حرکات یوگا برای افزایش قد (عکس + فیلم + آموزش تصویری)

حرکات یوگا برای افزایش قد با تصویر

حرکات یوگا برای افزایش قد برای کسانی که از ارتفاع قد خود ناراضی هستند، می‌تواند گزینه بسیار مفیدی باشد. در واقع حتی پس از گذشت زمان رشد شما با انجام تمارین بسیار ساده یوگا، می‌توانید افزایش قد را تجربه کنید. اگر برای شما باورنکردنی است، پس در ادامه با ما همراه باشید تا 10 مورد از حرکات یوگا برای افزایش قد را به همراه عکس ، فیلم و آموزش تصویری به شما معرفی کنیم. پس این فرصت را از دست ندهید و با انجام این تمرین‌های یوگا، بلندتر دیده شوید.

حرکات یوگا برای افزایش قد با تصویر

در این مطلب 10 تمرین برتر از بهترین حرکات کششی برای افزایش قد با یوگا را به شما معرفی می‌کنیم:

1- سلام خورشید (Sun Salutation)

حرکات یوگا برای افزایش قد (عکس + فیلم + آموزش تصویری)

تمرین سلام خورشید از زمان قدیم شناخته شده بود و به عنوان یک تمرین کامل برای تمام بدن از آن یاد می‌شد. افزایش قد با این حرکت نیز تنها یکی از مزایای آن است. حرکت سلام خورشید در واقع از 12 تا تمرین مختلف تشکیل شده است که باید پشت سر هم به عنوان یک تمرین کلی انجام شود. در گذشته معمولا این حرکت که امروزه جزو حرکات یوگا شناخته می‌شود، در زمان طلوع خورشید انجام می‌شد.

اگر این تمرین را دو مرتبه در روز، صبح و عصر انجام دهید، پس از مدتی متوجه انعطاف پذیری ستون فقرات و مفاصل خود خواهید شد. پس آن را دست کم نگیرید.

اما نحوه انجام آن چگونه است؟

در ادامه این 12 تمرین و نحوه انجام آن را برای شما توضیح می‌دهیم:

1- Pranamasana

صاف بایستید و وزن خود را به طور متعادل روی پاها بیندازید. دستان خود را مقابل قفسه سینه بیاورید و حالت دعا بگیرید. نفس خود را به بیرون بدهید.

2- Hastauttanasana 

هنگام دم، بازوی خود را به سمت بالا و عقب بکشید (مطلبق تصویر بالا) تا کمر شما انحنایی ایجاد کند. پاهای خود را صاف نگه دارید و گردن‌تان را ریلکس کنید.

3- Padahastasana 

نفس خود را به بیرون دهید و به سمت جلو خم شوید. کف دستان خود را روی زمین و نزدیک انگشتان پا قرار دهید.

این تمرین یکی از حرکات یوگا برای درمان افسردگی است. در این مقاله در مورد تاثیر آن بیشتر بخوانید.: تاثیر یوگا بر افسردگی

4- Ashwa Sanchalanasana

هوا را استنشاق کنید. در این حال، پای چپ خود را عقب‌تر قرار دهید و زانو را روی زمین بگذارید. به سمت بالا نگاه کنید و چانه خود را بالا بیاورید. تا در این حالت انحنایی در کمر شما ایجاد شود.

5- Parvatasana

پای سمت راست خود را عقب ببرید و وزن خود را روی انگشتان دست و پا بیندازید. باسن را نیز به سمت بالا برده و نفس خود را طی این حرکت نگه دارید.

6- Ashtanga Namaskar

تمرین ششم از حرکت سلام خورشید به این صورت است؛ زانوی خود را به آرامی روی زمین قرار دهید. سپس به ترتیب سینه و سر خود را به سمت زمین بیاورید. باسن شما باید به سمت بالا و انگشتان پای شما خمیده باشد.

7- Bhujangasana

نفس تان را به بیرون دهید و باسن را پایین بیاورید. در حالیکه انگشتان پای شما به سمت بیرون خم شده است. به سمت عقب خم شوید.

پس از مرحله7، مراحل 8 تا 12 مشابه آنچه گفته شده است باید انجام شود.

مقالات پیشنهادی: جدول کالری مواد غذایی برای رژیم لاغری ، رژیم 13 روزه کانادایی

2- وضعیت دست روی پا (Hand-to-Foot Pose)

عکس حرکات یوگا برای افزایش قد

اگر بالاتنه شما کوتاه‌تر از پایین تنه‌تان است، این تمرین از حرکات افزایش قد را باید به طور مرتب انجام دهید. این تمرین باعث کشش همسترینگ و ستون فقرات می‌شود و به این صورت شما می‌توانید قد بلندتری داشته باشید.

اگر به بدنسازی علاقه‌مند هستید، تمرین‌های آن را در این مقالات دنبال کنید: تمرین هواسازی بدنسازی ، برنامه بدنسازی برای بانوان ، برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری بانوان ، تی آر ایکس بهتر است یا بدنسازی ، درمان قوز کمر با بدنسازی

3- وضعیت آسان (Easy Pose)

حرکات کششی برای افزایش قد بعد از بلوغ

حرکت Easy Pose فرم پایه‌ای ورزش یوگا است که حرکات دیگر از این الگو گرفته اند. با انجام این تمرین شما می‌توانید تنفس خود را کنترل کنید. این حرکت به تقویت کمر و عضلات ران کمک می‌کند و به مرور زمان با برداشتن فشار از غضروف، باعث افزایش قد می‌شود.

4- حرکت چرخ (Wheel Pose)

آموزش حرکات کششی یوگا

یکی از مؤثرترین حرکات یوگا برای افزایش قد بدون درنظر گرفتن سن، حرکت چرخ است. در این حرکت بدن شما کاملا در جهت برعکس خم می‌شود همانند یک چرخ. از آنجایی که این تمرین موجب انعطاف‌پذیری و تقویت عضلات بدن می‌شود، به انعطاف پذیری ستون فقرات کمک کرده و در افزایش قد تاثیر زیادی دارد.

5- وضعیت کوه (Mountain Pose)

حرکات یوگا برای افزایش قد کودکان

از دیگر حرکات آسانا تمرین وضعیت کوه است که به زبان سانسکریت Tadasana نامیده می‌شود. این حرکت جزو آسان‌ترین حرکات یوگا برای افزیش قد است که تصویر آن در شکل بالا آمده است. این حرکت بازوان، پاها و ستون فقرات را قوی‌تر می‌کند.همچنین به چابک‌تر شدن کل بدن کمک کرده که در نتیجه باعث افزایش قد می‌شود.

مقاله پیشنهادی: حرکات اصلاحی رفع گودی کمر برای افزایش قد ، حرکات کششی برای افزایش قد سریع ، حرکات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب ،قوانین کلاس یوگا

6- حرکت درخت (Tree Pose )

دانلود رایگان فیلم حرکات کششی برای افزایش قد

وقتی صحبت از حرکات یوگا برای افزایش قد شود، حرکت درخت به عنوان یک تمرین مهم مطرح می‌شود. برای انجام این تمرین نیاز به تمرکز بالاست و هدف آن تقویت عضلات پا است. اگر این عضلات تقویت شود، شانس شما برای افزایش قد نیز بیشتر می‌شود.

7- وضعیت مثلث (Triangle Pose)

عکس حرکات یوگا برای افزایش قد

همانطور که از اسم این حرکت یوگا مشخص است، بدن به شکل یک مثلث در می‌آِید. این تمرین برای افزایش قد کسانی که قد کوتاهی دارند ، پیشنهاد می‌شود. طبق نظر متخصصان برای انجام این تمرین، صبح بهترین زمان است. همچنین در طول تمرین باید چشم‌ها باز باشد تا تعادل بدن حفظ گردد.

برای لاغری این مقالات را از دست ندهید: آب کردن شکم در یک ماه ، بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو ، بهترین ورزش‌ ها برای لاغری

8- وضعیت مثلث چرخیده (Revolved Triangle Pose)

آموزش تصویری حرکات یوگا برای افزایش قد

هشتمین تمرین از حرکات یوگا برای افزایش قد با آموزش تصویری Revolved Triangle Pose است. این تمرین عکس حالت قبلی است که دارای یک پیچش در ستون فقرات است. به این ترتیب بدن به شکل یه مثلث معکوس در می آید. وضعیت مثلث چرخیده باعث تقویت عضلات کمر و قسمت تحتانی بدن شده و در نتیجه موجب افزایش قد می‌شود.

9- حرکت سگ با صورت پایین Downward-Facing Dog Pose

حرکات یوگا برای افزایش قد

این حرکت به ژست سگ هم معروف است. علاوه بر ایجاد کشش در بدن و تقویت عضلات، به میزان گردش خون در بدن هم کمک می‌کند. در واقع حرکات کششی برای افزایش قد بسیار مؤثر هستند. در نتیجه شما می‌توانید تاثیر یوگا را در افزایش قد خود با این تمرین به خوبی ببینید.

10- ژست گربه (Cat Pose یا Marjariasana )

فیلم حرکات یوگا برای افزایش قد

آخرین تمرین از حرکات یوگا برای افزایش قد ژست گربه است. در طی انجام این تمرین ستون فقرات در هر دو جهت داخل و خارج، کش می آیند و باز می‌شوند. در نتیجه غضروف موجود در ستون فقرات گسترش پیدا می‌کند و در نهایت باعث افزایش قد می‌شود.

حرکات یوگا برای افزایش قد (فیلم و آموزش تصویری)

در ادامه یک فیلم آموزشی که درباره نحوه انجام حرکات یوگا توضیح داده است را برای شما آوردیم. پیشنهاد می‌کنم حتما آن را ببینید.

فیلم حرکات یوگا برای افزایش قد

سخن پایانی

اگر شما از قد خود رضایت کافی ندارید، اصلا از این بابت نگران نباشید. چون که با انجام این تمرین‌های یوگا به طور مداوم شما می‌توانید قد خود را بلند‌تر کنید. البته علاوه بر افزایش قد، حرکات یوگا باعث آرامش ذهن و روان شما می‌شود و در تقویت عضلات بدن بسیار مؤثر بوده است. تعداد زیادی از حرکات یوگا برای افزایش قد وجود دارد که شما می‌توانید برای انجام آن‌ها طبق نظر مربی خود، عمل کنید.

پاسخ به برخی از سوالات متداول

1- آیا پس از 18 سالگی یوگا باعث افزایش قد می‌شود؟

نه به شدت خیلی زیاد. اما یوگا بعد از 18 سالگی هم تا حدی می‌تواند باعث افزایش قد شود. آن هم به روشی طبیعی و سالم.

2- انجام حرکت یوگا “ژست چرخ” برای چه کسانی مناسب نیست؟

زنان مبتلا به مشکلات قلبی، فشار خون بالا، ضعف بازوها، خستگی مفرط و باردار نباید چاکراسانا یا چرخ را انجام دهند.

3- افزایش قد مردان تا چه سنی ادامه دارد؟

معمولا افزایش قد در سنی بین 18-21 متوقف می‌شود.

4- افزایش قد خانم‌ها تا چه سنی ادامه دارد؟

این مورد برای هر کسی می‌تواند مختلف باشد. امابه طور معمول، افزایش قد دختران تا سن 16 سالگی به طور کامل متوقف می‌شود. امااحتمال دارد در بعضی از خانم‌ها کمی دیرتر یا زودتر نیز، رخ دهد.

منابع: sivananda.org ، www.artofliving.org

1 دیدگاه دربارهٔ «حرکات یوگا برای افزایش قد (عکس + فیلم + آموزش تصویری)»

دیدگاهتان را بنویسید