لاغری با پیلاتس ؛ آیا پیلاتس باعث لاغری می شود ؟

آیا-پیلاتس-باعث-لاغری-می-شود؟-ورزش-پیلاتس-برای-لاغری

اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم ، تمرینات پیلاتس ممکن است به ظاهر ساده باشند اما در عمل اصلا این طور نیست. هر کسی که تجربه ی شرکت در کلاس های پیلاتس را داشته است می داند که انجام حرکات آن بعضا دشوار است. سوال اینجاست که با توجه به اینکه پیلاتس ورزش ساده ای نیست ، آیا لاغری با پیلاتس امکان پذیر است ؟

بدون شک پیلاتس به شما کمک می کند کالری زیادی بسوزانید، در عین حال تاثیرات بسیار زیاد دیگری نیز دارد که ورای لاغری و کاهش وزن هستند. از این بین می توان به بهبود وضعیت بدنی، تنفس بهتر ، انعطاف پذیری بیشتر و غیره اشاره کرد. از این رو تمرینات پیلاتس باید در روتین ورزشی شما جای داشته باشند.

مقاله پیشنهادی : چگونه ورزش را در خانه شروع کنیم ؟
مقاله پیشنهادی : آموزش حرکات ورزشی با توپ پیلاتس

لاغری با پیلاتس امکان پذیر است ؟

یا اینکه در طول یک کلاس پیلاتس ممکن است به اندازه ی زمانی که تمرینات هوازی یا هیت را انجام می دهید عرق نریزید، ولی باید بدانید که پیلاتس و کاهش وزن رابطه ی خوبی باهم دارند. در طول یک جلسه کلاس پیلاتس تمام بدن شما درگیر می شود. هر حرکت پیلاتس از تمام عضلات استفاده می کند. هر حرکتی روی قدرت، انعطاف پذیری، و کنترل ذهنی روی بدن شما کار میکند. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا لاغری با پیلاتس امکان پذیر است می توان گفت که بله، ورزش پیلاتس برای لاغری و کاهش وزن مناسب است.

علاوه بر لاغری و کاهش وزن ، پیلاتس با بهبود وضعیت بدنی ، افزایش دامنه ی حرکتی و انعطاف پذیری می تواند به عنوان پایه ای برای موفقیت در سایر ورزش ها و تمرینات ورزشی باشد. مربیان حرفه ای به این نکته اشاره می کنند که کسانی که تجربه ی تمرینات پیلاتس را دارند ، در سایر تمرینات ورزشی و فعالیت های خود نیز موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد و نتایج آن ها را سریع تر مشاهده می کنند. آن ها پیشنهاد می کنند در هفته 2 تا 4 بار از حرکات پیلاتس استفاده کنید تا بهترین نتایج را از آن بگیرید.

لاغری شکم با پیلاتس

اگر تجربه ی شرکت در کلاس های پبلاتس را داشته باشید، می دانید که تمرینات و حرکات پیلاتس می توانند شدت زیادی داشته باشند. از آن جایی که نمی توانید چربی بدن خود را به صورت موضعی کاهش دهید ، ورزش هایی مانند پیلاتس به شما کمک می کنند عضلات مرکزی بدن خودتان را تقویت کنید. این کار در لاغری و کاهش سایز شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

اگر به دنبال این هستید که عضلات شکم خود را نمایان کنید ، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید چربی هایی که روی این عضلات را پوشانده اند آب کنید. برای انجام این کار باید تغذیه مناسبی داشته باشید. از غذاهای کامل و میوه های تازه استفاده کنید و مصرف غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.

یا انجام پیلاتس چند کیلو کاهش وزن خواهیم داشت ؟

در حقیقت عوامل زیادی در کاهش وزن تاثیرگذار هستند. از بین این عوامل می توان به خواب ، سبک زندگی و عادات غذایی اشاره کرد. به همین دلیل پیلاتس هر چه قدر هم که عالی باشد، نمی تواند جایگزینی برای همه ی این موارد باشد.

کالری سوزانده شده در طول انجام حرکات پیلاتس نیز به عوامل مختلفی از جمله وزن شما بستگی دارد. برای مثال یک فرد 75 کیلویی با انجام 50 دقیقه تمرین پیلاتس در یک سطح مبتدی حدود 175 کالری می سوزاند. این عدد برای تمرینات پیشرفته پیلاتس حدود 254 کالری است. از آن جایی که برای کاهش وزنی به اندازه نیم کیلو به سوزاندن حدود 3500 کالری نیاز دارید ، اگر می خواهید با از ورزش پیلاتس برای لاغری استفاده کنید ، بهتر است از تمرینات هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و غیره در کنار آن استفاده کنید. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز که شامل پروتئین های کم چرب، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات باشد در رسیدن به این هدف به شما کمک می کند. همچنین رعایت برخی نکات به گرفتن نتیجه بهتر از تمرینات پیلاتس به شما کمک میکنند.

مقاله پیشنهادی : پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند ؟
مقاله پیشنهادی : چه ورزشی سریعتر لاغر میکند ؟

همانطور که گفته شد به دلیل اینکه پیلاتس ورزشی برای تمام بدن است و همه ی عضلات را درگیر و آن ها را تقویت می کند، می تواند در کاهش وزن شما تاثیرگذار باشد. لاغری با پیلاتس امکان پذیر است و علاوه بر نشان دادن عدد کمتر روی ترازو، فواید دیگری نیز دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

1- کاهش استرس. پیلاتس روی تنفس شما کار می کند. حرکات پیلاتس با تشویق شما برای تنفس عمیق شکمی در مقابل تنفس سطحی فواید بسیاری را به همراه می آورد. تنفس سطحی منجر به افزایش سطح کورتیزول در بدن می شود که رابطه ی مستقیمی با افزایش وزن دارد. تحقیقات نشان داده اند که با انجام تمرینات پیلاتس سطح کورتیزول پایین آمده و استرس کمتری خواهید داشت. این موضوع به کاهش وزن شما کمک زیادی خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی : حرکات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب

2- احساس جسمی و ذهنی بهتر. تمرینات پیلاتس شما را تشویق می کند از بدن خود مراقبت بیشتری کنید. همچنین لاغری با پیلاتس در داشتن حس اعتماد به نفس بالا نیز به شما کمک کرده و در کل احساس بهتری به شما می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید