بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن

گیاهان دارویی خواص بسیار شگفت آوری دارند و انسان‌ها مدت زیادی است که از این خواص برای رفع مشکلات و بیماری‌های خود استفاده می‌کنند. امروزه اولین داروی غیرسمی و مؤثر گیاهان دارویی است که برای هر بیماری کاملا تاثیرگذارند. یکی از مسائلی که به کمک گیاهان دارویی قابل حل است، باروری زودهنگام است. در این مطلب بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن را به شما معرفی می‌کنیم. البته بهتر است حتماً قبل از انتخاب دوره منظم داروهای گیاهی، پزشک خود را نیز مطلع کنید.

داروی گیاهی چگونه به باردار شدن کمک می‌کند؟

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن

داروهای گیاهی مانند مکمل‌های رژیم غذایی سالم، به تقویت عملکرد منظم بدن شما کمک می کند. برخی از گیاهان دارویی در سم زدایی از بدن، برخی دیگر در تعدیل سیستم ایمنی بدن نقش دارند. (سیستم ایمنی بدن می تواند جنین را به عنوان یک تهدید خارجی برای سلامت زنان شناسایی کرده و از بارداری جلوگیری کند.) انواع دیگری از داروهای گیاهی به تحریک سیستم غدد درون ریز که تولید هورمون را تنظیم می‌کند، کمک می‌کنند.

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن چیست؟

شاید خیلی از خانم‌ها به دنبال داروی گیاهی مناسب برای بارداری باشند. در ادامه چند داروی گیاهی که استفاده از آن برای بارداری تایید شده است را معرفی می‌کنیم.

1- کوهوش سیاه ( Black Cohosh)

داروی گیاهی چگونه به باردار شدن کمک می‌کند؟

کوهوش سیاه صدها سال به عنوان داروی مسکن برای درد استفاده شده است. تاثیر آن در استفاده برای باروری، کمک به تنظیم قاعدگی است. همچنین خواص ادرارآوری آن در صورت دیر شدن قاعدگی، مؤثر بوده است. علاوه بر آن، کوهوش سیاه باعث تسکین درد قاعدگی، تحریک پذیری رحم، درد تخمدان، میگرن قبل از قاعدگی می شود و به بهبود فیبروم رحم، کیست تخمدان و آندومتریوز کمک می‌کند.

لطفا توجه داشته باشید اثر کوهوش سیاه، به عنوان یکی از بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن بسیار سریع است. بنابراین برای استفاده طولانی مدت آن توصیه نمی‌‌شود.

مقاله پیشنهادی: تغذیه ماه اول بارداری برای دختر یا پسر دار شدن

2- شیرین بیان (Liquorice)

خوراکی های مقوی برای باردار شدن

یکی دیگراز بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن که به شما پیشنهاد می‌کنیم، شیرین بیان است. این دارو را می‌توان هم به صورت عصاره خرید یا برای تهیه جوشانده، از ریشه آن استفاده نمود. عملکرد آن روی باروری دو برابر است.

ازدیگر خواص این گیاه دارویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. هر سه این عملکرد گفته شده به سلامت کلی هورمونی کمک می‌کند:

  • سم زدایی و ترمیم کبد
  • حمایت از سیستم غدد درون ریز
  • کمک به سیستم ایمنی بدن


شیرین بیان خواص جالب دیگری از جمله؛ کمک به تعادل میزان قند خون، عمل کردن به عنوان ضد التهاب، کمک به هضم غذا و تولید مخاط دهانه رحم، را نیز دارد. هنگام مصرف شیرین بیان، همیشه به مقدار توصیه شده پایبند باشید و بیشتر از حد مجاز از آن استفاده نکنید.

مقالات مرتبط: راههای پسر شدن جنین بعد از بارداری ، فهرست غذایی مناسب در دوران حاملگی

3- آشواگاندا (Ashwagandha)

داروی گیاهی تقویت تخمدان

عصاره‌های ریشه گیاه آشواگاندا را می توان به عنوان کپسول نیز مصرف کرد. این گیاه به تقویت توانایی بدن در مقابله با استرس کمک می‌کند، از سیستم غدد درون ریز پشتیبانی کرده و در تعدیل سیستم ایمنی مؤثر است. که همه این موارد در صورت اختلال، منجر به مشکلات باروری می‌شود. اما توجه کنید که در دوران بارداری از استفاده زیاد آن باید خودداری شود.

4- روغن گل مغربی (Evening Primrose Oil – EPO)

داروهای گیاهی مناسب بارداری

روغن گل مغربی از دانه‌های گیاه Evening Primrose استخراج می‌شود. این گیاه باعث تقویت و حفظ تعادل هورمونی می‌شود و به کاهش علائمی مانند سردرد، حساسیت مربوط به سینه، نفخ و تحریک پذیری کمک می‌کند. علاوه بر این، باعث افزایش مخاط دهانه رحم نیز می‌شود (مخاط دهانه رحم برای بارداری ضروری است.)

مقالات مرتبط: ورزش‌های ماه آخر بارداری برای زایمان طبیعی

5- مارچوبه (Shatavari)

داروهای گیاهی برای نازایی

شاتاواری یا مارچوبه به صورت عصاره یا کپسول مصرف می‌شود. قرن‌ها است که از شاتاواری به عنوان یک داروی گیاهی مؤثر درمان ناباروری در هند استفاده می‌شود. عملکرد آن در تقویت باروری نتیجه بسیاری از اثرات مفید آن روی بدن است. تعدیل کردن سیستم ایمنی بدن، مبارزه با استرس، افزایش مخاط دهانه رحم و تنظیم دوره قاعدگی برخی از خواص این گیاه دارویی است.

در ادامه 7 مورد دیگر از بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن را به شما معرفی می‌کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

6- روغن کرچک (Castor Oil)

درمان سریع نازایی

روغن کرچک که از دانه‌های گیاه کرچک استخراج می‌شود، به صورت استعمال خارجی استفاده می‌شود. برای استفاده از روغن کرچک و مشاهده تاثیر آن در میزان باروری باید به این صورت عمل شود:

یک تکه پارچه فلانل را در روغن کرچک خیس کنید تا به طور کامل در آن اشباع شود. آن را زیر شکم خود قرار دهید و با یک پلاستیک روی آن را بپوشانید. دراز بکشید و روی آن را با حوله گرم بپوشانید و به مدت 30 الی 45 دقیقه در همان وضعیت بمانید.پس از گذشت این مدت، پارچه را برداشته و شکم خود را تمیز کنید.

روغن کرچک سیستم لنفاوی را تحریک، با بیماری مبارزه و سموم بدن را دفع می‌کند. همچنین این گیاه دارویی باعث تقویت سیستم گردش خون و کبد می‌شود که کبد خود، در دفع سموم و حفظ تعادل هورمونی نقش مؤثر دارد.

7- ماکا (Maca)

داروی گیاهی برای آزاد شدن تخمک

ماکا گیاه بومی مناطق مرتفع پرو است. ماکا که در خاک‌های آتشفشانی ارتفاعات در حال رشد است، سرشار از مواد معدنی و عناصر گیاهی است که باعث تعادل هورمونی و سلامت تیروئید می‌شود. همچنین باعث افزایش انرژی، استقامت و میل جنسی می‌گردد.

می توان آن را به عنوان عصاره یا یا کپسول مصرف کرد، اما معمولاً به صورت پودر به عنوان افزودنی برای آب و اسموتی‌ها استفاده می‌شود. این یک ماده غذایی اصلی (نه فقط دارو) برای مردم پرو است و به همین ترتیب هیچ عارضه جانبی ندارد.

مقالات پیشنهادی: بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو ، بهترین ورزش‌ ها برای لاغری شکم و پهلو

8- دامیانا (Damiana)

بهترین قرص برای باردار شدن

دامیانا درختچه‌ای با گل های زرد است که در سراسر آمریکای جنوبی و مرکزی، مکزیک و هند یافت می‌شود. برگ‌های خشک شده آن برای تهیه چای مورد استفاده قرار می‌گیرد که ضد قارچ است. علاوه بر آن باعث تحریک اعصاب و افزایش جریان خون در اندام‌های جنسی می‌شود. دامیانا می‌تواند به مردان کمک کند تا بر ناتوانی جنسی نیز غلبه کنند.

9- خار مریم (Milk Thistle)

عرقیات گیاهی برای باردار شدن

نهمین مورد از بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن گیاه خار مریم است. این گیاه در مناطقی از استرالیا، نیوزیلند، ایالات متحده، ایران و جنوب انگلیس یافت می‌شود. یک داروی طبیعی و عالی برای کبد است که با مصرف آن، کبد شما تمیز و پاکیزه می‌شود. در نتیجه سلامت هورمونی به وسیله این عضو حفاظت می‌گردد.

10- دارچین (Cinnamon)

داروی گیاهی برای بارداری دوقلو

دارچین نیز مانند سایر گیاهان دارویی به دلیل فوایدی که دارد، روی باروری اثر گذاشته و آن را افزایش می‌دهد. دارچین برای کاهش مقاومت انسولین نیز تاثیر داشته است. در واقع مقاومت انسولین یکی از دلایلی است که باعث سندروم پل کیستیک در زنان می‌شود. این مورد، علت اصلی ناباروری در خانم‌ها است و از هر 10 خانم 1 نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از دیگر فواید دارچین می‌توان به کنترل خون‌ریزی شدید در قاعدگی، اشاره کرد.

اگر به یوگا و پیلاتس علاقه دارید، مطالعه این مقالات را به شما پیشنهاد می‌کنیم: حرکات یوگا برای افزایش قد ، حرکات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب

11- گل صد تومانی (White Peony)

کسانی که با دارو گیاهی باردار شدند

گل صد تومانی یکی از بهترین داروهای گیاهی در علم پزشکی چین است. از این دارو به همراه سایر داروهای گیاهی برای بارداری استفاده می‌شود.همچنین به گردش خون در ناحیه لگن و تسکین درد قاعدگی نیز مؤثر است. معمولا این داروی گیاهی از جوشانده ریشه بدست می‌آید و به عنوان یک عصاره مایع مصرف می‌شود.

12- دونگ کوئی (Dong Quai)

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن

دونگ کوآی یک گیاه قدرتمند باروری است و از زمان‌های بسیار قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت. تأثیر آن بر سلامت زنان شامل درمان بی نظمی‌های قاعدگی و کمک به سلامت رحم است. این گیاه دارویی با تقویت جریان خون در ناحیه لگن به کاهش قاعدگی دیرهنگام و قاعدگی کوتاه با گرفتگی عضلات کمک می‌کند..

در این مطلب بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن به شما عزیزان معرفی شد. امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد.

آیا شما داروی گیاهی دیگری می‌شناسید که در باروری مؤثر باشد؟

5 دیدگاه دربارهٔ «بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن»

  1. سلام دارو گیاهی برای زود بارداربشه
    1دارو کوهرش سیاه
    2شیرین بیان
    3اشواگاندا
    4روغن مغربی
    5مارچوبه
    6روغن کرچک
    7ماکا
    8دامیانا
    9خارمریم
    10دارچین
    11گل صدتومانی
    12دونک کوی

    پاسخ
  2. سلام من 8سال ازدواج کردم 2سال بچه دار شدن بچه ام 2ماه شد فوت شد دوچندسال گذشته بچه دارنشدم سه یا چهارسال گذشته بود دوباره بچه دار شد این بچه ام دوروز گذشته بود دوباره فوت کرد توی بیمارستان حالا چند باره میشه بچه دار نمیشم یزد رفتم دکتر 4بار چابهار بیشتر چابهار رفتم ولی دارو گیاهی یک کمی استفاده کردم

    پاسخ
  3. سلام اگر کسی لوله رحم خود را بسته باشد میتواند دوباره باردار شود میشه راه حلی داشته باشد که دوباره باردار شد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید