فواید ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس، با تاکید خاص بر قدرت ماهیچه ها به بهبود سلامت عمومی و تندرستی بدن، کمک می کند. پیلاتس را می توان به صورت تک نفره یا گروهی انجام داد. اگر بیماری خاصی دارید که ممکن است ورزش برای شما آسیب داشته باشد ، با مربی و دکتر خود مشورت کنید که کلاس ها مناسب باشد. در این مقاله از ورزش بلاگ می خواهیم به طور کلی راجع به ورزش پیلاتس و فواید ورزش پیلاتس بیشتر توضیح بدهیم.

ورزش پیلاتس مجموعه ای از حرکات است که با تمرکز بر استفاده ی همزمان از ذهن و جسم از جاذبه، وزن بدن و به کمک دستگاه های مخصوص برای افزایش مقاومت بدن شما انجام می شود. تا ماهیچه های تثبیت کننده ی بدن تقویت شوند. پیلاتس، ورزشی محبوب با شدت پایین است که برای حجم دهی، ساخت عضله و بهبود وضعیت بدنی معرفی شده است. پیلاتس برای همه سنین و سطح توانایی و تناسب، از مبتدیان گرفته تا ورزش کاران حرفه ای چیزی برای ارائه دارد.

اگر می خواهید از تاثیر پیلاتس روی لاغری بیشتر بخوانید مقاله روبرو را مطالعه کنید : لاغری با پیلاتس

آشنایی با اصول تمرینات ورزش پیلاتس

روش تمرینی پیلاتس از ورزش ھایی تشکیل شده است که روي انعطاف و قدرت بدن در تمام عضلات دارد. بدون این که عضله ای را حجیم کند یا آن را از بین ببرد. این روش تمرینی از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده که بین بدن و مغز ارتباط ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در ھر سن بالا می برد.

انواع ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

  • پیلاتس استات

همه ی افراد حتی خانم های باردار و افراد مجروح می توانند پیلاتس استات کار کنند. این نوع از پیلاتس توسط متخصصین تناسب اندام، بازسازی و اصلاح شده تا قواعد علم ورزش و بازسازی مهره ها و ستون فقرات را به روز کند.

  • پیلاتس کنترل بدن

فواید این نوع از ورزش پیلاتس، به طور خاص روی بازسازی تمرکز می کند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان آن را برای بیمارانی با انواع جراحات توصیه می کنند.

برای آگاهی از انواع ورزش ها با توپ پیلاتس مقاله روبرو را مطالعه کنید : آموزش حرکات ورزشی با توپ پیلاتس

آشنایی با ورزش پیلاتس و فواید آن

تاثیرات ورزش پیلاتس

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ورزش پیلاتس برای چی خوبه ؟ در زیر ما بخشی از فواید ورزش پیلاتس را ذکر کرده ایم :

  • بهبود وضعیت بدنی، ساخت ماهیچه های قوی و بدون چربی
  • تعادل و تحرک مفاصل
  • کاهش استرس و تنش
  • بهبود وضعیت بدن هنگام نشستن یا ایستادن
  • بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات میانی بدن
  • کاهش استرس و عصبانيت و خستگي
  • از فواید پیلاتس برای خانم ها تقویت عضلات کف لگن برای زایمان راحت تر است.
  • جلوگیری از آسیب و ریکاوری سریع تر بدن بعد از آسیب
  • تقويت سيستم قلبي- عروقي
  • پیلاتس یک فعالیت ماهیچه ای است که می تواند به شما در حفظ و تثبیت وزن سالم کمک کند.
  • حجيم کردن فضاي تنفس و تقویت ریه

برای زایمان راحت تر می توانید ورزش های ارائه شده در مقاله روبرو را انجام دهید : ورزش‌های ماه آخر بارداری برای زایمان طبیعی

فواید ورزش پیلاتس

اگر می خواهید وزن کم کنید، توصیه می شود ورزش پیلاتس را با رژیم غذایی سالم و برخی فعالیت های هوازی نظیر شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری همراه کنید. پیلاتس و یوگا ، هر دو قدرت، تعادل، انعطاف پذیری، وضعیت بدنی و تکنیک تنفس خوب را تقویت می کنند. هر دو ورزش بر ارتباط بین سلامت جسمی و ذهنی تاکید می کنند. اگرچه یوگا تاکید بیشتری بر آرامش دارد و از مدیتیشن استفاده می کند. پیلاتس روی دستگاه و تشک اجرا می شود. تمرینات یوگا کلاسیک از تجهیزات استفاده نمی کند. تمرکز يوگا بيشتر بر روي افزايش قدرت و انعطاف پذيري ستون فقرات مي باشد. به همين دليل بيشتر تمرينات يوگا به صورت ايستاده است و تمرينات پيلاتس به صورت نشسته انجام می شود. فواید ورزش پیلاتس این است که بيشتر وريد هاي شکمي و ماهيچه ها و انعطاف پذيري کلي بدن را مورد تمرکز قرار مي دهد.

برای آشنایی با انواع تمرینات هوازی پیشنهاد می کنیم مقاله روبرو را مطالعه کنید : تمرینات هوازی بدنسازی

ورزش پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو

نکته مهم و اساسی این است که این ورزش باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود. اگر افراد به طور منظم و روزمره ورزش کنند باعث کاهش وزن خود می‌ شوند. اصولا در ورزش پیلاتس کالری که طی وزن کم کردن از بدن خارج می ‌شود بیشتر از کالری مصرفی بدن می باشد. که در نتیجه باعث کاهش وزن می ‌شود.

ممکن است ورزش پیلاتس برای لاغری بالاتنه و کاهش وزن به اندازه دیگر ورزش های هوازی مانند دویدن یا شنا کردن موثر نباشد. به این دلیل که در کلاس های پیلاتس کالری کمتری نسبت به ورزش های هوازی می سوزانید. اما اگر از کلاس های پیلاتس لذت می برید مرتب آن را دنبال کنید تا به روتین فیتنس خود نزدیکتر شوید. همچنین، انجام منظم ورزش از موثر ترین راه ها برای تثبیت سبک زندگی سالم است.

در مقاله روبرو راهکارهایی برای آب کردن سریع شکم ارائه کرده ایم : آب کردن شکم در یک ماه

ورزش پیلاتس چیست و چه تاثیری بر سلامت بدن دارد؟

مقدار کالری سوزانده شده با تمرینات پیلاتس به عوامل مختلفی مانند وزن کنونی شما و مقدار سختی آن بستگی دارد. برای کسی که حدودا 68 کیلو گرم است یک کلاس 50 دقیقه پیلاتس مقدماتی حدودا 175 کالری از آن می سوزاند. ولی اگر در سطح حرفه ای انجام شود، مقدار کالری سوزانده شده به 254 تغییر خواهد یافت. اگر در کلاس های پیلاتس ضربان قلب را بالا ببرید مقدار سوزاندن کالری بدن افزایش خواهد یافت. برای لاغر شدن نیم کیلوگرم از وزن باید حدود 3500 کالری بسوزانید و برای دریافت بهترین نتیجه باید ورزش پیلاتس را با ورزش های دیگر ترکیب کنید.

اگر هدف شما ورزش برای لاغری بالاتنه خانمها در خانه است، سعی کنید برنامه ورزش پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم دارای پروتئین، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات و دیگر انواع ورزش های قدرتی مثل پیاده روی، شناکردن، دویدن و یا دوچرخه سواری ترکیب کنید.

اصول ورزش پیلاتس

  1. حفظ آرامش در انجام ورزش پیلاتس موثر است.
  2. برای کیفیت عملکرد و نتیجه موفقیت آمیز در ورزش پیلاتس تمرکز لازم است.
  3. توانایی ایجاد هماهنگی بین حرکات مهم است.
  4. به هم ترازی و جھت دھی مناسب بدن در ورزش پیلاتس دقت کنید.
  5. ستون فقرات را ھمیشه تا جایی که می توانید در وضعیت کشیده قرار دھید.
  6. به وضعیت قرارگیري پاھایتان توجه داشته باشید.
  7. تنفس عمیق و کامل را فراموش نکنید.
ورزش پیلاتس در خانه

اگر قصد دارید با انجام ورزش پیلاتس در خانه لاغر بشوید و به اندام ایده آل برسید، باید کنار آن رژِیم غذایی سالم نیز پیروی کنید. یافته ‌های چندین تحقیق نشان داده كه زمان مناسب برای ورزش پیلاتس كه به مدت هشت هفته، سه جلسه در هفته و هر جلسه یک ساعت انجام شود، باعث كاهش وزن، کاهش درصد چربی بدن، کاهش شاخص توده‌ ی بدن و همینطور کاهش نسبت دور كمر به دور باسن می‌ شود. همیشه پیش از شروع برنامه ورزش پیلاتس برای شکم با پزشک خود مشورت کنید.

1. ورزش پیلاتس برای چه سنی مناسب است ؟

پیلاتس برای همه سنین و سطح توانایی و تناسب، از مبتدیان گرفته تا ورزش کاران حرفه ای چیزی برای ارائه دارد.

منبع : سایت هلث لاین






دیدگاهتان را بنویسید