یک ساعت پیاده روی در خانه چند کالری میسوزاند ؟

آموزش-پیاده-روی-در-خانه

پیاده روی در خانه در واقع به معنای این است که هر زمان که می توانید در خانه قدم بزنید. به این فک کنید که جه مدتی را در خانه نشسته می گذرانید. حتی اگر بیست دقیقه را نشسته سپری کرده باشید باز هم به حساب می آید. تمام زمانی که در خانه نشسته‌اید فرصت هایی برای پیاده روزی در خانه و کالری سوزی هستند. پیاده روی در خانه فقط به خانه محدود نمی‌شود. می‌توانید این کار را در آپارتمان، محل کار و غیره نیز انجام دهید. در این مقاله به این مسئله می پردازیم که یک ساعت پیاده روی در خانه چند کالری میسوزاند و ترفند‌هایی را برای افزایش تعداد قدم های پیاده روی در منزل به شما یاد می دهیم.

مقاله پیشنهادی : چگونه ورزش را در خانه شروع کنیم ؟
اگر می خواهید ورزش کردن در خانه را شروع کنید برنامه بدنسازی برای شروع بانوان را از دست ندهید.

چرا پیاده روی در خانه ؟

متخصصان پیشنهاد می کنند هر روز حداقل 10000 قدم پیاده روی داشته باشیم. این کار به روند کاهش وزن ما کمک می کند و رسیدن به وزن ایده آل را تسریع می کند. اگر از لحاظ فیزیکی آدم فعالی نباشید ممکن است این عدد برای شما زیاد به نظر برسد. به همین دلیل است که پیاده روی در منزل بهترین راه حل برای شما است. پیاده روی در خانه به شما کمک می کند انجام فعالیت ورزشی برای شما واضح باشد و راهی واقع گرایانه برای رسیدن به اهداف تناسب اندامتان است. همچنین چالشی برای هر روز شما است و دیگر نیازی نیست به باشگاه بروید.

آموزش پیاده روی در خانه

قدم 1: ابزاری برای شمارش قدم ها تهیه کنید.
برای اینکه بتوانید قدم هایتان را بشمارید نیاز به ابزاری برای این کار دارید. برای شمارش قدم های پیاده روی در منزل می توانید از دستبند ها یا ساعت های مخصوص این کار استفاده کنید. همچنین بیشتر تلفن های هوشمند از قابلیت شمارش قدم برخوردار هستند و می توانید این کار را به آنها بسپارید. برای شمارش قدم ها حتما نیاز به یک دستگاه پیشرفته با قیمت بالا ندارید. می توانید این کار را خودتان هم انجام دهید.

قدم 2 : بررسی تعداد قدم های روزانه
ابتدا در یک روز عادی تعداد قدم های خود را در خانه بشمارید. با این کار می فهمید که در حالت عادی چند قدم در روز در خانه پیاده روی می کنید. اگر این عدد کم بود ناراحت نشوید، این فقط نقطه ی شروع شما است.

قدم 3 : هر روز 500 قدم بیشتر در خانه قدم بزنید.
برای مثال اگر در حالت معمول 4000 قدم در خانه راه می روید، هدف خود را روی 10000 قدم یگذارید و هر روز 500 قدم به پیاده روی در خانه خود اضافه کنید. این مقدار کاملا واقع بینانه است و انجام آن فشاری به شما وارد نخواهد کرد. حتی اگر در روز اول 3000 قدم برداشتید، در طول دو هفته می توانید این عدد را به 10000 قدم برسانید.

قدم 4 : شروع به پیاده روی در منزل کنید.
هیچ شکل غلطی برای پیاده روی در خانه وجود ندارد. تنها نکته در مورد آن این است که هر زمان خودتان را در حالت نشسته دیدید، شروع به پیاده روی در منزل کنید. پس از مدتی این کار تبدیل به یکی از عادت های شما می شود. عادت های کوچک هستند که در طولانی مدت نتایج بزرگی را به همراه خواهند داشت. پس تنها کافی است هر زمان دیدید که نشسته اید، شروع به قدم زدن در خانه کنید.

برای تقویت عضلات پا بدون نیاز به باشگاه و وسیله ی خاصی در منزل می توانید از ورزش برای تقویت عضلات پا در خانه استفاده کنید.

16 راه برای پیاده روی در خانه

شاید فکر کنید که درجا قدم زدن به حساب نمی آید اما باید بدانید که پیاده روی درجا هم کالری سوزی می کند و در تعداد قدم های روزانه ی شما حساب می شود ! چندین ترفند برای افزایش تعداد قدم ها هنگام پیاده روی در منزل را به شما معرفی می کنیم :
1. قدم زدن هنگام صحبت با تلفن
2. پیاده روی در خانه هنگام منتظر بودن برای آماده شدن غذا و آشپزی
3. قدم زدن هنگام مسواک زدن و شستن دهان
4. زمانی که منتظر هستید تبلیغات تلوزیون تمام شود
5. پیاده روی زمانی که مشغول فرستادن پیام با موبایل هستید
6. زمانی که با موبایل ایمیل های خود را چک می کنید
7. قدم زدن در زمانی که منتظر هستید موهایتان خشک شود
8. زمانی که برنامه ی تلویزیونی محبوبتان را می بینید
9. زمانی که به کتاب های صوتی گوش می دهید
10. در حالی که در اینترنت و با موبایل جستجو می کنید
11. هنگامی که منتظر خشک شدن لاک ناخن هایتان هستید
12. هنگام خواندن کتاب یا مجله
13. زمان گوش دادن به موسیقی
14. زمانی که در شبکه های احتماعی ویدئو می بینید
15. در حال چک کردن محتوای شبکه های اجتماعی
16. زمان خواندن مقاله های سایت ورزشی بلاگ !

به یاد داشته باشید که پیاده روی درجا در خانه بهترین گزینه است. اگر زمانی که هر یک از کارهای بالا را انجام می دهید روی مبل نشسته باشید نمی توانید کالری سوزی کنید و به اهداف تناسب اندام خود برسید.

یک ساعت پیاده روی در خانه چند کالری میسوزاند ؟

به طور کلی هر یک ساعت پیاده روی حدود 300 کالری می سوزاند. تخقیقات نشان داده اند برای کاهش وزنی معادل نیم کیلوگرم در هفته باید حدود 3500 کالری در یک هفته بیشتر از مقداری که می خورید بسوزانید. یک ساعت پیاده روی روزانه به شما کمک می کند مقدار خوبی از این عدد را تامین کنید و در طولانی مدت کاهش وزن مناسب و سالمی داشته باشید. از این طریق می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه برای باشگاه بدنسازی و وقت گذاشتن برای آن به اهداف تناسب اندام خود برسید.

مقاله پیشنهادی : بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو
مقاله پیشنهادی : چگونه کالری مصرفی را محاسبه کنیم ؟

همچنین اگر وقت رفتن به باشگاه را ندارید می توانید برخی از وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه را تهیه کنید و با استفاده از بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه براي ایفون و اندرويد تمرینات ورزشی مناسبی را انجام دهید و علاوه بر لاغری و کاهش وزن عضله سازی کنید و بدنی خوش فرم داشته باشد. همه ی اینها در خانه و بدون نیاز به رفتن به باشگاه!

دیدگاهتان را بنویسید