برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری بانوان + تصویر

برنامه-بدنسازی-بانوان-برای-کاهش-وزن

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، افزایش تعداد جلسات تمرینی بهترین نقطه‌ی شروع است. برای لاغری روش‌های متنوعی وجود دارد اما بهترین کار پیدا کردن یک برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری و انجام مداوم آن تا رسیدن به تناسب اندام دلخواه‌تان است.

در این مقاله ما یک برنامه‌ی بدنسازی چربی‌سوزی حرفه‌ای هفت روزه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
اما باید به این نکته‌ توجه داشته باشید که هر چه قدر هم یک برنامه‌ی ورزشی لاغری خوب باشد، برای گرفتن نتیجه‌ی دلخواه نیاز به ترکیب شدن با یک رژیم غذایی سالم و خواب خوب دارد.

یک برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری ، مناسب همه افراد است ؟

به یاد داشته باشید که تغذیه‌ی مناسب، تناسب اندام و کاهش وزن برای همه یکسان نیست و از فرد به فرد متغیر است. برنامه‌ی بدنسازی‌ای که برای شما نتیجه‌ی دلخواه را به همراه دارد می‌تواند برای بقیه کار نکند.

چرا می‌خواهید لاغر شوید؟

قبل از شروع یک برنامه بدنسازی برای کاهش وزن باید بدانید هدف شما از لاغری چیست چرا که آگاهی و شفافیت آن باعث استقامت در مسیرتان می‌شود. سلامت و تناسب اندام مولفه‌های زیادی دارد، از رژیم غذایی سالم و خواب تا چیزهایی مثل نوسانات هورمونی که از کنترل شما خارج هستند. بالاتر از اهدافتان، اینکه با خودتان با مهربانی رفتار کنید و به بدنتان گوش دهید مهمترین نکته است.

بهترین راهکار برای لاغری شما

یکی دیگر از قدم‌های مهم قبل از شروع هر برنامه بدنسازی چربی سوزی ، مشاوره و صحبت با پزشک می‌باشد چرا که علاوه بر دریافت رژیم غذایی متناسب با برنامه بدنسازی ‌با آزمایش‌های مخصوص از سلامت عمومی بدن، نیازهای تغذیه‌ای، کمبود ویتامین‌ها و یا اختلالات تغذیه‌ای خود با خبر می‌شوید. رعایت تمامی نکات ضروری در کنار برنامه بدنسازی برای کاهش وزن، لاغری و کاهش سایزتان راحت‌تر محقق خواهد شد.

برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری و رژیم غذایی

رژیم غذایی مناسب اصلی‌ترین بخش در کنار تمرینات شماست، تنها راه لاغری و کاهش وزن این است که میزان کالری که در روز می‌سوزانید از میزان کالری مصرفی شما بیشتر باشد، بنابراین اگر در روز رژیم غذایی مناسب و سالمی نداشته باشید باید تمام روز را صرف ورزش و تمرین کنید تا بیش از میزانی که مصرف کرده‌اید کالری بسوزانید و این امری خسته کننده خواهد بود و انجام آن به صورت طولانی مدت امکان پذیر نیست. در نتیجه در کنار یک برنامه‌ی ورزشی برای لاغری، داشتن یک برنامه‌ی غذایی مناسب علاوه بر تنظیم خواب و سلامت عمومی بدن، برای ادامه‌ی تمرینات به شما انگیزه‌ای مضاعف می‌دهد.

برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری بانوان

یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه کاهش وزن برای بانوان تاثیرگذاری بسیار بالای آن و مناسب بودن برای همه‌ی افراد است. تنها کاری که شما باید بکنید ادامه دادن و انجام ورزش‌ها به صورت منظم است.

چطور از این برنامه بدنسازی برای کاهش وزن استفاده کنم ؟

  • برنامه‌ی تمرینی زیر که برای یک هفته تنظیم شده است را بررسی کنید. اگر نمی‌خواهید وزن خود را کاهش دهید هم مشکلی نیست. این برنامه‌ی متعادل راهنمای شما برای رسیدن به تناسب اندام دلخواهتان هم هست.
  • زمان مشخصی را برای انجام تمرینات اختصاص دهید و در آن ساعات برنامه‌ی دیگری را نگنجانید.
  • اگر نیاز به جایگزینی تمرین‌ها با ورزش‌های دیگر در برخی روزها دارید این کار را با استراتژی انجام دهید.

برای مثال روز دویدن را با یک کلاس فیتنس گروهی‌تان جابه‌جا کنی، یا برای روز استراحتتان به انجام یوگا بپردازید.

  • فراموش نکنید که کاهش وزنی مطمئن و ایمن فرآیندی تدریجی است!

در ادامه به بررسی جزئیات این برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری و تناسب اندام که در 7 روز تدوین شده است می‌پردازیم :

تمرین روز اول : تمرینات قدرتی برای کل بدن

برنامه-بدنسازی-چربی-سوزی-حرفه ای

تمرینات قدرتی کلید کاهش وزن برای بانوان است، با انجام این تمرینات علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن، بدن را به سمتی حرکت می‌دهید که در زمان استراحت نیز کالری بیشتری بسوزاند. هرچه میزان عضلات بدن‌تان بیشتر باشد، کالری بیشتری در تایم استراحت و پس از تمرین برای حفظ این عضلات می‌سوزانید و همین امر موجب کاهش وزن بیشتر شما خواهد شد. برای انجام این تمرینات به چند دمبل، یک نیمکت تمرین و مقداری فضا احتیاج دارید.

 یکی از مهم ترین بخش ها انتخاب وزنه‌ی مناسب است، وزنه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید با آن همه‌ی تکرارها را بدون توقف انجام دهید. ولی در آخرین تکرارها باید احساس کنید به سختی می‌توانید آن حرکت را کامل کنید و بیشتر از 1 یا 2 تکرار دیگر نمی‌توانید انجام دهید. برای شروع می‌توانید از وزنه‌های سبک‌تر شروع کنید و وزنه‌ی مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه تمرینات قدرتی کل بدن را به شما معرفی می‌کنیم که سه بار در هفته آنها را انجام می‌دهید :

1- اسکوات با وزن بدن

برنامه-بدنسازی-برای-لاغری-و-چربی-سوزی-بانوان-اسکوات-با-وزن-بدن

15 تکرار. سینه ی خود را طول حرکت بالا نگه‌دارید و نگذارید زانوی شما جلوتر از انگشتان پای‌تان برود.

2- پرس با دمبل روی نیمکت

برنامه -دنسازی-برای-کاهش-وزن-پرس-با-دمبل-روی-نیمکت

12 تکرار. سر، کمر و باسن شما باید کاملا روی نیمکت قرارگیرند و پاهای‌تان را روی زمین قرار دهید.

3- دمبل خم

برنامه-بدنسازی-بانوان-با-هدف-چربی-سوزی-دمبل-خم

12 تکرار. اگر نیمکت نداشتید حرکت زیر بغل دمبل را جایگزین کنید.

4- حرکت ایزومتریک Y

برنامه-بدنسازی-حرفه-ای-بانوان-برای-چربی-سوزی-حرکت-ایزومتریک

30 ثانیه نگه دارید. اگر که حرکت اصلی برای شما دشوار است می‌توانید پاهای خود را روی زمین نگه‌ دارید.

5- استپ-آپ با جعبه

برنامه-بدنسازی-چربی-سوزی-استپ-آپ-با-جعبه

15 تکرار برای هر پا. پای خود را به طور متناوب تغییر دهید و برای سخت تر شدن حرکت می‌توانید هنگام پایین آمدن لانژ انجام دهید.

6- پلانک

برنامه-کاهش-وزن-برای-بانوان

30 ثانیه نگه دارید. در طول حرکت عضلات مرکزی و شکم خود را منقبض نگه دارید. این تمرینات را سه ست انجام دهید و بین هر دور 1 دقیقه استراحت کنید.

تمرین روز دوم : تمرینات تناوبی سرعتی

بهترین-برنامه-چربی-سوزی-برای-بانوان-تمرینات-تناوبی-سرعتی

تمرینات قدرتی برای افزایش BMR ، یعنی متابولیسم و سوخت و ساز  پایه‌ی بدن توصیه می‌شوند ولی در تمرینات تناوبی سرعتی مثل دویدن سریع، افزایش چند برابری ضربان قلب حین تمرین را تجربه خواهید کرد و بدن شما برای برگشتن به حالت استراحت کالری بیشتری را در لحظه مصرف می کند. بنابراین این مجموعه تمرینات برای لاغری و کاهش وزن به شدت موثر خواهند بود. این تمرینات را می‌توانید با هر تجهیزات ورزشی هوازی یا کاردیو انجام دهید، بنابراین اگر تردمیل ندارید نگران نباشید. می‌توانید این تمرینات را با دوچرخه‌ی ثابت، اسکی‌های فضایی و … نیز انجام دهید.

