بهترین دمنوش لاغری

برای کاهش وزن و لاغری روش های زیادی از جمله رژیم غذایی مناسب، ورزش و یا اسلیو معده وجود دارد. اما یکی از آسان ترین این روش ها استفاده از دمنوش لاغری است. در این مقاله از ورزش بلاگ می خواهیم چند نوع از بهترین دمنوش لاغری را به شما آموزش بدهیم.

برای کاهش وزن باید با استفاده از رژیم غذایی و ورزش چربی ها را به انرژی بدن تبدیل کنیم. و در واقع بیشتر از مقدار کالری دریافتی، انرژی مصرف کنید. البته میزان این چربی سوزی به عوامل زیادی مثل ژنتیک نیز بستگی دارد. با مصرف دمنوش های لاغری کمک زیادی به کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن خود می کنید.

انواع دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

انواع دمنوش های لاغری

دمنوش های لاغری معمولا به 3 کار انجام می دهند که در زیر آورده شده است :

  • کاهش اشتها
  • مانع از جذب چربی یا کمک به دفع چربی و مواد سمی
  • افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن

البته توجه کنید که اغلب دمنوش های کارخانه ای و آماده حاوی برگ سنا یا ملین ها هستند. که در واقع خرید دمنوش لاغری و مصرف این دمنوش ها باعث کاهش آب موجود در بدن شده و در طولانی مدت عوارض زیادی دارند. کاهش وزن با این نوع دمنوش ها، بر اثر از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن است. و چربی سوزی اتفاق نمی افتد. پس در استفاده از دمنوش های آماده محتاط باشید.

برای اینکه بدانید چه مقدار در روز باید آب مصرف کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله روبرو را مطالعه کنید : میزان مصرف آب در روز بر اساس وزن

لاغری سریع و آسان با دمنوش های گساهی و طب سنتی

مصرف کوتاه مدت دمنوش‌ های گیاهی موردی ندارد ولی ممکن است عوارض جانبی مثل ناراحتی معده، گرفتگی و اسهال را در فرد ایجاد کند. مصرف این دمنوش های آماده برای کسانی که کمبود پتاسیم، بیماری قلبی، کمبود آب و مشکلات گوارشی دارند، ممنوع است.

دمنوش های کاهش وزن

میزان اثرگذاری دمنوش ها برای لاغری و کاهش وزن بدون انجام فعالیت های ورزشی و رژیم غذایی بسیار ناپایدار و کم است. با این حال چند نوع از دمنوش های لاغری فوق العاده را در زیر به شما آموزش می دهیم تا در کنار ورزش و رژیم از آن استفاده کنید. :

دمنوش چای سبز ، بهترین دمنوش لاغری شکم

این نوشیدنی فواید بسیاری از جمله چربی سوزی در بدن دارد. آنتی اکسیدانی به نام کاتچین در چای سبز وجود دارد که باعث افزایش متابولیسم بدن و تاثیر زیاد بر لاغری و چربی سوزی می شود. به طور کل، کافئین، کاتچین و تیانین سه ماده موجود در چای سبز هستند، که هر 3 نقش مفیدی در کاهش وزن دارند. کافئین باعث افزایش کارکرد سیستم بدن و بعضی از فرآیندهای بدن به‌ خصوص متابولیسم بدن می‌ شود.

در مقاله روبرو، انواع داروهای گیاهی برای کاهش وزن را معرفی کرده ایم : بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

دمنوش هایی برای لاغری شکم

کاتچین به‌ عنوان یک آنتی‌ اکسیدان شناخته می‌ شود. این ماده یکی از سه عنصر مهم چای سبز است که موجب تفاوت چای سبز با چای سیاه می‌ شود. کاتچین در شرایطی خاص به کاهش جذب چربی از روده کمک می کند. تیامین هم اسید‌ آمینه‌ ای است که به آزاد شدن دوپامین در مغز کمک می‌ کند. همانطور که می دانید، دوپامین باعث حس سرخوشی و شادی در فرد می شود. بنابراین برای کاهش استرس، تیامین می‌ تواند گزینه‌ ی خوبی باشد. چون برخلاف کافئین، فرد را حساس و عصبی نمی‌ کند.

برای کاهش استرس و اضطراب کافیست ورزش های موجود در مقاله روبرو را مطالعه کنید : حرکات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب

چای سیاه

میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سیاه، از انواع دیگر چای بیشتر است. تحقیقات نشان داده اند که به علت وجود فلاونل، نوعی آنتی اکسیدان، در چای سیاه این دمنوش می تواند برای لاغری بسیار مفید باشد.

چای سفید

این نوع از چای از در مقایسه با دو نوع دیگر شیرین تر است و از برگ های جوان بوته چای گرفته می شود. چای سفید به بهداشت دهان و از بین بردن سلول های سرطانی نیز کمک می کند. طبق مطالعات، چای سفید و چای سبز میزان کاتچین یکسانی دارند که به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

دمنوش چای ترش

یکی از بهترین دمنوش‌ های لاغری، چای ترش است. چای ترش علاوه بر دفع چربی‌ ها، باعث تقویت عضلات نیز می‌ شود.

دمنوش دارچین برای لاغری

گاهی اوقات اضافه وزن بر اثر افزایش قند خون یا دیابت اتفاق می افتد. قند خون یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر انرژی بدن است. هر مقدار که قند خون متعادل تر باشد، کمتر احساس اشتهای کاذب می کنید. مطالعات بسیاری نشان می دهد که دارچین نقش موثری در کنترل قند خون دارد. پس استفاده از این دمنوش به لاغری و کاهش وزن نیز کمک می کند.

موثرترین دمنوش های گیاهی برای لاغری

دمنوش لاغری کرفس

با مصرف کرفس به دلیل کالری کم آن و هضم آرام در معده می توان احساس گرسنگی را در فرد کنترل کرد. برای افزایش اثرگذاری این دمنوش می توانید کرفس را با چای سبز ترکیب کنید تا خاصیت چربی سوزی آن بیشتر شود.

برای چربی سوزی و عضله سازی بیشتر می توانید از مکمل هایی که در مقاله روبرو معرفی کرده ایم، استفاده کنید : بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی

دمنوش زنجبیل

زنجبیل به علت طبع گرم خود، باعث افزایش متابولیسم بدن و همچنین بهبود هضم مواد غذایی می شود. در نتیجه گزینه ی خوبی برای شروع یک صبح پرانرژی است. زمانی که اشتها زیاد است، می توانید کمی زنجبیل تازه را خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید.

چربی سوزی با دمنوش لاغری

برای اطلاعات بیشتر در مورد تقویت سیستم گوارش بدن به مقاله روبرو مراجعه کنید : بهترین ورزش های مناسب برای درمان یبوست

دمنوش زردچوبه

مصرف زردچوبه چه همراه با غذا و چه به صورت دمنوش باعث جلوگیری از تجمع چربی در بدن و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. البته مصرف زردچوبه به تنهایی تاثیر چشم گیری روی لاغری ندارد اما برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

در مقاله روبرو، ورزش هایی برای تقویت کارکرد ریه ها قرار داده ایم، حتما آن را مطالعه کنید : ورزش مناسب برای تقویت ریه

دمنوش گل محمدی

گیاه گل محمدی و یا گل سرخ یک ادرار آور ملایم به حساب می آید. مواد ادرار آور یا ملین به کلیه ها کمک می کنند تا سدیم بیشتری از بدن دفع شود. در نتیجه برای پاکسازی بدن و سم زدایی آن نیز موثر است. وجود سدیم بیش از حد در بدن موجب غلظت خون و اختلال در گردش خون می شود. به علاوه، برای کاهش وزن سریع بهتر است آب بیشتری مصرف کنید تا به پاکسازی بدن، دفع مواد زائد و هیدراته نگه داشتن بدن نیز کمک کند.

بهترین دمنوش برای کاهش وزن

برای آشنایی با انواع کم خونی و راه های درمان آن به مقاله روبرو مراجعه کنید : رژیم غذایی برای درمان کم خونی

دمنوش لاغری قهوه

قهوه خام و تفت داده نشده یا قهوه سبز به علت داشتن مقادیر زیادی کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به علاوه، حاوی مقادیری آنتی اکسیدان است که به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک می کند. قهوه سبز باعث اثر گذاری بیشتر ورزش و رژیم لاغری می شود.

فواید دمنوش جینسینگ بر لاغری

گیاه جینسینگ قوی ترین محرک برای افزایش سوخت و ساز بدن است. این گیاه به رفع خستگی و به بالا بردن انرژی ذهن و بدن نیز کمک می کند. برای کاهش وزن باید انرژی کافی داشته باشیم تا در ورزش کردن و فعالیت ها دچار مشکل نشویم. زیرا، کاهش وزن نیاز به فعالیت بدنی مناسب دارد و جنسینگ برای دریافت انرژی مورد نیاز گزینه مناسبی است. شواهد نشان می‌ دهد که جنسینگ قند خون را نیز در حالت متعادل نگه می دارد. البته قند خون هم روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتها موثر است.

جینسینگ برای افزایش میل جنسی نیز بسیار مفید است. در مقاله روبرو می توانید بیشتر در این مورد بخوانید : بهترین داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان

بهترین دمنوش لاغری

دمنوش قاصدک

گیاه قاصدک خواص زیادی از جمله کمک به بهبود و سلامت کبد دارد. همانطور که می دانید، کبد وظیفه ی سم زدایی از بدن را به عهده دارد. و در نتیجه در سوخت و ساز بدن نیز تاثیرگذار است. کبد، نقش به سزایی در کنترل چربی‌ ها و جذب آن ها و در نتیجه کاهش وزن ایفا می‌ کند. قاصدک به پاکسازی کبد و جلوگیری از آسیب به کبد کمک می‌ کند. قاصدک به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را نیز تحریک و به فرآیند هضم و جذب مواد غذایی نیز کمک می‌ کند. در نتیجه مصرف این گیاه دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد است.

دمنوش لاغری یونجه

گیاه یونجه حاوی انواع ویتامین‌ ها، موادمعدنی و پروتئین است. مصرف دمنوش یونجه به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌ کند و برای رفع یبوست نیز بسیار مفید است. دمنوش یونجه منبع پروتئین و فیبر است که احساس سیری را در فرد بالا می‌ برد. به علاوه یونجه، سبب کاهش چربی خون می‌ شود و علاوه بر آن سلامتی رگ‌ های خونی را نیز در پی دارد.

دمنوش چای ماچا

این گیاه نوعی چای سبز است که ارزش غذایی یک لیوان از آن معادل 10 لیوان چای سبز است. چای ماچا در حد کمی سوخت و ساز بدن را افزایش داده و منجر به کاهش وزن می شود.

در مقاله روبرو می توانید در مورد روش های دفع سنگ کلیه بیشتر بخوانید : بهترین ورزش برای دفع سنگ کلیه

آشنایی با بهترین دمنوش لاغری شکم و پهلو

دمنوش مریم گلی

گیاه مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه باعث کاهش استرس و آرام کردن ذهن می شود. زیرا استرس روی قند خون اثر گذاشته و اشتها را نیز تحریک می کند. بنابراین، برای مقابله با استرس می توانید از دمنوش مریم گلی استفاده کرده و وزن خود را کاهش دهید. به علاوه، مریم گلی برای سوهاضمه، نفخ معده، درد شکم و کاهش کلسترول بد (LDL) نیز مفید است.

دمنوش اسطخودوس

نام دیگر این گیاه لاوندر است. اسطخودوس برای درمان فشارخون بالا، دیابت و بی‌ خوابی مفید است. آنتی‌ اکسیدان های موجود در این گیاه به سم‌ زدایی روده‌ ها کمک می‌ کند و با کاهش جذب چربی‌ ها سبب تاثیر کمی بر کاهش وزن می‌ شود.

برای رفع بی خوابی می توانید از مدیتیشن موجود در مقاله روبرو استفاده کنید : آموزش مدیتیشن قبل از خواب

بهترین دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن

دمنوش زیره

زیره طبع گرمی دارد و روی کاهش چربی خون و کلسترول موثر است. به علت وجود فیبر در این ادویه، اشتها فرد کم می شود. بهترین زمان برای مصرف این دمنوش نیم ساعت قبل از وعده‌ ی اصلی غذایی است.

دمنوش گزنه

گیاه گزنه سبب تغذیه عمیق به سلول‌ ها، کاهش میل به غذا و سم‌ زدایی بدن می‌ شود. این دمنوش سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آهن و پتاسیم است که سبب کاهش اشتها خواهد شد. دمنوش گزنه علاوه بر سوزاندن چربی‌ ها به برطرف شدن بدخلقی و بی‌ حوصلگی نیز کمک می‌ کند.

دمنوش نعنا برای لاغری

نعنا حرارت معده را زیاد میکند در نتیجه هضم مواد غذایی نیز بهتر می شود. اگر به نعنا حساسیت ندارید می توانید در روز هر مقدار که خواستید استفاده کنید. زیرا نعناع عوارض خاصی ندارد.

بهترین و موثرترین دمنوش های لاغری

دمنوش به لیمو

این دمنوش به چربی‌ سوزی و از بین رفتن چربی‌ ها در دستگاه گوارش کمک می‌ کند. همچنین به برطرف شدن مشکلات معده و سو هاضمه و کم کردن اشتها نیز کمک می‌ کند. استفاده از این دمنوش برای تقویت عضلات و جلوگیری از آسیب به ماهیچه‌ ها در طول تمرین مفید است. دمنوش به لیمو باعث کاهش اشتها در افراد و کم شدن ریزه خواری می شود.

مقاله روبرو، ورزش هایی برای تقویت عضلات دست آورده شده است. حتما آن را مطالعه کنید : ورزش هایی برای تقویت مچ دست

دمنوش لاغری بابونه

گیاه بابونه به علت خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان هایی که دارد، سبب کاهش استرس و یک آرام بخش قوی محسوب می شود. دمنوش بابونه سبب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می‌ شود. که این موضوع در کنترل اشتها نیز بسیار موثر است. همچنین به دفع چربی ها و بافت های مرده نیز کمک می کند. مصرف روزانه یک لیوان چای بابونه برای تقویت و رفع مشکلات پوست و مو نیز موثر است.

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری شکم و پهلو

اگر ریزش مو دارید پیشنهاد می کنیم مقاله روبرو را بخوانید : برای جلوگیری از ریزش مو چه غذاهایی بخوریم؟

دمنوش رزماری برای لاغری

گیاه رزماری، دارای آنتی اکسیدان بالایی است و خاصیت ضد التهابی و چربی‌سوزی را در بدن زیاد می کند. به علاوه، این گیاه معطر، سبب مهار کردن آنزیم لیپاز می شود. لیپاز مولکول‌ های چربی را می‌ شکند و سبب احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می‌ شود. علاوه بر لاغری، رزماری ضد استرس و افسردگی است و تاثیر خوبی روی روان و حافظه‌ ی انسان می‌ گذارد.

برای جلوگیری از آلزایمر بهتر است رژیم غذایی موجود در مقاله روبرو را رعایت کنید : تغذیه مناسب برای پیشگیری از آلزایمر

دمنوش زرشک

این دمنوش، باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود. اما فراموش نکنید که تنها با استفاده از یک دمنوش نمی توانید کاهش وزن داشته باشید. اما در کنار آن حتما رژیم غذایی و ورزش مناسب داشته باشید.

انواع دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

دمنوش لاغری هل

هل انواع مختلفی دارد حاوی فیبر بالایی است. همچنین هل حاوی ملاتونین است که چربی سوزی را به خوبی انجام می دهد. در نتیجه با افزایش سوخت و ساز بدن احساس سیری را در فرد ایجاد می کند. برای لاغری و کاهش وزن موثر است. مصرف به اندازه هل مشکل خاصی ندارد اما مصرف بسیار زیاد آن به خانم‌ های باردار و افرادی که مشکلات کیسه صفرا دارند توصیه نمی‌ شود.

خانم های باردار بهتر است از رژیم غذایی معرفی شده در مقاله روبرو پیروی کنند : بهترین داروی گیاهی برای بارداری

دمنوش لاغری رازیانه

این دمنوش متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌ دهد. بنابراین، کالری‌ های دریافتی سریع‌ تر مصرف شده و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌ کند. همچنین این دمنوش باعث کاهش احساس گرسنگی می شود. رازیانه در کنار برنامه ورزشی و رژیم غذایی با کمک به هضم و جذب مواد مغذی در کاهش وزن موثر است. باید حواس‌ تان باشد که استفاده از این گیاه در زمان قاعدگی و در افرادی که کیست سینه دارند، ممنوع است.

دمنوش بلوبری

فیبر موجود در بلوبری از بروز یبوست و مشکلات روده جلوگیری می کند. همچنین به هضم بهتر غذا و و کاهش احساس گرسنگی کمک می کند. بلوبری حاوی آنتی‌ ­اکسیدا‌‌ن‌­ است که نه تنها به درمان سرطان کمک می‌کند، بلکه سرعت کاهش وزن را نیز افزایش می­‌ دهند.

بهترین دمنوش های لاغری

روش های کاهش وزن و لاغری

به توصیه متخصصین علم تغذیه و سلامتی چیزی که به کاهش وزن کمک می کند 1) رژیم غذایی و تغذیه اصولی و 2) فعالیت ورزشی متناسب با آن است.

مهمترین نکته در مورد دمنوش‌ ها این است که هیچ کدام از دمنوش‌ ها معجزه نمی‌ کنند و چون که یک محصول گیاهی هستند به این معنی نیست که هیچ عوارض جانبی ندارند. بنابراین استفاده از دمنوش‌ های ترکیبی بدون آگاهی و تحقیق توصیه نمی‌ شود. زیرا ممکن است برخی از دمنوش‌ ها باهم تداخل داشته باشند.

در کنار این دو، نوشیدن متعادل چای، قهوه و دمنوش لاغری خانگی سریع نیز می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد. به این شرط که بدانید چه گیاهانی در دمنوش استفاده شده و چه خواص و عوارضی دارند. به یاد داشته باشید نوشیدن چند فنجان چای به صورت روزانه، اثر کمی در کاهش وزن دارد و شما نباید انتظار معجزه از آن داشته باشید. کاهش وزن صحیح و بدون بازگشت نیازمند تغییر اساسی در سبک زندگی است.

برای حفظ و تثبیت وزن بعد از رژیم حتما نکات موجود در مقاله روبرو را مطالعه کنید : راه های تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری

دمنوش گیاهی و خواص آن‌ها

منبع : سایت هلت لاین

کلید واژه های مرتبط : بهترین دمنوش لاغری قبل خواب و طرز تهیه دمنوش لاغری شکم و بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

دیدگاهتان را بنویسید