقاومتی : دمبل

تجهیزات-ورزش-در-خانه-دمبل

اگر هدف شما عضله سازی است، دمبل یا وزنه‌های آزاد یکی از وسایل ضروری هستند. دمبل‌ها یکی از مهم ‌ترین وسایل فیتنس در خانه هستند و در هر باشگاهی نیز وجود دارند، چرا که همه کاره هستند و از دوام بالایی برخوردارند و هر در هر فضایی از جمله آپارتمان و فضاهای کوچک قابل استفاده هستند. انواع مختلفی از تمرینات ورزشی وجود دارند که شما می‌توانید با یک جفت دمبل انجام دهید. از این بین می‌توان به پرس‌های سینه، لانژ، اسکوات و تمرینات عضلات دو و سه سر بازو اشاره کرد.

9- برای تمرینات مقاومتی : وزنه‌های بازو

ابزار-های-مورد-نیاز-برای-بدنسازی-در-خانه-وزنه-های-بازو

این وزنه‌ها چالش بیشتری را برای تمرینات یوگا، پیلاتس و تمریناتی که از وزن بدن استفاده می‌کنند به همراه می‌آورند. همچنین این وزنه‌ها می‌توانند هنگام پیاده روی یا حتی در خانه استفاده شوند.

اگر به دنبال کاهش وزن با پیاده روی هستید، دانستن این نکته که پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند در روند تناسب اندام شما بسیار تاثیرگذار است.

این وزنه‌ها برای کسانی که از وزنه‌ می‌ترسند اما همچنان می‌خواهند در تمرینات خود پیشرفت داشته باشند پیشنهاد می‌شود. این وزنه‌ها به راحتی جابه‌جا می‌شوند و فضایی بسیار کمی را هنگامی که استفاده نمی‌شوند اشغال می‌کنند.

10- برای تمرینات مقاومتی : توپ های کوبشی

ابزار-های-ورزشی-کم-هزینه-برای-تناسب-اندام-توپ-های-کوبشی

این توپ‌ها با استفاده از شن پر می‌شوند تا هنگامی که آنها را به زمین می‌کوبید بلند نشوند و به شما اجازه می‌دهند هنگام انجام تمرینات مختلف ضربان قلب خود را بالا ببرید. شما می‌توانید برای انجام تمرینات دونفره از این توپ‌ها استفاده کنید یا بسیاری از حرکات مانند لانژ، اسکوات، پرس‌های بالای سر و غیره را با استفاده از آن انجام دهید.

11- برای تمرینات هوازی : طناب

تجهیزات-بدن-سازی-خانگی-طناب

یکی از ابزارهای ورزشی کم هزینه برای تناسب اندام که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی خود را به چالش بکشید طناب است. این طناب‌ها فضایی را اشغال نمی‌کنند و می‌توانید آنها را به راحتی با خود به سفر ببرید. برای کسانی که خیلی طرفدار دویدن یا دوچرخه ‌سواری نیستند، طناب زدن یکی از بهترین‌ راه‌ها برای انجام تمرینات هوازی است.

12- برای تمرینات تعادلی : توپ پیلاتس

انواع-وسایل-بدنسازی-خانگی-توپ-پیلاتس

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این توپ‌ها این است که می‌توانید با استفاده از آنها تمرینات بسیار متنوعی را انجام دهید. عضلات بسیار زیادی هستند که می‌توانید هدف قرار دهید؛ عضلات مرکزی، پایین تنه، بالاتنه و حتی تمرینات هوازی. چون این توپ‌ها روی تعادل شما کار می‌کنند، هر تمرینی که روی عضلات مرکزی کار می‌کند را چالش برانگیزتر می‌کنند.

برای آشنایی با تمرینات ورزشی با این توپ‌ها آموزش حرکات ورزشی با توپ پیلاتس را از دست ندهید.

اگر از نشستن روی صندلی سفت هنگام کار کردن در خانه خسته شده‌اید، همیشه می‌توانید از این توپ‌ها به عنوان صندلی نیز استفاده کنید !

13- برای ریکاوری : فوم رولر

با-چه-وسایل-ورزشی-در-خانه-بدنسازی-کنیم-؟-فوم-رولر

فوم رولر یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه است، چرا که به تسکین عضلات گرفته همزمان با نرمش دادن بدن شما کمک می‌کند. تمرینات بسیار زیادی که می‌توان در خانه آنها را انجام داد روی پایین تنه تمرکز می‌کنند، بنابراین توجه کردن به این گروه عضلانی در زمان ریکاوری و استراحت از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از فوم رولر می‌توانید روی عضلات ساق پا، همسترینگ و چهار سر خود تمرکز کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه»

دیدگاهتان را بنویسید