  1. 30 ثانیه‌ی ابتدایی: با حداکثر سرعت بدوید.
  2. 60 ثانیه با سرعت متوسط به حرکت ادامه دهید.
  3. این کار را 12 بار انجام دهید.

تمرین روز سوم : تمرینات فوم رول + 12 هزار قدم پیاده روی

برنامه-بدنسازی-بانوان-با-تصویر-فوم-رول

فوم رولینگ و حرکات کششی دامنه‌ی حرکتی شما را بهبود می‌بخشند و به شما کمک می‌کنند در سایر تمرینات به دامنه‌ی حرکتی کامل دست یابید. این کار بدن شما را مجبور به سوزاندن انرژی و کالری بیشتر می‌کند.

این مجموعه تمرینات را به پیاده‌روی اضافه کنید. اگرچه پیاده‌روی یک حرکت با تاثیر کم است اما با افزایش جریان خون تاثیر مناسبی در کاهش وزن خواهد داشت و به ریکاوری شما سرعت بیشتری می‌دهد. همچنین فراموش نکنید که با پیاده‌روی هم در حال سوزاندن کالری هستید و بیشتر بودن کالری مصرفی از ورودی باعث کاهش وزن شما می‌شود.

می‌توانید از اپلیکشین‌های ورزشی در تلفن همراه خود استفاده کنید تا تعداد گام‌های خود را بشمارید. هدف خود را بیش از 10 هزار قدم قرار دهید، برای مثال 12 هزار گام انتخاب مناسبی است. اگر کاهش وزن هدف شما است، 2 هزار قدم اضافی روند کاهش وزن را تسریع می‌کند.

برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن ورزش در خانه براي ایفون و اندرويد ، این مقاله را مطالعه کنید.

تمرین روز چهارم: تمرینات قدرتی کل بدن

تمریناتی که در روز اول انجام دادید را در این روز انجام دهید.

تمرین روز پنجم: کلاس فیتنس گروهی با شدت بالا

بهترین-حرکات-بدنسازی-برای-بانوان-کلاس-فیتنس-گروهی

یک روز در هفته را در کلاس‌های گروهی شرکت کنید. هدف از این کلاس‎ ها این است که در کنار داشتن روابط اجتماعی و داشتن تجربه‌ای جالب به سوزاندن کالری بپردازید. هر ورزشی را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که با انجام دادن آن عرق می‌ریزید و خوش می‌گذرانید.

تمرین روز ششم: تمرینات قدرتی کل بدن

همان تمریناتی را انجام دهید که روز اول و چهارم انجام دادید.

تمرین روز هفتم:  روز استراحت

آه روز استراحت – شما لایقش هستید! زمانی که مشغول تمرین هستید، عضله سازی انجام نمی‌شود. در واقع حین تمرین‌های قدرتی، فیبرهای عضلانی را می‌شکنید و در بازه‌های استراحت و ریکاوری این فرصت را به عضلات خود می‎‌دهید تا خود را ترمیم کنند و قوی‌تر شوند. بنابراین با شش روز تمرین و یک روز استراحت دادن به آن‌ها هر هفته به قدرت آن ها می‌افزایید.

چهار هفته با این برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری تمرین کنید و سپس آنها را ترکیب کنید.

هر هفته‌ای که تمرینات را دوباره شروع می‌کنید به قدرت، سرعت و شدت تمرینات خود اضافه کنید. هر بار برای خود چالش ایجاد کنید و موجب پیشرفت و بهبود عملکرد خود شوید.

بعد از انجام این تمرینات به مدت یک ماه زمان تغییر رسیده ‌است. نباید بر روی یک برنامه برای همیشه باقی بمانید و اولین دلیل هم برای این تغییر، تنوع و جلوگیری از بی‌حوصلگی در حین انجام تمرینات می‌باشد. دلیل دیگر این است که همواره بدن ما راهی برای سازگاری پیدا می‌کند و پس از یک ماه پیشروی با این تمرینات، چالش خاصی برای شما نخواهند داشت و با تغییر می توانید به روند کاهش وزن خود کمک کنید.

15 دیدگاه دربارهٔ «برنامه‌ ی تمرینی بدنسازی برای لاغری بانوان + تصویر»

  1. سلام من این برنامه رو شروع کردم و خیلی وزن کم کردم توی مدت کوتاه ممنون از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید