چند ساعت رقص در روز باعث لاغری میشود؟

با-رقص-زودتر-لاغر-می-شوم-یا-دویدن

بسته به شرایط، شما می‌توانید در باشگاه به انجام تمرینات ورزشی بپردازید یا اینکه از رقصیدن برای کاهش وزن استفاده کنید. رقص به بالا بردن ضربان قلب کمک می‌کند در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی چربی‌سوزی کنید. رقصیدن به مدت نیم ساعت در روز به شما کمک می‌کند کالری سوزی کرده و به اهداف لاغری و تناسب اندام هفتگی خود برسید.

سوزاندن کالری با رقص

لاغری کاری سخت اما سرراست است. شما نیاز دارید بیشتر از کالری مصرفی خود کالری بسوزانید. اسم این بازی تعادل انرژی است. زمانی که کالری بیشتری نسبت به مقداری که مصرف می‌کنید می‌سوزانید، در حالت تعادل انرژی منفی قرار می‌گیرید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید این باید هدف شما باشد.

چگونه کالری مصرفی را محاسبه کنیم ؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

تعداد کالری که در هنگام رقصیدن می‌سوزانید به چندین عامل بستگی دارد. اولین مورد شدت فعالیت است. انواع مختلف رقص، شدت‌های مختلف دارند. برای مثال کالری سوزانده شده در رقص والس، کمتر از کالری سوزانده شده در رقص هیپ‌هاپ است.

دومین عامل مربوط به کاهش وزن با رقص ، وزن بدن است. اگر دو نفر فعالیتی با شدت مشابه را انجام دهند، فرد سنگین‌تر کالری بیشتری خواهد سوزاند. زمانی که سنگین‌تر باشید، عضلات شما برای تکان دادن جرم بدن باید سخت‌تر کار کنند.

آخرین عامل تاثیرگذار در سوزاندن کالری با رقص ، ترکیب چربی و عضله بدن شما است. عضله‌ها نسبت به چربی به انرژی بیشتری نیاز دارند، بنابراین افرادی که بدن آنها عضله‌ی بیشتری دارد کالری بیشتری هم می‌سوزانند.

رقصیدن برای کاهش وزن

جدولی که توسط انتشارات بهداشت هاروارد تهیه شده است تفاوت بین کالری سوزانده شده برای انواع رقص‌ها و وزن‌های مختلف بدن را نشان می‌دهد. یک فرد 57 کیلویی با هر نیم ساعت رقصیدن آهسته تقریبا 90 کالری، با رقص دیسکو 165 کالری و با رقص سریع یا باله 180 کالری می‌سوزاند. یک فرد 70 کیلویی در نیم ساعت با رقص آهسته 112 کالری، با رقص دیسکو 205 و با رقص سریع یا باله 223 کالری می‌سوزاند. یک فرد 84 کیلویی در نیم ساعت با رقص آهسته 133 کالری، با رقص دیسکو 244 و با رقص سریع یا باله 266 کالری می‌سوزاند.

همانطور که می‌بینید، تعداد کالری‌های سوزانده شده به هر دو عامل شدت رقص و وزن بدن شما بستگی دارد. قبل از اینکه از رقص برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید، گزینه‌های مختلف خود را بررسی کنید. رقصی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید، امن باشد و برای سطح تناسب اندام حاضرتان مناسب باشد.

کلاس‌های رقص ایروبیک بسیار پرطرفدار هستند چرا که می‌توانید به گروه بپیوندید، خوش بگذرانید، به موسیقی گوش کنید و همزمان با همه‌ی اینها کالری بسوزانید. برای مثال، رقص زومبا، یک رقص ایروبیک محبوب است. می‌توانید کلاس‌های رقص زومبا را در باشگاه‌های محلی خود پیدا کنید، یا اینکه می‌توانید با استفاده از ویدئوهای موجود در اینترنت آن را فرا بگیرید.

ورزش، رقص و کاهش وزن

تعداد کالری‌هایی که در هر جلسه می‌سوزانید مهم است، ولی شما باید در مقیاس بزرگتر هم به مسائل توجه داشته باشید. انجام تنها یک جلسه رقص برای لاغری تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند. اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید، از راهنمایی‌های سازمان‌های سلامت استفاده کنید. 150 دقیقه ورزش در هفته چیزی است که توصیه می‌شود. این مقدار معادل دو جلسه‌ی سه ساعته می‌باشد. اگر هر روز نیم ساعت برقصید، و این کار را 5 روز در هفته انجام دهید این هدف را به سرانجام خواهید رساند.

فواید رقص برای بدن علاوه بر کاهش وزن، شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته، خواب بهتر، تقویت عملکرد مغز و حافظه، استخوان‌هایی قوی‌تر و افزایش سلامت ذهنی را هم به دنبال دارد. اگر می‌خواهید از رقصیدن برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید، می‌توانید رقص هیپ‌هاپ را انتخاب کنید اما دو عامل تاثیرگذار در تعادل انرژی را فراموش نکنید: کالری‌های ورودی و کالری‌های خروجی.

رقصیدن میزان کالری سوزانده شده را افزایش می‌دهد، اما روی عادات غذایی بد تاثیری نمی‌گذارد. مقاله‌ی منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می‌دهد که وزرش کردن به تنهایی به اندازه‌ای که فکر می‌کنید تاثیر گذار نیست، حداقل در بحث کاهش وزن.

تغذیه و کاهش وزن با رقص

در مقاله‌ی ذکر شده ، توضیح داده شده است که ورزش کردن به شما کمک می‌کند کاهش وزنی که بدست آوردید را حفظ کنید، اما می‌تواند بهترین راه برای کاهش آن نباشد. کم کردن تعداد کالری‌های مصرفی با تنظیم رژیم غذایی، نتایج بهتری را نسبت به فعالیت صرف فیزیکی به همراه دارد.

محققان به این نکته نیز اشاره کردند که افرادی که ورزش می‌کنند تمایل بیشتری هم به خوردن دارند. اگرچه آنها کالری بیشتری سوزاندند، ولی مقدار بیشتری هم مصرف کردند. در نتیجه، وزنی که آنها بعد از برنامه‌ی ورزشی خود از دست دادند صفر بود.

متخصصان تغذیه نکاتی را برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند گوشزد می‌کنند. آنها توضیح می‌دهند که رژیم غذایی کوتاه‌ مدت بهترین راه‌ حل نیست. به جای این کار، رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید که بتوانید برای طولانی مدت آن را رعایت کنید. افرادی که کاهش وزن موفقی را تجربه کرده‌اند پیشنهاد می‌کنند علاوه بر انجام فعالیت‌های ورزشی، شما باید وعده‌های غذایی منظمی داشته باشید. کسانی که در کاهش وزن به خوبی عمل کردند، هم کالری مصرفی خود را کاهش دادند و چربی سوزانده شده‌ی خود را نیز بیشتر کردند.

بعضی اوقات پیدا کردن غذاهای مناسب سخت است. رژیم‌های غذایی معروفی مصرف کربوهیدرات را منع می‌کنند، در حالی که بقیه مصرف چربی را محدود می‌کنند. متخصصان نکات پایه‌ای برای انتخاب سالم غذاها به منظور کاهش وزن را به ما گوشزد می‌کنند. یک برنامه‌ی غذایی سالم شامل سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و لبنیات کم‌چرب است. در مورد پروتئین، شما باید گوشت کم‌چرب، ماهی، لوبیا و آجیل مصرف کنید. این منابع پروتئین کم‌چرب را در مقابل غذاهای چربی مانند لبنیات پرچرب و گوشت قرمز در اولویت قرار دهید. منابع پروتئینی که چربی بیشتری دارند کالری بیشتری نیز دارند و شامل مقدار زیادی چربی‌های اشباع و ترانس مضر برای بدن هستند.

5 دیدگاه دربارهٔ «چند ساعت رقص در روز باعث لاغری میشود؟»

    • سلام امشب چهار شنبه سوری بود من ترکوندم بعد فک کنم نزدیک ۴یا۵ ساعت کامل رقیصدم به شدت بالا الانم دستو پاهام انقد درد میکنه که فامیلامون که شب موندن فک میکنن من عرق خوردم چون اونقد بدن درد دارم که نمیتونم خودمو تکون بدم درزم من قدم ۱۷۰ و وزنم ۷۲ کیلو در حال حاضر من چقده کالری سوزوندم هاننننن؟؟؟؟؟

      پاسخ
  1. سلام امشب چهار شنبه سوری بود من ترکوندم بعد فک کنم نزدیک ۴یا۵ ساعت کامل رقیصدم به شدت بالا الانم دستو پاهام انقد درد میکنه که فامیلامون که شب موندن فک میکنن من عرق خوردم چون اونقد بدن درد دارم که نمیتونم خودمو تکون بدم درزم من قدم ۱۷۰ و وزنم ۷۲ کیلو در حال حاضر من چقده کالری سوزوندم هاننننن؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید