آموزش تاکتیک های مدرن فوتسال

بهترین-تاکتیک-های-حرفه-ای-فوتسال-مدرن

فوتسال ممکن است ورزش ساده ای به نظر برسد، اما در عمل از آسان بودن فاصله ی زیادی دارد. توسعه ی تاکتیک های فوتسال و تکنیک های فردی می تواند سالها به طول بیانجامد. خوشبختانه کسانی هستند که به آموزش تاکتیک های مدرن فوتسال مشغول بوده و این دانش را در اختیار بقیه قرار می دهند. در ادامه به معرفی برخی از تاکتیک های فوتسال می پردازیم که توسط مربیان و بازیکنان حرفه ای امتحان شده اند.

تاکتیک های مدرن حمله در فوتسال

  1. بازیکنانی که در بال ها بازی می کنند برای استفاده از حداکثر عرض زمین باید در خط های کناری زمین بازی کنند.
  2. قانون 3 ثانیه : بازیکنان باید زمانی که توپ را در اختیار ندارند نیز در حرکت باشند. زمانی که تیم شما در حال حمله است هیچگاه نباید در یک جا بیش از 3 ثانیه بایستید. در یک بازی 40 دقیقه ای شما 4 دقیقه با در اختیار داشتن توپ و 36 دقیقه بدون توپ بازی می کنید.
  3. پیدا کردن فضا. فضاهایی که توسط هم تیمی ها پر نشده اند را پر کنید.
  4. بازیکنی که توپ را در اختیار دارد نزدیک به مدافعان بازی می کند تا بتواند از آنها عبور کند و آنها را مجبور به برگشتن کند. بازیکن های بدون توپ باید از دفاع فاصله بگیرند تا فضای لازم برای پاسکاری را فراهم کنند.
  5. کمک کردن به بازیکن صاحب توپ. بعضی اوقات این به این معناست که به او نزدیک شوید و بعضی اوقات به معنای دور شدن از او است. هدف این است که همیشه برای بازیکنی که صاحب توپ است خطی برای پاس دادن بین شما و سایز بازیکنان تیم فراهم کنید.
  6. هیچ وقت چشم خود را از توپ برندارید. همچنین همیشه در دید هم تیمی ها قرار داشته باشید تا بتوانند شما را ببینند و در صورت نیاز به شما پاس دهند.
  7. پاس بدهید و فرار کنید. همانطور که گفته شد حرکت مداوم در فوتسال از اهمیت بالایی برخوردار است.
  8. در پاس دادن خصیص نباشید. فوتسال یک بازی تیمی است و گل های زده ی تیم مهم است، نه بازیکنی که گل بیشتری می زند.
  9. به جایی که می خواهید پاس بدهید نگاه نکنید. این موضوع باعث می شود پاس های مشخص ندهید و بازیکن حریف نتواند شما را پیش بینی کند.
  10. پاس ها باید محکم اما نه خیلی شدید باشند. یک پاس نرم به راحتی توسط مدافعان شناسایی و قطع می شود چرا که زمان لازم برای رسیدن به آن را به حریف می دهد.
  11. مواظب پاس هایی که از یک بال به بال دیگر داده می شود باشید. زمانی که نزدیک به دروازه ی تیم خود بازی می کنید، اگر پاس های عرضی قطع شوند منجر به یک شانس گل زنی برای حریف خواهند شد.
  12. قانون 5 پاس. صبر کردن معمولا در فوتسال به اندازه ی زیادی مورد نیاز است. زمانی که حریف پشت توپ و در یک حالت دفاعی قرار دارند، قبل از هدف گیری و شوت به سمت دروازه حداقل 5 بار توپ را پاس دهید تا بازیکنان حریف را گیج کند.
  13. دروازه بان باید بداند چطور با سرعت بازی خود را وفق دهد. زمانی که تیم شما در حال باختن است دروازه بان باید تا جایی که می تواند سریع عمل کند، اما زمانی که برنده ی بازی هستید، باید آهسته تر بازی کند.
  14. نفر آخر که در دفاع می ایستد هیچ گاه نباید دریبل بزند. چرا که اگر توپ را از دست بدهد، بازیکن حریف در یک موقعیت 1 به 1 با دروازه بان قرار می گیرد.
  15. حمله را با یک شوت محکم تمام کنید تا جلوی ضد حمله را بگیرید. یک شوت ضعیف منجر به این می شود که دروازه بان توپ را با دست برای هم تیمی هایش پرتاب کند و آن ها را در موقعیت مناسبی برای گل زنی قرار دهد.

مقاله پیشنهادی : چکار کنیم تا در فوتبال نفس کم نیاوریم ؟

تاکتیک های مدرن دفاع در فوتسال

16. خشن بودن: برای هر توپی که به سمت دروازه ی شما می آید مبارزه کنید. دفاع بیشتر بر پایه ی تکنیک استوار است. بازیکنان باید با همه ی وجودشان بخواهند توپ را بدزدند هر کاری می توانند بکنند تا بهترین مدافع باشند.

17. تکل های محکم. برای دزدیدن توپ از تکل های قوی استفاده کنید اما خشونت به خرج ندهید.
به بازیکن صاحب توپ حریف اجازه ی فکر کردن ندهید. به صور مداوم او را اذیت کنید و با نشان دادن اینکه می خواهید توپ را از او بگیرید حواس او را پرت کنید.

18. هیچگاه چشمتان را از توپ برندارید. همانطور که این نکته در حمله مهم است در دفاع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

19. از بازیکنان بال ها در دفاع استفاده کنید و با پاس دادن به آنها بازیکنان حریف را پراکنده کنید.

20. زمانی که دفاع می کنید هیچ زمانی برای استراحت ندارید. هر بازیکنی که برای چند لحظه بایستد به بازیکن حریف اجازه می دهد که از این موقعیت استفاده کرده و گل بزند.

21. همه ی بازیکنان باید پشت توپ دفاع کنند. زمانی که توپ را در اختیار ندارید باید برگردید و به دفاع بپیوندید. همه ی بازیکنان باید در زمان دفاع پشت توپ باشند. این موضوع کار بازیکنان حریف برای شکستن خط دفاعی را سخت می کند.

22. بین بازیکنانی که در دفاع حضور دارند باید ارتباط دائمی وجود داشته باشد تا تاکتیک های خود را به نحو احسن پیاده سازی کنند.

آموزش تاکتیک های مدرن فوتسال به همین جا خلاصه نمی شود. از خواندن تا به کار گیری این تاکتیک ها فاصله وجود دارد. از این رو باید به صورت پیوسته آنها را تمرین کنید تا ملکه ی ذهن شما شوند و بتوانید از تجربیات مربیان و بازیکنان حرفه ای فوتسال به خوبی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید