برچسب مواد غذایی چیست و شامل چه مواردی است؟

خواندن برچسب ها روی مواد غذایی می تواند به شما در انتخاب غذا با آگاهی کمک کند. غذاها و نوشیدنی های بسته بندی شده – از انواع قوطی ها ، جعبه ها ، بطری ها ، شیشه ها و کیسه ها – اطلاعات زیادی در مورد مواد غذایی و ایمنی مواد غذایی روی برچسب ها یا بسته بندی های خود دارند. به دنبال این موارد در برچسب مواد غذایی باشید.

اطلاعات موجود در بخش اصلی یا بالایی برچسب تغذیه نمونه (در زیر) با هر محصول غذایی و آشامیدنی متفاوت است. این شامل اطلاعات خاص محصول است (اندازه ، کالری و اطلاعات مربوط به مواد مغذی). بخش پایین حاوی پاورقی است که٪ Daily Value را توضیح می دهد و تعداد کالری مورد استفاده برای توصیه های عمومی تغذیه را می دهد.

در برچسب Nutrition Facts ما قسمتهای خاصی را رنگ آمیزی کرده ایم تا به شما در تمرکز بر روی مناطقی کمک کنیم که با جزئیات توضیح داده شوند. توجه داشته باشید که این بخشهای رنگی روی برچسب مواد غذایی واقعی کالاهایی که می خرید وجود ندارد.

برچسب-مواد-غذایی

۱. ارائه اطلاعات

برچسب-مواد-غذایی

هنگامی که به برچسب Nutrition Facts نگاه می کنید ، ابتدا نگاهی به تعداد وعده های موجود در بسته (وعده ها در هر ظرف) و اندازه وعده ها بیندازید. اندازه وعده ها برای سهولت مقایسه غذاهای مشابه استاندارد شده اند. آنها در واحدهای آشنا مانند فنجان ها یا تکه ها و به دنبال آن مقدار متریک ، به عنوان مثال ، تعداد گرم (گرم) ارائه می شوند. اندازه وعده نشان دهنده مقداری است که مردم معمولاً می خورند یا می نوشند. این توصیه ای نیست که چه مقدار باید بخورید یا بنوشید.

مهم است که بدانیم تمام مقادیر مغذی نشان داده شده روی برچسب ، از جمله تعداد کالری ، به اندازه وعده اشاره دارد. به اندازه وعده سرو توجه کنید ، مخصوصاً اینکه چند وعده در بسته غذایی وجود دارد. به عنوان مثال ، ممکن است از خود بپرسید که آیا شما ½ وعده ، ۱ وعده یا بیشتر مصرف می کنید. در برچسب نمونه ، یک وعده لازانیا برابر با ۱ فنجان است. اگر دو فنجان بخورید ، دو وعده مصرف می کنید. این دو برابر کالری و مواد مغذی نشان داده شده در برچسب نمونه است ، بنابراین شما باید مقدار مواد مغذی و کالری و همچنین DV٪ را دو برابر کنید تا ببینید در دو وعده چه چیزی دریافت می کنید.

۲. کالری

برچسب-مواد-غذایی

کالری اندازه گیری میزان انرژی شما از یک وعده از این ماده غذایی را تأمین می کند. در مثال ، ۲۸۰ کالری در یک وعده لازانیا وجود دارد. اگر کل بسته را بخورید چه ؟ در این صورت ، شما ۴ وعده یا ۱۱۲۰ کالری مصرف خواهید کرد.
برای رسیدن یا حفظ وزن بدن سالم ، میزان کالری هایی که می خورید و می نوشید با تعداد کالری که بدن مصرف می کند تعادل را حفظ کنید. ۲۰۰۰ کالری در روز به عنوان یک راهنمای کلی برای توصیه های تغذیه استفاده می شود. کالری مورد نیاز شما ممکن است بیشتر یا کمتر باشد و بسته به سن ، جنس ، قد ، وزن و سطح فعالیت بدنی شما متفاوت باشد.
به یاد داشته باشید: تعداد وعده های مصرفی شما میزان کالری دریافتی شما را تعیین می کند. خوردن بیش از حد کالری در روز با اضافه وزن و چاقی مرتبط است.

۳. مواد مغذی

برچسب-مواد-غذایی

به بخش 3 در برچسب نمونه نگاه کنید. برخی از مواد مغذی اصلی را که بر سلامتی شما تأثیر می گذارد به شما نشان می دهد. می توانید از این برچسب برای تأمین نیازهای غذایی شخصی خود استفاده کنید – بدنبال غذاهایی باشید که حاوی مواد مغذی بیشتری هستند که می خواهید بیشتر از آنها دریافت کنید و مقدار کمتری از مواد مغذی را که می خواهید محدود کنید.

مواد مغذی که باید ترجیحا کمتر باشند: چربی اشباع ، سدیم و قندهای اضافه شده.
چربی اشباع ، سدیم و قندهای اضافه شده مواد مغذی ذکر شده در برچسب هستند که ممکن است با اثرات سو سلامتی مرتبط باشند – و آمریکایی ها با توجه به محدودیت های توصیه شده برای این مواد مغذی ، به طور کلی مقدار زیادی از آنها را مصرف می کنند. خوردن بیش از حد چربی اشباع و سدیم ، به عنوان مثال ، با افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا همراه است. مصرف بیش از حد قندها ، تأمین نیازهای مهم مواد مغذی را در حین ماندن در محدوده کالری دشوار می کند.

چه قندهایی اضافه می شوند و چه تفاوتی با کل قندها دارند؟

قندهای کل در برچسب Nutrition Facts شامل قندهایی است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها و نوشیدنی های مغذی وجود دارد ، مانند قند موجود در شیر و میوه و همچنین قندهای اضافی که ممکن است در محصول وجود داشته باشد. هیچ ارزش مرجع روزانه ای برای کل قندها تعیین نشده است زیرا هیچ توصیه ای برای مقدار کل غذا در یک روز ارائه نشده است.

قندهای اضافه شده بر روی برچسب Nutrition Facts شامل قندهایی است که در طی فرآوری مواد غذایی (مانند ساکارز یا دکستروز) ، غذاهای بسته بندی شده به عنوان شیرین کننده (مانند قند سفره) ، قندهای شربت و عسل و قندهای آب میوه و سبزیجات غلیظ اضافه می شود. . رژیم های غذایی با کالری زیاد از قندهای اضافه شده ، تأمین میزان توصیه شده روزانه مواد مغذی مهم را در هنگام ماندن در محدوده کالری دشوار می کند.
توجه: داشتن کلمه “شامل” قبل از قندهای اضافه شده بر روی برچسب نشان می دهد قندهای اضافه شده در تعداد گرم کل قندهای محصول وجود دارد.
به عنوان مثال ، یک ظرف ماست به همراه شیرین کننده های اضافه شده ، ممکن است این موارد را ذکر کند:

برچسب-مواد-غذایی

این بدان معنی است که این محصول دارای ۷ گرم قند اضافه شده و ۸ گرم قند طبیعی است – در کل ۱۵ گرم قند.

مواد مغذی که باید بیشتر مصرف شوند: فیبر غذایی ، ویتامین D ، کلسیم ، آهن و پتاسیم.

فیبرهای غذایی ، ویتامین D ، کلسیم ، آهن و پتاسیم مواد مغذی روی برچسب هستند که آمریکایی ها به طور کلی مقدار توصیه شده را دریافت نمی کنند. آنها به عنوان عناصر مغذی شناخته می شوند تا از آنها بیشتر استفاده کنند. خوردن رژیم غذایی حاوی فیبر غذایی می تواند باعث افزایش دفعات حرکات روده ، کاهش سطح گلوکز و کلسترول خون و کاهش کالری دریافتی شود. رژیم های غذایی حاوی ویتامین D ، کلسیم ، آهن و پتاسیم می توانند خطر ابتلا به پوکی استخوان ، کم خونی و فشار خون را کاهش دهند.
به یاد داشته باشید: شما می توانید از برچسب برای تأمین نیازهای غذایی شخصی خود استفاده کنید – غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی مواد مغذی بیشتری هستند که می خواهید بیشتر از آنها دریافت کنید و مقدار کمتری از مواد مغذی را که ممکن است بخواهید محدود کنید.

۴. درصد ارزش روزانه (٪ DV)

برچسب-مواد-غذایی

٪ مقدار روزانه (٪ DV) درصد ارزش روزانه هر ماده مغذی در یک وعده غذایی است. مقادیر روزانه مقادیر مرجع (بیان شده در گرم ، میلی گرم یا میکروگرم) عناصر غذایی برای مصرف یا بیش از هر روز نیست.
٪ DV نشان می دهد که چه مقدار ماده مغذی در یک وعده غذایی به یک رژیم غذایی روزانه کمک می کند. ٪ DV به شما کمک می کند تا تعیین کنید که یک وعده غذایی دارای مقدار زیادی ماده غذایی است یا کم.
آیا لازم است بدانید که چگونه درصد استفاده از٪ DV را محاسبه کنید؟ خیر ، زیرا برچسب (٪ DV) محاسبات را برای شما انجام می دهد! به شما کمک می کند با قرار دادن همه آنها در یک مقیاس برای روز (تعداد ۰ تا ۱۰۰٪ DV) ، تعداد عناصر غذایی (گرم ، میلی گرم یا میکروگرم) را تفسیر کنید. ستون٪ DV به صورت عمودی به ۱۰۰٪ اضافه نمی شود. در عوض ،٪ DV درصد ارزش روزانه برای هر ماده مغذی در یک وعده غذایی است. این می تواند به شما بگوید که آیا یک وعده غذایی دارای مقدار زیادی ماده مغذی است یا خیر و یا اینکه یک وعده از غذا به رژیم روزانه شما برای هر ماده مغذی کمک زیادی می کند یا کمی.

توجه: برخی از مواد مغذی موجود در برچسب Nutrition Facts ، مانند قندهای کل و چربی ترانس ،٪ DV ندارند – بعداً در مورد آنها بحث خواهد شد

راهنمای عمومی٪ DV

۵٪ DV یا کمتر از یک ماده مغذی در هر وعده کم است
۲۰٪ DV یا بیشتر از یک ماده مغذی در هر وعده زیاد است
بیشتر اوقات ، غذاهایی را انتخاب کنید که عبارتند از:
از نظر DV فیبر ، ویتامین D ، کلسیم ، آهن و پتاسیم بیشتر در٪ DV است

برای درصد چربی اشباع ، سدیم و قندهای اضافه شده از نظر درصد DV کمتر است مثال: به مقدار سدیم در یک وعده ذکر شده در برچسب تغذیه نمونه نگاه کنید. آیا٪ DV از ۳۷٪ به رژیم شما کمک زیادی می کند یا کمی؟ راهنمای عمومی٪ DV را بررسی کنید. این محصول حاوی ۳۷٪ DV برای سدیم است ، که نشان می دهد این یک محصول سدیم HIGH است (بیش از 20٪ DV برای سدیم دارد). اگر ۲ وعده مصرف کرده باشید ، ۷۴٪ DV برای سدیم تأمین می شود – تقریباً سه چهارم کل سدیم روز.

برچسب-مواد-غذایی

مقایسه مواد غذایی: برای مقایسه محصولات غذایی از٪ DV استفاده کنید (به یاد داشته باشید که اندازه وعده غذایی یکسان باشد) و در بیشتر مواقع محصولاتی را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی بیشتری هستند که می خواهید بیشتر و مواد مغذی کمتری داشته باشید.

ادعاهای محتوای مواد مغذی را درک کنید: از٪ DV برای تشخیص ادعا از ادعای دیگر مانند “سبک” ، “کم” و “کاهش” استفاده کنید. نگران نباشید ،٪ DV ها را در هر محصول غذایی مقایسه کنید تا ببینید کدام یک از مواد مغذی خاص بالاتر یا پایین است. نیازی به حفظ تعاریف نیست.

مبادله های غذایی: شما می توانید با استفاده از٪ DV به شما کمک کند تا در طول روز با سایر مواد غذایی از طریق رژیم غذایی معامله کنید. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم لازم نیست که از یک غذای مورد علاقه صرف نظر کنید. وقتی غذایی که دوست دارید سرشار از چربی اشباع شده باشد ، آن را با غذاهایی که چربی اشباع شده کمی در سایر اوقات روز دارند تعادل دهید. همچنین به میزان مصرف خود در طول روز توجه کنید ، به طوری که مقدار کل چربی اشباع و همچنین سایر مواد مغذی که می خواهید محدود کنید ، زیر ۱۰۰٪ DV باقی بماند.

ارتباط ارزشهای روزانه با٪ DV ها

به مثال زیر نگاه کنید تا راهی دیگر ببینید که چگونه ارزشهای روزانه (DVs) با٪ DV ها و راهنمایی های رژیم ارتباط برقرار می کنند. برای هر ماده مغذی ذکر شده در جدول ، یک DV ، یک درصد DV ، و توصیه های غذایی یا یک هدف وجود دارد. اگر از این توصیه های غذایی پیروی کنید ، بر اساس رژیم روزانه ۲۰۰۰ کالری ، در حد توصیه شده متخصصان بهداشت عمومی برای مواد مغذی ذکر شده باقی می مانید.

حد فوقانی به این معنی است که توصیه می شود در زیر روز بمانید یا “کمتر از” مقدار عناصر غذایی روزانه ذکر شده در روز بخورید. به عنوان مثال ، DV برای چربی اشباع شده ۲۰ گرم است. این مقدار ۱۰۰٪ DV برای این ماده مغذی است. هدف یا توصیه های غذایی چیست؟ برای خوردن “کمتر از” ۲۰ گرم یا ۱۰۰ DV DV هر روز.
DV فیبر غذایی ۲۸ گرم است که ۱۰۰٪ DV است. این به این معنی است که توصیه می شود “حداقل” این مقدار فیبر غذایی را در بیشتر روزها بخورید.

مواد مغذی بدون٪ DV: چربی های ترانس ، پروتئین و کل قندها:
توجه داشته باشید که چربی های ترانس و قندهای کل یک٪ DV را در برچسب Nutrition Facts درج نمی کنند. پروتئین فقط در موارد خاص ذکر شده در زیر ، یک٪ DV را لیست می کند.
ترانس چربی: متخصصان نمی توانند مقدار مرجعی برای چربی ترانس و هیچ اطلاعات دیگری ارائه دهند که FDA معتقد است برای تعیین ارزش روزانه کافی است.
طبق دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها ، شواهدی وجود دارد که رژیم های غذایی با چربی ترانس بالا با افزایش سطح خون در کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا “بد”) – که به نوبه خود ، با افزایش خطر ابتلا به این بیماری در ارتباط هستند بیماری قلب و عروقی. توجه: بیشترین استفاده از چربی ترانس مصنوعی در تأمین مواد غذایی ایالات متحده از سال ۲۰۱۸ حذف شده است.
پروتئین: اگر ادعایی درباره پروتئین مطرح شود ، مانند “پروتئین زیاد” ، یک٪ DV لازم است ذکر شود. اگر محصول برای نوزادان و کودکان زیر ۴سال باشد ، DV٪ پروتئین نیز باید روی برچسب ذکر شود. با این حال ، اگر این محصول برای جمعیت عمومی ۴ سال به بالا در نظر گرفته شده باشد و ادعایی در مورد پروتئین برچسب زده نشده باشد ، DV٪ پروتئین مورد نیاز نیست. شواهد علمی فعلی نشان می دهد که مصرف پروتئین برای بزرگسالان و کودکان بالای ۴ سال در ایالات متحده یکی از نگرانی های بهداشت عمومی نیست.
قندهای کل: هیچ مقدار مرجع روزانه ای برای کل قندها تعیین نشده است زیرا هیچ توصیه ای برای مقدار کل غذا در یک روز ارائه نشده است. بخاطر داشته باشید که کل قندهای ذکر شده در برچسب Nutrition Facts شامل قندهای طبیعی (مانند قندهای موجود در میوه و شیر) و همچنین قندهای اضافه شده است.

تغییرات برچسب حقایق تغذیه

بسیاری از برچسب های اطلاعات تغذیه ای موجود در بازار همانند برچسب لازانیا که به عنوان نمونه در این صفحه استفاده می شود ، قالب بندی می شوند ، اما قالب های دیگری نیز وجود دارد که تولید کنندگان مواد غذایی مجاز به استفاده از آنها هستند. این بخش نهایی دو قالب جایگزین را ارائه می دهد: برچسب ستون دوگانه و برچسب قند تک ماده.
علاوه بر برچسب دو ستونی و برچسب های شکر تک ماده ای ، قالب های برچسب دیگری نیز وجود دارد که می توانید در اینجا کاوش کنید.

برچسب های دو ستونی

برچسب-مواد-غذایی

برای برخی از محصولات که بزرگتر از یک وعده هستند اما می توانند در یک نشست یا چند جلسه مصرف شوند ، تولیدکنندگان باید برچسب های “دو ستون” ارائه دهند تا مقدار کالری و مواد مغذی هر دو “هر وعده” و “هر” را نشان دهد. بسته “یا” در واحد “. هدف از این نوع برچسب گذاری ستون دوتایی این است که به افراد اجازه دهد در صورت خوردن یا نوشیدن یکباره کل بسته / واحد ، میزان کالری و مواد مغذی دریافتی را به راحتی تشخیص دهند. به عنوان مثال ، یک کیسه چوب شور با ۳ وعده در هر ظرف ممکن است دارای برچسبی باشد که به این شکل باشد تا به شما نشان دهد چه مقدار کالری و سایر مواد مغذی در یک وعده و در یک بسته (۳ وعده) وجود دارد.

برچسب های شکر تک ماده

بسته ها و ظروف محصولاتی مانند عسل خالص ، شربت افرا خالص یا بسته های قند خالص نیازی به درج تعداد گرم قندهای اضافه شده در یک وعده محصول ندارند اما همچنان باید حاوی اظهارنامه درصد روزانه باشد. تولیدکنندگان تشویق می شوند ، اما الزامی ندارند ، بلافاصله پس از درصد قندهای اضافه شده ارزش روزانه روی قندهای تک ماده ، از نماد “†” استفاده کنند ، که منجر به پانویس توضیح دادن مقدار قندهای اضافه شده می شود که یک وعده از محصول به آنها کمک می کند رژیم غذایی و همچنین سهم یک وعده از محصول نسبت به درصد ارزش روز قندهای اضافه شده. قندها و شربت های تک ماده ای به این شکل برچسب گذاری شده اند که به نظر نمی رسد قندهای بیشتری به محصول اضافه شده اند و اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان اطلاعاتی در مورد چگونگی کمک یک وعده از این محصولات به مقدار روزانه قندهای اضافه شده و رژیم کلی آنها دریافت می‌کنند.
در اینجا مثالی از چگونگی به نظر رسیدن برچسب روی یک قند تک ماده مانند عسل آورده شده است.

برچسب-مواد-غذایی

دیدگاهتان را بنویسید