آموزش خوابیدن روی آب در استخر

خوابیدن به پشت بر روی آب یکی از بهترین راه ها برای احساس راحتی کردن در آب و ریلکس کردن کمر بدون صرف کردن انرژی به اندازه ی شنا است. برای اینکه روی آب بمانیم باید کمر، سر بالاتنه و پایین تنه را به شکل صحیح روی آب قرار دهیم. علاوه بر اینکه می توانید از شناور ماندن روی آب در استخر استفاده کنید و به تکنیک های شنای خود اضافه اش کنید، بلکه یک تکنیک امنیتی نیز به حساب می آید. برای آموزش خوابیدن روی آب در استخر در ادامه با ما همراه باشید.

پس از اینکه شناور ماندن روی آب را یاد گرفتید می توانید آموزش شنا کرال، پروانه و قورباغه را ببینید و شروع به شنا کردن در آب و لذت بردن از این ورزش مفرح کنید.

آموزش خوابیدن روی آب در استخر

شناور ماندن روی آب مراحلی دارد که با انجام آنها به ترتیب می توانید روی آب بخوابید و شناور بمانید

احساس راحتی در آب. برای اینکه بتوانید به پشت روی آب بخوابید باید آرام باشید و از آب نترسید. برای اینکه بتوانید راحت تر خوابیدن روی آب را یاد بگیرید این کار را در استخر شروع کنید نه دریا. این کار به شما کمک می کند بدون نگرانی از یک طرف استخر به طرف دیگر حرکت کنید و کامل خوابیدن به پشت روی آب را تمرین کنید. اگر قبل از یادگیری شنا می خواهید خوابیدن روی آب را یاد بگیرید حتما در قسمت کم عمق استخر این کار را انجام دهید یا با همراهی یک نفر انجامش دهید.

راهنما-خوابیدن-به-پشت-در-آب-احساس-راحتی-در-آب

در ابتدای آموزش خوابیدن روی آب در استخر می توانید از وسیله هایی استفاده کنید که به شما کمک می کنند روی آب شناور بمانید. این وسیله ها دور بازو یا بخش میانی شما قرار می گیرند و با پر شدن از هوا یا با توجه به جنسی که دارند شما را روی آب شناور نگه می دارند تا بتوانید این تکنیک را در آرامش یاد بگیرید و بعد از مدتی بدون استفاده از آنها این کار را انجام دهید.

استفاده-از-ابزارهای-کمکی-برای-خوابیدن-روی-آب

راهنمای خوابیدن به پشت روی آب : قرار دادن سر روی آب

اولین مرحله از آموزش خوابیدن روی آب این است که سر خود را روی آب قرار دهید. ممکن است ابتدا با قرار گرفتن گوش ها در آب احساس راحتی نداشته باشید اما به مرور زمان عادت خواهید کرد. سر خود را کمی به سمت عقب خم کنید تا گوش های شما کاملا در آب قرار بگیرند. اگر گوش های شما از آب بیرون باشند، به این معناست که به گردن شما فشار می آید و بدن شما سخت تر می تواند روی آب شناور شود.

شناور-کردن-بدن-و-سر-در-آب-قرار-دادن-سر-روی-آب

زمانی که گوش های شما کاملا در آب قرار گرفتند، چانه ی خود را به سمت عقب هل دهید. به آرامی چانه را بلند کنید تا به اندازه ی 5 تا 7 سانتی متر از سطح آب فاصله بگیرد، یا حتی اگر احساس راحتی بیشتری می کنید می توانید چانه را بیشتر نیز به سمت عقب ببرید تا به سمت سقف اشاره کند. این کار باعث می شود سر خود را در وضعیت مناسب قرار دهید و به شناور ماندن روی آب کمک می کند.

خوابیدن-روی-آب-عقب-دادن-چانه

اطمینان حاصل کنید که سطح آب تا میانه ی گونه های شما آمده باشد. اگر سر خود را به صورت ناگهانی به طرفین بچرخانید تعادل سر شما در آب از بین می رود. سر خود را بدون فشار به عضلات گردن ثابت نگه دارید و به این طرف و آن طرف نچرخانید. شناور شدن سر روی آب به خوابیدن روی آب و شناور شدن بقیه بدن نیز کمک می کند.

ثابت-نگه-داشتن-سر-در-آب-برای-شناوری-روی-آب
شناوری-روی-آب-قرار-گرفتن-سطح-آب-در-میانه-ی-گونه-ها

آموزش خوابیدن روی آب در استخر : شناور کردن تنه

پس از اینکه سر خود را در موقعیت صحیح قرار دادید نوبت به این است که تنه را روی آب شناور کنید. بدین منظور باید تنه ی خود را با سطح آب موازی کنید. برای اینکار می توانید به آرامی پشت خود را روی آب قرار دهید و با یک ضربه ی کوچک پاهای خود را به سمت بالا پرتاب کنید تا به سمت سطح آب حرکت کنند. زمانی که قسمت میانی بدن شما روی آب شناور می شود، حرکت دادن و تنظیم سایر قسمت های بدن راحت می شود.

چطور-روی-آب-بمانیم-شناور-کردن-تنه

در ادامه باید دست های خود را در حالت صحیح قرار دهید. اگر تازه کار هستید می توانید به سادگی دست های خود را پشت سر خود قرار دهید، مانند زمانی که درازنشست انجام می دهید. همچنین می توانید دست های خود را باز کنید و روی سطح آب قرار دهید یا در فاصله ی کمی از بدن خود نگه دارید. به هر شکلی که راحت هستید این کار را انجام دهید فقط به خاطر داشته باشید که کف دست ها باید به سمت بالا قرار بگیرند.

بعد از این کار برای اینکه بدن شما بیشتر روی سطح آب قرار بگیرد می توانید بالاتنه ی خود را کمی بیشتر از آب خارج کنید. می توانید با خم کردن کمر به اندازه ی خیلی کم بدن خود را به سمت بالا و سطح آب هل دهید. همچنین می توانید سینه و شکم خود را کمی به سمت بالا هل دهید تا بدن شما بیشتر از سطح آب خارج شود.

آموزش-کامل-خوابیدن-به-پشت-بر-روی-آب-قوس-دادن-به-کمر
آموزش-شناور-ماندن-روی-سطح-آب-بالا-دادن-سینه-ها
بلند-کردن-شکم-برای-شناوری-روی--آب

در آخرین مرحله هم زانوهای خود را کمی خم کنید. نیازی نیست که با استفاده از عضلات پا و منقبض کردن آنها پای خود را صاف نگه دارید. به یاد داشته باشید که عضلات بدن شما باید در حالت شل و آرام باشند تا بتوانید روی آب بخوابید. در بیشتر بزرگسالان وزن پاها بیشتر از بازوها و بالاتنه است و این موضوع باعث می شود کمی به سمت پایین حرکت کنند که کاملا طبیعی است.

خوابیدن-به-پشت-بر-روی-آب-خم-کردن-زانوها

اگر حس می کنید که در حال حرکت به سمت پایین هستید می توانید به آرامی پاهای خود را تکان دهید. فقط به اندازه ای که باعث شود روی آب بمانید. می توانید فقط روی آب دراز بکشید و فقط زمانی که حس کردید بدن شما در حال پایین رفتن است از پاها استفاده کنید یا اینکه در طول خوابیدن روی آب این کار را انجام دهید تا از پایین رفتن شما جلوگیری کند.

شناور-ماندن-روی-سطح-آب-با-تکان-دادن-پاها

در زمانی که روی آب شناور هستید به بدن خود توجه کنید. اگر حس کردید در هر ناحیه ای بدن شما به سمت پایین حرکت می کند با اصلاح وضعیت دست ها و پاها، بالابردن چانه یا خم کردن کمر به مقدار بسیار کم بدن خود را روی آب شناور نگه دارید.

تنظیم-بدن-برای-حفظ-تعادل-روی-آب

اگر از حالت شناور خارج شدید، فقط بدن خود را موازی با سطح آب قرار دهید و دوباره تلاش کنید. ممکن است کمی زمان ببرد که خوابیدن روی آب را فرا بگیرید اما زمانی که آن را یاد بگیرید، به صورت ناخودآگاه و بدون فکر کردن این کار را انجام خواهید داد. می توانید از فیلم های موجود نیز برای کمک به یادگیری بهتر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه ؛ چگونه مایو بخریم ؟

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش خوابیدن روی آب در استخر»

دیدگاهتان را بنویسید