هر گرم چند کالری است ؟

تبدیل-کالری-به-گرم-چقدر-کالری-مصرف-کنیم-تا-لاغر-شویم-؟

محاسبه ی کالری‌ مصرفی یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به یک رژیم غذایی سالم است. با فهمیدن تفاوت بین کالری و گرم و تبدیل کالری به گرم با دانستن این که هر گرم چند کالری است ، شما می‌توانید به سادگی کالری‌های موجود در هر ماده‌ی غذایی را محاسبه کنید.

هر گرم چربی چند کالری است ؟

هر گرم چربی 9 کالری دارد. برای اینکه بفهمید در یک ماده‌ی غذایی چند کالری چربی وجود دارد ، وزن به گرم چربی موجود در آن ماده‌ی غذایی را در 9 ضرب کنید.

برای مثال، اگر در ماده‌ی غذایی مورد نظر 10 گرم چربی وجود دارد، با ضرب این عدد در 9 ، کالری کل 90 گرم را برای آن ماده غذایی بدست می‌آورید.

برای اینکه بفهمید در یک محصول چقدر چربی وجود دارد، عدد اولیه‌ای که قبلا بدست آوردید را در تعداد وعده‌هایی که آن محصول از آن ماده‌ی غذایی در خود دارد ضرب کنید. برای مثال اگر روی برچسب محصول نوشته شده است که 3 وعده‌ غذایی است، شما 90 کالری را در 3 ضرب می‌کنید و عدد 270 کالری را برای کل محصول بدست می‌آورید.

هر گرم پروتئین و کربوهیدرات چند کالری است ؟

کربوهیدرات یک ترکیب طبیعی است که از کربن ، اکسیژن و هیدروژن ساخته شده است و هر گرم آن 4 کالری دارد. برای بدست آوردن مقدار کالری کربوهیدرات موجود در یک ماده‌ی غذایی تعداد گرم کربوهیدرات موجود در آن را ضرب در 4 کنید.

برای مثال اگر یک محصول شامل 9 گرم کربوهیدرات باشد، شما از ضرب 9 در 4 مقدار 36 کالری را برای آن بدست می‌آورید. پروتئین‌ هم مانند کربوهیدرات به ازای هر گرم 4 کالری دارد و در جدول روی محصولات قرار می‌گیرد. برای بدست آوردن کالری پروتئین موجود در یک محصول تعداد گرم آن را در 4 ضرب کنید.

برای بدست آوردن کالری مواد غذایی مختلف و محاسبه کل کالری موجود در غذا از جدول کالری مواد غذایی برای رژیم لاغری استفاده کنید.

تفاوت بین یک گرم و یک کالری

گرم واحد اندازه‌گیری وزن است و برابر یک هزارم کیلوگرم است. کالری واحد اندازه‌گیری انرژی است که از خوردن مواد غذایی بدست می‌آید. هر یک کیلو کالری 1000 کالری است. برای مثال ، در یک کیلو چربی 7000 کالری وجود دارد.

برای تبدیل کالری به گرم شما باید بدانید در غذایی که مصرف می‌کنید چند گرم از هر کدام از مواد غذایی پروتئین، کربوهیدرات و چربی وجود دارد. شما نمی‌توانید غذای خود را وزن کنید و آن را به کالری تبدیل کنید.
برای محاسبه‌ی کل کالری موجود در یک غذا باید بدانید چند کالری از هر کدام از سه ماده‌ی کربوهیدرات، پروتئین و چربی در آن وجود دارد و با جمع کردن کالری هر کدام از آنها کالری کل آن محصول را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید